3 צפייה בגלריה
פרופילים פיקטיביים בפייסבוק נמחקו עקב הסתה
פרופילים פיקטיביים בפייסבוק נמחקו עקב הסתה
אחד הפרופילים שהוסרו
שלושה פרופילים שנחשדו בהסתה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בפייסבוק התבררו כפרופילים פיקטיביים. כך אמרו הבוקר (יום ו') בפייסבוק, שהודיעו על הסרת הפרופילים מהרשת החברתית.
החשד כי מדובר ב"פייקים" הועלה בציוץ של יוסי דורפמן, שחשף גם את פרשת "Dana Ron". אחד הפרופילים הוא של משתמש שכונה "נהוראי יוסף", שהעלה תמונה של נתניהו לצד היטלר.
3 צפייה בגלריה
פרופילים פיקטיביים בפייסבוק נמחקו עקב הסתה
פרופילים פיקטיביים בפייסבוק נמחקו עקב הסתה
הפרופיל הפיקטיבי של נהוראי יוסף
"בתמונה מתחת להיטלר – יהודים מרימים את ידיהם מול חיילים נאצים, ובתמונה מתחת לנתניהו – תמונה שהפכה לאייקונית של פעילת מחאה מול שוטרים", כתב דורפמן. הוא ציין כי אותו נהוראי תייג פעילה בקבוצת "הדגלים השחורים" ואיתה עוד תומכים במחאה. בנוסף, לפי דורפמן, תויגו גם פרופילים מזויפים שמצוירים כפעילי מחאה.
לפי פייסבוק, אותו "נהוראי יוסף" הוא פייק. שני פרופילים מזויפים אחרים התגלו, אחד מהם נקרא "שונא מושחתים", שהגדיר עצמו כאדם שמשתתף במחאות בבלפור, נמצא בחל"ת קורונה וגר בתל אביב.
3 צפייה בגלריה
ציוץ מתוך הטוויטר של בנימין נתניהו
ציוץ מתוך הטוויטר של בנימין נתניהו
הציוץ בטוויטר של נתניהו
(מתוך עמוד הטוויטר של בנימין נתניהו)
הפרופיל השלישי, של "רימון אבי", הציג עצמו גם כן כפעיל מחאה, מקבוצת Crime Minister. העדות הראשונה לפעילות שלו – ב-19.7.20, יומיים לפני שהועלתה תמונת הפרופיל של "נהוראי יוסף", ש"נולד" ב-19.7.76. דורפמן הציג את הקשר בין אותם פרופילים, ופייסבוק הסירה אותם מהרשת.
בשבוע שעבר פרסם נתניהו ציוץ עם צילום מסך מפייסבוק ובו קריאה לרצוח אותו. לציוץ צורף צילום מסך מדיון בפייסבוק, ובו תגובה מאת משתמשת בשם Dana Ron, שלפיה הדרך היחידה להזיז את נתניהו מכיסאו היא "עם כדור בראש". בדיקה שנערכה העלתה ספקות בנוגע לאמיתות החשבון ובהמשך גם בפייסבוק הודו כי החשבון מזויף והסירו אותו.
יחידת הסייבר של להב 433 החלה בבדיקה כדי לגלות מי עומד מאחורי הפרופיל המזויף שפרסם את האיום. השבוע הודיעה המשטרה כי מדובר בתושבת חוץ שאינה מתגוררת בישראל זמן רב.