נמשכת הספירה לאחור ל-1 בספטמבר, אבל התחלואה לא יורדת: המל"ל המליץ בתחילת החודש כי שנת הלימודים תחל רק אם יהיו פחות מ-400 נדבקים ביממה בנגיף הקורונה, אבל גם אתמול - זה היום החמישי ברציפות - מספר המאומתים היה גדול מ-1,800.
על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו כחיוביים לנגיף עוד 1,831 איש. זאת, מתוך 23,263 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול. שיעור החיוביים לנגיף היה גבוה בהרבה מבימים האחרונים - 8.2%. היום (שבת) שיעור החיוביים (8.9%) היה אף גבוה יותר ומספר המאומתים מחצות - 644.
מפרוץ המגפה נדבקו בישראל 113,337 איש. מתוכם, 92,100 החלימו מהקורונה. מסיבוכי הנגיף נפטרו עד היום 906 איש, וגם בימים האחרונים נמשכה מגמת העלייה במספר הנפטרים. לפני שלושה ימים נרשם שיא של 18 נפטרים ביום אחד.
שיא נוסף נרשם במספר החולים שמצבם מוגדר קשה - 438 כעת. 116 מהם מונשמים. מספר החולים הפעילים (כלל הנדבקים פחות המחלימים והנפטרים) הוא 20,331.
באתר משרד הבריאות מצוינים גם בסיווג אדום יישובים שבהם נדרשים הסברה, בדיקות ואכיפת בידוד. לפי הרשימה, שאינה הרשימה הרשמית של "הערים האדומות", מופיעות בה בני ברק, טירה, כפר קאסם, אום אל פחם, דליית אל כרמל, בית ג'ן, ביתר עילית, לקיה, מעלה עירון, יקיר, תפרח, כסרא-סמיע, פוריידיס, עמנואל, כעביה-טבאש-חג'אג'ר, בועיינה-נוג'יידאת, בוקעתא, משהד, יד בנימין, מוקייבלה ואלקנה.
פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אישר בביקור בטירה כי היא היא אחת "הערים האדומות" וקרא לממשלה לאשר כי שנת הלימודים לא תיפתח באותן ערים, לפחות לא בכיתות העליונות. ב-ynet נחשף כי ברשימה נמצאות גם עמנואל ורהט, לצד עוד כ-20 יישובים. עם זאת, החלטה לגבי לימודים באותם יישובים עדיין לא התקבלה וגם הרשימה הרשמית טרם פורסמה.