חופשה מפנקת בדובאי, שדרוג הרכב למודל היברידי מתקדם יותר, סופ"ש בצימר יוקרתי בצפון או אולי חידוש הגרדרובה שלכם בארון כי בכל זאת מגיע לכם להרגיש טוב עם עצמכם אחרי כל הסגרים המתישים. עבור ישראלים רבים מהווה מסגרת האשראי את האמצעי לעשות את כל הדברים האלה ולישון בראש שקט בלילה, אך מסתבר שרפורמה חדשה עומדת לעשות סוף לחגיגה ובימים אלו ממש מקבלים המוני ישראלים הודעה מהבנק על הקטנת מסגרת האשראי בכרטיס הבנקאי שלהם, מה שעלול להקשות על רבים וטובים, במיוחד בתקופה זו של משבר כלכלי מתמשך.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

למה זה קורה ואיך זה ישפיע עליכם?

נתחיל בהסבר בסיסי על מסגרת האשראי שלכם בבנק. מסגרת האשראי היא הסכום המקסימלי אותו אתם רשאים להוציא מדי חודש באמצעות הכרטיס. אם למשל גובה המסגרת שלכם עומד על 7500 ₪ בחודש הרי שבאותו חודש תוכלו "לגהץ" את הכרטיס עד הגעתכם לסכום מקסימלי זה, בין אם מדובר על עסקה יחידה ב-7500 ₪ או מספר עסקאות קטנות יותר המגיעות במצטבר לסכום זה.
החוק המחייב את הבנקים הגדולים יקטין בעצם ללקוחות הבנקים את מסגרת האשראי החודשית ואם תכננתם למשל לבצע רכישה גדולה קרובה בכרטיס הרי שעם יישום ההגבלה לא תוכלו לעשות זאת בכרטיס הרגיל שלכם. הדברים אמורים במיוחד עבור עצמאיים הרגילים לשלם את תשלומי המס הגדולים שלהם באמצעות כרטיסי האשראי העומדים לרשותם, וכעת יוגבלו בצורה דרמטית.
אגב גם אם תנסו להתחכם קצת ולפרוס את הקניות שלכם לתשלומים רבים יותר, תגלו שהמציאות הרבה יותר מורכבת. מדוע? ניקח לדוגמא מסגרת אשראי שעמדה על 10,000 ₪ וצומצמה כעת ל-5000 ₪ בלבד. היה וניצלתם כבר 2500 ₪ החודש הרי שאם תרצו לשדרג את המטבח שלכם בעלות של 8000 ₪ לא תוכלו לעשות זאת בכרטיס הבנקאי או אפילו לחלק ל-2 תשלומים, מאחר ששארית המסגרת היא רק 2500 ש"ח.

נקודת האור בכל הסיפור

סביר להניח שאתם מתחילים עכשיו קצת לכעוס על המהלך הרגולטורי החדש שהולך לכאורה לפגוע בכם אבל לאמיתו של דבר, תכליתו של המהלך היא דווקא להיטיב אתכם לאורך זמן. איך זה יכול להיות? צמצום מסגרות האשראי ללקוחות הבנקים מהווה את יישומו של החוק להגברת התחרות ולצמצום הריכוזיות בשוק הבנקאות בישראל. במסגרת החוק שאושר כבר לפני 3 שנים נקבע כי על הבנקים הגדולים, ששולטים על יותר מ-50% מהשוק, לצמצם את מסגרות האשראי ללקוחותיהם וזאת מתוך מטרה טובה להגביר את התחרות בתחום וכך להיטיב עם הצרכנים כדי שיקבלו הצעת ערך הוגנת ומגוונת יותר לעומת ההיצע הקיים היום. המשמעות היא שאם עד היום הייתם סוג של קהל שבוי מצד הבנקים הרי שמעכשיו תוכלו לבצע סקר שוק ולבחור בכרטיס אשראי חוץ בנקאי שיעניק לכם את התנאים הטובים ביותר.

3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כרטיס האשראי maxBack – ערך מוסף שלא תקבלו בכרטיס הבנקאי

על מנת להיערך לצמצום המסגרת הצפוי ובעיקר כדי להימנע מעוגמת נפש מומלץ לדאוג מבעוד מועד שתהיה לכם מסגרת אשראי נוספת. כדאי כמובן לבחור בכרטיס אשראי שמעבר למסגרת הנוספת, נותן לכם גם ערך מוסף שאתם לא מקבלים בכרטיס הבנקאי שלכם ומתאים לצרכים האישיים שלכם. דוגמא טובה לכך היא כרטיס maxBack שנותן מסגרת אשראי נוספת, כסף בחזרה על כל קניה ותכנית הטבות מפנקת.

3 צפייה בגלריה
כרטיס אשראי maxBack
כרטיס אשראי maxBack
כרטיס אשראי maxBack

הטבות מפנקות וצבירת נקודות על כל קנייה

עם כרטיס maxBack תוכלו גם לישון בראש שקט בלילה בידיעה כי יש לכם מסגרת אשראי נוספת, ובמקביל ליהנות משלל הטבות ופינוקים ייחודיים:
דמי כרטיס – במשך השנה הראשונה השימוש בכרטיס חינמי ללא תשלום דמי כרטיס.
מקבלים כסף בחזרה – בעלי הכרטיס ייהנו מהחזר של 1% על כל העסקאות בכרטיס בשנה הראשונה והחל מהשנה השנייה, ההחזר יעמוד על 0.75%. הנקודות ייצברו במהלך כל חודש וכאשר הלקוח יגיע ל-75 נקודות הוא יוכל לממש אותן באמצעות גיפטקארד דיגיטלי ולקנות בעשרות רשתות מובילות בארץ, כמו טרמינל X, שילב, פוקס, מנגו, דלתא ועוד.
הטבות ופינוקים – בעלי הכרטיס ייהנו מתוכנית ההטבות המפנקת של max - פינוקים 1+1 לאטרקציות, מסעדות וחנויות ברחבי הארץ.

לא לחכות לרגע האחרון

כמו בכל דבר בחיים, גם כאן מומלץ שלא לחכות לרגע האחרון ולגלות כי המסגרת החדשה בכרטיס לא מאפשרת לכם לבצע את הקנייה החודשית הגדולה בסופר. היערכו כבר אפשר עכשיו לאפשרות שבה מסגרת האשראי שלכם תצומצם ודאגו למסגרת אשראי נוספת וטובה יותר לצורך התנהלות חכמה וללא הפתעות.
רוצים לעשות זאת נכון? הזמינו עוד היום את כרטיס maxBack – כרטיס האשראי שמחזיר לכם כסף בחזרה על כל קנייה.