1 צפייה בגלריה
בדיקה בדיקת קורונה מבחנה ב עמדה ב שכונת שייח' ג'ראח ב מזרח ירושלים
בדיקה בדיקת קורונה מבחנה ב עמדה ב שכונת שייח' ג'ראח ב מזרח ירושלים
בדיקת קורונה במזרח ירושלים
(צילום: AP)
כ-26 אלף בדיקות קורונה בלבד נערכו היום (שלישי) ברחבי הארץ. מדובר במספר נמוך יחסית - והוא לא כולל את הבדיקות שעורכים לחולים המאומתים שנספרות גם כן. לפי משרד הבריאות 759 אובחנו כחיוביים. מדובר בשיעור של 2.9%. בשבעת הימים האחרונים אובחנו בישראל 8,780 נדבקים, לעומת 9,077 נדבקים שאובחנו ביום אחד לפני שלושה שבועות.
בבתי החולים מאושפזים 1,089 חולי קורונה, 616 מהם במצב קשה ו-234 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מספר הנפטרים עלה ל-2,278 בני אדם.
ירושלים היא העיר היחידה שבה אובחנו יותר מ-1,000 נדבקים בשבעת הימים האחרונים, ו-1,497 נדבקים אובחנו בבירה מאז יום רביעי בשבוע שעבר.
בבני ברק אובחנו באותו פרק זמן 697 נדבקים, במודיעין עילית 331, באשדוד 292, בתל אביב יפו 276, בבית שמש 205, בפתח תקווה 195, בנתניה 175, בביתר עילית 175, באלעד 145, בחיפה 137, בבאר שבע 131, באשקלון 127, בחולון 126, בחדרה 124, ברמלה 120, בראשון לציון 116, בבת ים 103 וברחובות 102.

גמזו: "כל אזרח יוכל לעשות בדיקת קורונה"

מוקדם יותר הודיע פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, כי כל אזרח בישראל יוכל לעבור בדיקת קורונה ללא צורך בהפניית רופא. עד עכשיו ניתן היה לעבור בדיקת קורונה ללא הפנייה רק באזורים אדומים. בתוך כך, ועדת השרים להכרזה על אזורים מוגבלים הסירה את הסגר שהוטל על הערים שהוגדרו אדומות בסוף השבוע
"קופות החולים ערוכות והן יבצעו זאת בימים הקרובים. הכל פתוח וזמין ומקבלים תשובה בתוך שעות", אמר גמזו וסימן מטרה. "אני רוצה לראות את כל מדינת ישראל עם פחות מ-5% בדיקות חיוביות, ולכן צריך יותר בדיקות".
גמזו הוסיף: "אני רוצה שכל אדם ייבדק, במיוחד אנשים שיש להם חשד קטן אם הם לא סימפטומטיים. מבחינתי, כמה שיותר שילכו להיבדק, יש מספיק בדיקות. אני לא חושש מקריסת מעבדות, קופות החולים עובדות ויודעות מה הצפי של המעבדות. יהיו פה ושם גמגומים, אבל זה מחיר שאני מוכן לשלם".
במהלך התדרוך היומי טען גמזו כי צריך להגדיל את הקנסות על הפרת תקנות הקורונה, במטרה להגביר את ההרתעה. "האכיפה חייבת ליצור הרתעה והיום הקנסות לא יוצרים הרתעה. אנחנו נגדיל קנסות וניצור מערך ומתווה לאכיפה אפקטיבית יותר".
בנוסף, ישיבת קבינט הקורונה שצפויה הייתה להתקיים הערב כדי לדון בהמשך מתווה היציאה מהסגר נדחתה למחר. הסיבה: מחלוקת על חידוש הלימודים. השלב הבא, לפי מתווה משרד הבריאות אמור להתבצע ב-1 בנובמבר, והוא כולל את פתיחת מערכת החינוך לכיתות א'-ד', טיפולים לא-רפואיים ורפואה משלימה. שלב זה מותנה בנתון של 1,000 נדבקים ביום ומקדם הדבקה של 0.8. בינתיים, הוחלט כי ארבע הערים האדומות - בני ברק, אלעד, ביתר עילית ומודיעין עילית - ייצאו מהסגר. שכונת רמת שלמה בירושלים עדיין תחת הגבלות.