3 צפייה בגלריה
סגן ש'
סגן ש'
סגן ש'
(צילום: דובר צה"ל)
בדרך לצוות נשי במסוק בלק-הוק: סגן ש' הפכה השבוע לקצינה הראשונה שמוגדרת כלוחמת חוד במערך הטכני של חיל האוויר, עם סיום קורס הקצינים שהסמיך אותה כמכונאית מוטסת.
3 צפייה בגלריה
סגן ש'
סגן ש'
(צילום: דובר צה"ל)
ש' הגיעה לתפקיד לאחר שלקחה חלק בפיילוט הראשון לאיתור מלש"בים שישמשו כטכנאים ברובאי קרבי כדי לשלבם בתום מסלולם בתפקיד המבצעי בטיסות עצמן. התפקיד של ש' אינו חלק מקורס הטיס ומגיע מהעולם הטכני, ועד כה, הנשים היחידות שעסקו בו היו נגדות ולא קצינות.
עם כניסתה לתפקיד, סגן ש' תהיה אחראית לא רק על זיהוי וטיפול טכני מיידי בתקלות במהלך הטיסה בטייסת מסוקי הינשוף 123 מבסיס פלמחים, אלא גם על חלק מרכזי בניהול המשימה, פיקוד על תא המטען וייעוץ לטייס שמפקד על הגיחה.
3 צפייה בגלריה
סגן ש'
סגן ש'
סגן ש'
(צילום: דובר צה"ל)
לצד האחריות על בטיחות הטיסה, סגן ש' תפעל בשיתוף פעולה עם צוותי לחימה, בהם של יחידות 669 ושלדג.
ש' צברה ניסיון כנגדת טכני על הקרקע והתמחות בטיפול במסוקים שמשמשים לגיחות חילוץ והובלת לוחמים. "בתום שנתיים בער בי הרצון להיות קצינה אחרי שהתמקצעתי בעשייה הטכנית", סיפרה ש' בשיחה עם ynet.
בתיכון למדה ש' במגמות ביולוגיה וספרדית, והיא מתגוררת במודיעין עם הוריה שהכירו במערך הטכני של חיל האוויר. "שיחקתי ככדורסלנית מקצועית והייתה לי דילמה אם לקבל מעמד של ספורטאית מצטיינת ולהמשיך בקריירה בכדורסל או להתחיל בשירות משמעותי. בתמיכת ודחיפת ההורים, בחרתי באפשרות השנייה".
היא אמרה בגאווה כי "אני הראשונה בתפקיד הזה כקצינה, ואני מסופקת, גאה ובטוחה שיגיעו עוד אחריי. זה אמנם עוד לא קרה, אבל עשוי לקרות מצב שכל הצוות המטיס את מסוק הינשוף יורכב מלוחמות, באווירה מחברת שמעלה את המוטיבציה והרעל באוויר. זה בהחלט אפשרי".