הורי הפעוטון ברמלה שבעליו והסייעות נעצרו בחשד להתעללות שיטתית סיפרו הבוקר (ראשון) בריאיון לאולפן ynet על שסיפרו להם ילדיהם - ותיארו את הגן, שהיה מהמובילים בעיר, כ"מפלצתון".
משה כהן, שבנו בן השנתיים וחצי נמצא עד היום בגן, סיפר כי "ליטל כל הזמן דאגה להגיד שזה מפעל חייה ושהיא שומרת על הילדים שלנו כאילו זה הילד שלה. בכל פעם שהילד חזר עם מכה בפה או עם שריטה, תמיד היו תירוצים כמו 'זה ילדים, הם קיבלו מכה וזה בסדר. אני מסתכלת ושומרת'. היום, בדיעבד, כשמריצים הכל מחדש, אני נוטה לחשוב שאולי מה שאומרים במשטרה מצביע על כך שמה שראינו לא היה חלום".
4 צפייה בגלריה
הפגנה של הורי פעוטות מהגן ברמלה
הפגנה של הורי פעוטות מהגן ברמלה
הפגנת ההורים מהפעוטון
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
התכתבות בווטסאפ
התכתבות בווטסאפ
מתוך ההודעות שכהן שלח לבעלת הגן
4 צפייה בגלריה
התכתבות בווטסאפ
התכתבות בווטסאפ
הודעה שנשלחה ללני דורסמן ממן
כהן הוסיף כי "שלחנו את הילדים שלנו לגן זוועות, מבלי שבכלל ידענו לאיפה אנחנו שולחים אותם. מאז אנחנו חיים בעולם שהוא לא העולם שלנו. אני יכול להעיד עליי שאני כמו חי-מת. אני לא ישן כמו שצריך, לא אני ולא אשתי. הילד מתעורר לא פעם בלילה מבכי. כשמנסים לדלות ממנו מידע, הוא איפשהו גם אומר לך את מה שאת לא רוצה לשמוע ומנסה להדחיק".
האב ציין כי הוא קיווה שהדברים עברו "מעל הילד", ואמר כי "לצערי הזוועה הזאת, המפלצתון הזה, חרק את כל 46 הילדים שהיו שם".
- מה הבן מספר לך על מה שקרה?
"לא הדגמנו בשום שלב מעשה של מכה, אבל כששואלים אותו על כל שם של עובד בגן, ועוברים אחד-אחד, הוא מספר שמשה (מנהל הגן) צובט אותו בידיים, והוא זורק את עצמו למיטה. כששומעים ילד בן שנתיים וחצי אומר לך שבן אדם צבט אותו וזרק אותו על המיטה, ושהגננות והסייעות האחרות נתנו לו מכות בראש, אתה פשוט מרגיש שחרב עליך עולמך", אמרה משה. "אין מילים לתאר את הסיטואציה שאנחנו נמצאים בה. באמת, אנחנו עומדים בפני שבוע גורלי".
כהן הוסיף כי "אותי לימדו שילדים לא משקרים. אבל גם אם נשים בצד את המשפטים שהילד שלי אמר לי, כשקוראים את הפרוטוקולים של המשטרה מבינים שזה כבר לא משהו שהבן שלי ממציא, זה משהו שהמשטרה ראתה בסרטונים, רואה את כל אחת מהעצורות לוקחת חלק משמעותי וקריטי בגן הזוועות הזה. מבחינתי צריכים לתת להם את מלוא גזר הדין".
"הבת שלי פנתה אליי לא פעם אחת", סיפרה לני דורסמן ממן, שבתה אמי הייתה בעבר בגן וחזרה ממנו עם שיניים שבורות. "היא אמרה לי שאחת הסייעות עשתה לה 'אח'", והתעמתתי לא פעם עם בעלת הגן גם לגבי השריטות על גופה.
"ליטל, בעלת הגן, נוטה להגיד המון 'מסכנה'. בסופו של דבר, כשנרשמתי למשפחתון הזה הבנתי שהוא אחד המובילים בעיר, וזה היה חשוב לי מבחינה חינוכית וגם מבחינה בטיחותית", אמרה דורסמן ממן. "בסופו של דבר ליטל ציירה לנו תמונה מאוד שונה ממה שהתבצע בפועל. עכשיו אנחנו חווים אירוע טראומתי".
האם אמרה שביום שבו הפרשה נחשפה כל חששותיה אוששו. "ביום שהבנתי שהיה שם אירוע, נפלו השמיים. דיברתי איתה כי הבנתי שהיא אשת חינוך וזה מפעל חייה, כפי שהיא נהגה להגיד המון. שהיא 24/7 בגן, אם לא פיזית, אז במצלמות", אמרה דורסמן ממן. "גם כשהתעמתתי איתה כדי לבדוק את המצלמות, היא אמרה לי שהיא ראתה את המצלמות ושהכול היה בסדר, שאסמוך עליה".
בימים האחרונים פתחו ההורים קמפיין מימון המונים למאבק המשפטי נגד הגן, ולני קראה לציבור לסייע להורי הגן. "בסופו של דבר, זה רלוונטי לכולם. גם אם אין לך ילדים, אז יש לך בני דודים ויש לך מכרים, או שיש לך אחריות אזרחית-חברתית כלפי חסרי ישע. מה יעשו ב-1 בספטמבר ילדים מגיל לידה עד גיל 3? מצפים מההורים להישאר שלוש שנים בבית כי אין החמרת ענישה ופיקוח על גנים פרטיים? אנחנו לא רוצים להגיע לאולפן בעוד כמה חודשים ולדבר על אירוע אחר", אמרה.
ביום חמישי הוארך מעצרן של שתי הסייעות החשודות בהתעללות, וכן של בעלי הגן ועובדות אחרות. המנהלת חשודה באי-דיווח ובאלימות כלפי ילדי הגן. נציג המשטרה אמר בדיון כי החוקרים הספיקו לעבור על 80% מהסרטונים שתיעדו את ההתעללות בגן - שטרם הותרו לפרסום. "אנחנו עובדים 24/7 סביב התיק. עשרות שעות של צפייה בחומרים. אנחנו צריכים לזהות את החשודות ולזהות את הקורבנות. עד שלא נמצה את החקירה אנחנו לא נחליט בעניין הגשת כתבי אישום", אמר.