אתמול אובחנו 1,044 ישראלים ונערכו 11,984 בדיקות - שיעור חיוביים של כ-9.3%. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו בצהריים (יום ב'). מספר החולים המאושפזים בבתי החולים עומד על 862, מתוכם 398 במצב קשה. 690 נפטרו עד כה. מספר החולים הפעילים נותר יציב ועומד על כ-24 אלף בני אדם.
2 צפייה בגלריה
ניסויים לפתח מערכת לבדיקת קורונה מיידית שנערכים בהודו
ניסויים לפתח מערכת לבדיקת קורונה מיידית שנערכים בהודו
ניסויים לפיתוח מערכת לבדיקת קורונה מיידית
(צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)

אתמול התבטא פרויקטור הקורונה רוני גמזו בחריפות, ואמר בריאיון לאולפן ynet ש"החברה הערבית עשתה בשבועיים האחרונים אחרי חג הקורבן כמעט פיגוע של מאות חולים". גמזו התנצל על הדברים, אך בחברה הערבית קיבלו את הביקורת על המסיבות וההתקהלויות – והחליטו על צעדים שונים. בין היתר מדובר בהסברה, סגירת יישובים באופן עצמאי וקריאה להימנע מהגעה לחתונות כדי למגר את ההדבקה ביישובים.
2 צפייה בגלריה
רוני גמזו בירכא
רוני גמזו בירכא
רוני גמזו בירכא
(צילום: עידו ארז)
גמזו ביקר היום בירכא ואמר: "התרשמתי מניהול מדהים של הרשות המקומית ירכא בשיתוף פעולה עם פיקוד העורף, משרד הבריאות והקופות, יחד עם המשטרה ובתמיכת המנהיגות המקומית והדתית. אני מאמין שבהתנהלות הנוכחית שיעור התחלואה בירכא יירד, בעיקר בשל השילוב של הובלת הנהגה מקומית ותמיכה ארצית. צריך לזכור, ששיעור התחלואה בירכא עלה רק בשל אירוע תפילה ושתי מסיבות. נכון להבוקר, המרכז המסחרי בירכא בטוח, נקי, מסודר, עם כל כללי הבטיחות. אני שואף להגיע לניהול במודל כזה בכל רשות מקומית. המסר שאני רוצה להעביר לרשויות: גם רשות ירוקה יכולה ברגע אחד להפוך לאדומה, בגלל התכנסויות מיותרות. עם כל הקושי, זאת הדרך: הפחתת התחלואה בניהול ממוקד ומתערב, תוך המשך מקסימלי של החיים הרגילים שלנו".