איך הגעת לתחום המשפטים?
שרתי כסגן אלוף בחיל האוויר במהלך שירותי עשיתי תואר במדעי החברה ובמדעי המדינה, השתחררתי בגיל 40 והלכתי ללמוד תואר שני במנהל עסקים, כשסיימתי הלכתי ללמוד משפטים, את רישיון העורך דין קיבלתי בשנת 2009.
מה גרם לך ללכת ללמוד?
אחרי שהשתחררתי עבדתי בין היתר כמנהל מחוז בהנהלת בתי המשפט בתל אביב, במסגרת העבודה הכרתי את "מאחורי הקלעים" של תחום המשפט, הכרתי שופטים ונחשפתי לתחום, מה שראיתי עניין אותי, עבדתי שם שנתיים וחצי כשסיימתי החלטתי ללכת ללמוד.
מהם תחומי העיסוק העיקריים של המשרד שלך?
אחד התחומים המרכזיים בהם המשרד מתעסק הוא חדלות פירעון ושיקום כלכלי או בשמו הקודם והמוכר יותר "פשיטות רגל".
אנשים מגיעים לפשיטת רגל בגלל שלא ידעו לנהל את עצמם טוב כלכלית ולקחו הלוואות שגרמו להם להיכנס לחובות גדולים. מטרת השיקום הכלכלי הוא לאפשר להם להתחיל מחדש ומצד שני להחזיר כמה שיותר מהחובות, הם יהיו אולי מוגבלים עם כרטיסי אשראי והוצאות, יתכן שלא יורשו לעזוב את הארץ אך בתמורה לזאת הם מתחילים דף חדש ונקי מחובות.
מאחר ופשיטות הרגל הטילו עומס כבד על בית המשפט המחוזי, בהתאם לחקיקה החדשה של חדלות פירעון הוחלט שתיקי חדלות פירעון ינוהלו בבתי משפט השלום ברחבי הארץ במקום בתי המשפט המחוזיים שבהם נוהלו תיקי אלו קודם, תקוותי שהמעבר לבתי משפט השלום לא יפגע במבקשי פשיטת רגל והתיקים ינוהלו ברגישות ותבונת הניסיון כפי שנוהלו בפני שופטי בית המשפט המחוזי.
תחום נוסף שנושק לפשיטות הרגל הוא טיפול בהוצאה לפועל. אני מיצג גם חברות וגם חייבים.
התחום שלישי ומרכזי של המשרד הוא צוואות עיזבונות וייפוי כוח מתמשך שזהו תחום שלאור הקורונה חלה בו התעוררות גדולה. אנשים הבינו כי הם יכולים להדבק ולחלות באופן קשה ולכן רצו לקבוע מבחינה משפטית מי הם אלו שייקחו החלטות במידה ויפסיקו להיות כשירים מבחינה קוגניטיבית.
ספר לנו קצת על הייחודיות של המשרד שלך
הרקע שלי כאיש צבא הוא אחד היתרונות. במסגרת היותי סגן אלוף בחיל האוויר למדתי לנהל משרד על כל היבטיו, כמו כן רכשתי ניסיון רב בכתיבת מסמכים וניסוחם. אבל מעבר ליתרונות המקצועיים צברתי ניסיון רב בהתנהלות מול מוסד נוקשה ובירוקרטי, עם לא מעט רגעים של לחץ וחוסר ודאות. זה עוזר לי בשיקול הדעת ובקבלת החלטות מושכלות יותר.
היכולת שלי לשמור על קור רוח עוזרת לי גם בליטיגציה. אני אוהב ליטיגציה, האתגר שם גדול, אתה צריך לדעת לדבר, להיות בעל כושר שכנוע, בקיאות בתיק והבנת התנהלות הצד השני והמניעים שלו, מוכנות להגיב להתפתחות במהלך הדיון ולהגיב לצד השני ולפניות השופטים, זה להיות שחקן ובמאי בהצגה שכותבת עצמה בכל פעם מחדש.
כשאני מצליח להביא ללקוחות את התוצאות להן הם קיוו, זו תחושה מדהימה.
1 צפייה בגלריה
עו"ד אייזיק סטולוב
עו"ד אייזיק סטולוב
עו"ד אייזיק סטולוב
(צילום: עצמי)
איזה עבודה מועדפת עליך סגן אלוף או עורך דין?
כל תקופה והיופי שלה, בצבא התקדמתי מהר יחסית וקיבלתי הרבה הערכה, בתחום המשפטי העבודה קשה יותר, כמות התיקים היא עצומה וההתנהלות היא לעיתים סיזיפית, אבל אני מאוד אוהב את העבודה שלי ומתכנן להמשיך ולעבוד בה עוד שנים ארוכות.
עו"ד אייזיק סטולוב עוסק בפשיטות רגל, הוצאה לפועל,
ירושות וייפויי כוח מתמשך.
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.


פורסם לראשונה: 14:19, 30.06.21