בית המשפט האריך היום (שלישי) בשלושה ימים את מעצרן של רוחמה סעד ונירית שוויד, שתי הסייעות שנעצרו בחשד לתקיפת פעוטות בגן הילדים שבו עבדו בשפלה.
3 צפייה בגלריה
רוחמה סעד ו נירית שוויד סייעות התעללות ב פעוטות ב שפלה רמלה
רוחמה סעד ו נירית שוויד סייעות התעללות ב פעוטות ב שפלה רמלה
החשודות
(צילום: נדב אבס )
השופטת זהר דיבון סגל מבית משפט השלום בראשון לציון קבעה בהחלטתה כי מחומר החקירה עולה שישנו חשד סביר שהסייעות אכן ביצעו את שמיוחס להן. השופטת צפתה בסרטוני האבטחה שבהם נראו מקרי האלימות נגד הפעוטות, שכללו בין היתר גם משיכות וזריקת חפצים.
נציג המשטרה בדיון חזר על המעשים הקשים שבגינם הוצא בתחילה צו איסור פרסום לפרשה, ואמר כי בידי המשטרה יש גם תיעוד ממצלמה נסתרת שהותקנה בגן. הורים רבים של ילדים הגיעו לדיון על מנת להתעמת עם הסייעות.
3 צפייה בגלריה
זהר דיבון סגל
זהר דיבון סגל
"סביר שהסייעות אכן ביצעו את המיוחס להן". השופטת דיבון סגל
סנגוריהם של שתי החשודות, עו"ד ירון פורר ומשה אלגלי, טענו כי הצבת המצלמות מהווה הפרה של חוק האזנת הסתר, משום שבעלת הגן כלל לא ידעה על התקנתן. לדברי עורכי הדין, החשודות שיתפו פעולה עם המשטרה בחקירה, וטוענות שלא תקפו את הפעוטות.
לאחר פרסום השמות ביקשה ח"כ קארין אלהרר לקבוע דיון דחוף בוועדה לשלום הילד: "חוק הפיקוח על המעונות אושר לפני מעל שנתיים ועדיין ממתין להיכנס לתוקף כי חסרות תקנות. זה לא הגיוני שבגלל עניין ביורוקרטי שמתעכב ילדים ימשיכו לצבור טראומות קשות כמו שמתואר בכתבה או שחלילה זה יעלה לנו בחיי אדם".
ההורים התאספו אתמול בבוקר בבית של אבא לאחד הילדים בגן שמצא את הסרטונים, וצפו בהם יחד. משם יצאו ההורים אל תחנת המשטרה כדי להגיש תלונה. "אי אפשר להאמין שיש רוע כזה", אמרה אחת האימהות, "בכינו יחד, כל ההורים, לנוכח המראות האלו, ואנחנו מקווים שהפעם ימצו את הדין".
אם אחרת, נ', תיארה מה רואים בסרטונים: "רואים שם זריקת ילדים על הרצפה, השכבת ילדים על הגב בחוזקה, זריקת מגבות ומגבונים על הילדים שלנו. רואים גם שהיא מרביצה לילדים עם קופסת מגנטים".
ההורים שכרו את שירותיו של עו"ד עדי כרמלי שאמר בתגובה כי "מדובר בארוע קשה ושיטתי. מצפייה בסרטונים עולה כי מדובר במסכת של אירועים קשים, אלימות קשה וברוטאלית כלפי קטינים חסרי ישע, תינוקות רכים".
הוא אמר: "אנו מצפים ממשטרת ישראל שתפעל בנחרצות ובנחישות ותדאג למצות את הדין עם החשודות. אנו נהיה כאן כדי לפקח מקרוב על עבודת המשטרה ולוודא שהדין ימוצה".
3 צפייה בגלריה
עדי כרמלי
עדי כרמלי
"אירוע אלימות קשה ושיטתי". עו"ד כרמלי
(צילום: יאיר שגיא)
בעלת הגן המדובר מסרה אתמול: "הבוקר נדהמנו לגלות כי שתי סייעות בגדו באמוננו ובאמון ההורים ופעלו לכאורה בניגוד לחוק, בניגוד גמור לערכים של הגן. הגן מאמין ודוגל בשקיפות מלאה, ולכן ועל אף שאין עלינו חובה מותקנת אצלנו מערכת מצלמות וטוב שכך. מכיוון שהאירועים נחשפו הודות לצפייה בסרטוני המצלמה שהצבנו בהסכמה בגן. המצלמות הוצבו מתוך אמונה באיכות הצוות, והיות שאין לנו מה להסתיר".
לדברי בעלת הגן, "כשנודע הדבר נפלו עלינו השמיים. הוגשה תלונה למשטרה, העברנו את כל הסרטונים, מסרנו עדות, פעלנו להשעיית הסייעות ודיווחנו לכל הגורמים הרלוונטיים. אנחנו שותפים לתחושה הקשה של ההורים ונעשה כל שצריך כדי לסייע במיצוי החקירה. אנו גן מסודר וותיק שפועל בהתאם להנחיות, וכשהורים מפקידים בידינו את היקר להם מכל אנו מחויבים לדאוג לשלומם. לא ננוח ולא נרגע עד שמי שפשע ישלם את מחיר הפגיעה".
פורסם לראשונה: 12:23, 28.07.20