2 צפייה בגלריה
יואב גלנט
יואב גלנט
השר גלנט
(צילום: שאולן גולן )
בשורה להורי התלמידים: ברקע מגפת הקורונה וההשלכות הכלכליות, צפוי לחשוף מחר (יום ג') שר החינוך יואב גלנט את תוכנית הפחתת תשלומי ההורים לשנת הלימודים הקרובה. לפי התוכנית, שפרטיה הגיעו לידי ynet, כל משפחה תחסוך כסף רב לנוכח העובדה שמוסדות החינוך לא יוכלו לגבות תשלומים על פעילויות שלא ייערכו בשל התפשטות הנגיף.
במסגרת התוכנית יורדו 10% מהגבייה עבור תשלומי "סל תרבות". מסיבות סיום יומרו לטקסים שייערכו ב"זום" או בדרכים אחרות, והתשלומים עליהם יופחתו ב-50%. בשנת הלימודים הקרובה לא ייגבה תשלום עבור מסיבות כיתתיות. "תשלום שירותים מרצון", שמאפשר למנהלי בתי הספר לבחור במה להשקיע כסף נוסף בהתאם לצרכים, יופחת ב-15%.
תשלומי התל"ן (תוכנית לימודים נוספת), היקרים ביותר במסגרת ההוצאות הבית ספריות להורים, יופחתו בשיעור של 60 עד 66%. לפי התוכנית, בתי הספר יוכלו לגבות על שעתיים תל"ן בלבד במקום חמש שעות. מדובר בהפחתה של 500 שקל בבתי הספר היסודיים, 600 שקל בחטיבת הביניים ו-700 שקל בחטיבה העליונה.
בבתי ספר פרטיים לאומנויות, דמוקרטיים, תורניים וכו', ניתן יהיה לגבות עד חמש שעות תל"ן במקום 15. במקרה זה מדובר על הפחתה של 900 שקל בבתי הספר היסודיים, 1,000 שקל בחטיבת הביניים ו-1,150 שקל בחטיבה העליונה.
מנגד, עלות תשלומי הטיולים השנתיים תישאר זהה, מאחר שהכסף שלא ישולם על לינה בטיול ייועד להכפלת הסעות לנוכח החלוקה לקפסולות.

גלנט יחשוף את תוכנית הפחתת תשלומי ההורים לשנה הבאה בדיון שייערך מחר בוועדת החינוך של הכנסת. השר גלנט נפגש הערב עם יו"ר הוועדה ח"כ רם שפע, והציג את התוכנית שנועדה להקל על ההוצאות הכספיות של ההורים.
גורם במשרד החינוך אמר ל-ynet: "בשלושת השבועות האחרונים אנחנו מבצעים עבודה מאוד סיזיפית כדי לבחון איפה אפשר לחסוך מההורים השנה, כי אנחנו לא רוצים ליצור מצב שמנהלי בתי הספר יגבו את הסכום המלא מבלי שיתממש ולכן בחרנו מה לא יקרה וניתן להסיר".
2 צפייה בגלריה
רם שפע
רם שפע
יו"ר ועדת החינוך ח"כ שפע
בשבוע שעבר דנה ועדת החינוך של הכנסת בנושא תשלומי ההורים. בתום הדיון דחתה הוועדה את בקשת משרד החינוך לאשר את המתווה כפי שהוא, ודרשה להתאימו לשנת הלימודים בצל הקורונה, כשהורים רבים שרויים במצוקה כלכלית וישנן פעילויות שלפי הוראות משרד הבריאות לא יכולות להתקיים.
ח"כ שפע פנה הבוקר במכתב תזכורת למשרד החינוך בנוגע להתחייבותו להציג מתווה עדכני לתשלומי ההורים לשנת תשפ"א. "כבר בשנה שעברה המשרד התחייב לקדם מתווה להפחתת תשלומי ההורים אך לא פעל לקידום הנושא", ציין ח"כ שפע. "גם בדיון שהתקיים בשבוע שעבר, לא הוצג מתווה עדכני, ולכן נקבעה ישיבת המשך שתתקיים מחר".
ח"כ שפע הוסיף כי בקרב חברי ועדת החינוך קיים קונצנזוס על כך שלא ניתן לאשר בעת הזאת את תשלומי ההורים כפי שביקש משרד החינוך: "ישנה הסכמה בדבר הנחיצות למתווה עדכני, היות ואנו מצויים בשעת משבר חברתי וכלכלי - יש לפעול למען הקלה על נטל ההורים במידת האפשר".