1 צפייה בגלריה
עז אלדין חוסין
עז אלדין חוסין
המסתנן שנעצר, עז א-דין חוסיין
(צילום: תקשורת שב"כ)
הסתנן לישראל דרך הים, נעצר על ידי צה"ל - ולפי שב"כ חקירתו הניבה מודיעין רב על חמאס: הותר לפרסום כי עז א-דין חוסיין, בן 24 תושב ג'בליה שבצפון רצועת עזה, הסתנן לישראל בשחייה דרך הים בחודש שעבר. לדבריו, הוא הסתנן נוכח קשיים אישיים במישור המשפחתי ולאחר רדיפה והכפשה מצד בכירי חמאס. מיד לאחר חציית המכשול הימי, נעצר חוסיין על ידי כוח צה"ל והועבר לחקירת שב"כ.
לפי ההודעה, מחקירתו בשב"כ עלה כי בשנת 2013 הוא גויס לזרוע הצבאית של חמאס והחל משנת 2018 ועד למעצרו, פעל חוסיין במערך ההגנה האווירית של החמאס, בין היתר, בתפקיד פיקודי כאחראי חוליית טילי כתף. "במסגרת תפקיד זה החזיק בביתו טיל נ"מ והונחה לשגרו לעבר מסוק ישראלי, ככל שינחת בסביבת ביתו בעזה, וזאת לשם הריגת חיילים ישראלים או חטיפתם", נכתב.
במסגרת פעילותו בחמאס לקח חוסיין חלק בהכשרות שונות ובפעילויות צבאיות נגד ישראל. כך, במסגרת שירותו במערך ההגנה האווירית, למד חוסיין על אודות כלי טיס של חיל האוויר הישראלי ותפקידם, על טילי נ"מ וכן על משקפות ומצלמות לצורך תצפית על תנועת המטוסים הישראלים בשמי עזה.
חמאס שתל וירוסים בטלפונים של מאות לוחמי צה"ל
(צילום: דובר צה\"ל )

"פעילותו בחמאס והידע הרב אשר רכש במסגרת זו הביאו לחקירה ייחודית אשר חשפה עבור שב"כ מודיעין רב על אודות חמאס", אמרו בארגון. עם סיום החקירה, הגישה היום (ה') פרקליטות מחוז דרום כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע המייחס לחוסיין עבירות ביטחוניות חמורות נגד ביטחון המדינה.
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין אלכס דרנבוים, הנאשם היה אחראי על חוליית טילי כתף והשתתף באימונים צבאיים של חמאס.
במסגרת האימונים, התאמן הנאשם על שיגור טילים לעבר ישראל, תצפת על המטוסים הישראלים וברגע שהחוליה הבחינה במטוס ישראלי, היה עליה לדווח למודיעין היחידה על המטרה אליה המטוס טס כדי שיוכלו להבריח את האנשים מהאזור המיועד להפצצה.
מכתב האישום עולה עוד, כי ב-28 ביוני החליט הנאשם לחצות את הגבול הימי מרצועת עזה לישראל בשחייה, ולהיכנס לישראל כדי להיעצר. הוא רכש מצוף שחיה ושחה למרחק של קילומטר לערך לכיוון ישראל. חיילי חיל הים הבחינו בו בעת ששחה בתוך שטחה הימי של ישראל באזור חוף זיקים, ועצרו אותו.
התיק נחקר על ידי יחידת פח"ע דרום במשטרת ישראל בשיתוף עם שב"כ.
כתב האישום מייחס לחוסיין שלושה אישומים בגין ביצוע עבירות לפי חוק המאבק בטרור של חברות בארגון טרוריסטי, מילוי תפקיד ניהולי או פיקודי בארגון טרור, פעולה בנשק למטרות טרור, אימונים צבאיים אסורים, עבירות בנשק, הסתננות, ועוד.