שני מטוסי ישראייר, ששימשו להטסת משלחת משרד הביטחון להודו במסגרת שיתוף פעולה ביטחוני בין ישראל למדינה, שבו לפנות בוקר (יום שלישי) לנמל התעופה בן גוריון עם 100 סטודנטים בינלאומיים. הסטודנטים - דוקטורנטים ממוצא הודי - ישתלבו במחקר במעבדות האוניברסיטאות הישראליות, לאחר שישהו בבידוד של 14 יום במעונות הסטודנטים תחת פיקוח.
גורם באוניברסיטת בר אילן אמר כי הגעת הסטודנטים הזרים לישראל יכולה לסייע משמעותית לחקר נגיף הקורונה בישראל.
4 צפייה בגלריה
100 דוקטורנטים הודים הגיעו לישראל בטיסה מיוחדת
100 דוקטורנטים הודים הגיעו לישראל בטיסה מיוחדת
"נמשיך במחקר בישראל". הדוקטורנטים ההודים בנתב"ג
4 צפייה בגלריה
100 דוקטורנטים הודים הגיעו לישראל בטיסה מיוחדת
100 דוקטורנטים הודים הגיעו לישראל בטיסה מיוחדת
על המטוס בדרך לישראל
4 צפייה בגלריה
100 דוקטורנטים הודים הגיעו לישראל בטיסה מיוחדת
100 דוקטורנטים הודים הגיעו לישראל בטיסה מיוחדת
טיסת ישראייר הראשונה איי פעם מהודו לישראל. המטוס בנתב"ג
שר הפנים אריה דרעי אישר את כניסתם של הסטודנטים, בהם דוקטורנטים ופוסט דוקטורנטים, בעקבות בקשת המועצה להשכלה גבוהה. לאחר שהתקבל האישור נעשו כמה ניסיונות למצוא טיסות מהודו לישראל, אך כולם עלו בתוהו. בעקבות זאת, עופר דהן, מנהל בית הספר הבינלאומי של אוניברסיטת בר אילן, פנה לישראייר בבקשה שתפעיל טיסה מיוחדת ממומבאי לישראל כדי לאפשר לדוקטורנטים ההודים להגיע למעבדות שמחכות להן.
הסטודנטים, כאמור, נחתו בישראל לפנות בוקר וישהו בבידוד לתקופה של שבועיים במעונות של האוניברסיטאות השונות. לאחר מכן הם ישתלבו באוניברסיטאות המחקר, בין היתר במעבדות החוקרות את נגיף הקורונה.
ד"ר סומיט מאג'ומדר, שהגיע מהודו כדי להתמחות במעבדה של המחלקה לכימיה באוניברסיטת בר-אילן, אמר ל-ynet: "במשך ארבעה חודשים ניסיתי להגיע לישראל כדי להתחיל את עבודתי במעבדה, אבל לא הצלחתי לעלות על טיסה. אני מודה לאוניברסיטה על המאמצים האדירים שנעשו כדי שאוכל להמשיך במחקר שלי פה בישראל".
נשיא אוניברסיטת בר אילן, פרופ' אריה צבן, אמר כי "האוניברסיטאות בהודו הן שותפות חשובות של המחקר הישראלי. אוניברסיטאות המחקר משוועות לסטודנטים אלה, שמביאים איתם התמחויות בתחומי ידע התורמות לקידום המחקר הישראלי. יש לכך חשיבות מכרעת בייחוד בתקופה זו בה שיתוף הידע נעשה בעיקר באמצעות הזום. הדוקטורנטים ההודים הם מוכשרים וחרוצים, ואני גאה שהצלחנו להביא אותם לכאן בזמנים מאתגרים מאוד עבור ההשכלה הגבוהה ומדינת ישראל".

גם בחברת התעופה ישראייר - חברת התעופה הישראלית היחידה שפועלת כיום - ציינו את הטיסה, שנחשבת לטיסה הראשונה אי פעם של החברה מהודו לישראל. "אנו גאים לקחת חלק במאמץ הלאומי ולתרום לקידום המחקר בישראל", אמרו.
סמנכ"ל השיווק והמכירות בישראייר, גיל סתיו, אמר ל-ynet כי "זו הפעם הראשונה בתולדות החברה שהיא מבצעת טיסות להודו, ונדרשה לכך היערכות מיוחדת. המטוס יצא מתל אביב כשעליו חברי משלחת משרד הביטחון ומשרד החוץ, וחזר עם משלחת הדוקטורנטים. נפלה בחלקנו הזכות לקחת חלק במאבק הלאומי בקורונה".