אביהם של תאומים מהפעוטון בחולון, שבו לפי החשד התעללו בילדים, סיפר הערב (יום ג') על התחושות לאחר שנחשף לתיעוד המזעזע שבו נראים ילדים מוטחים על מזרן ומכות. "הילדים שלי כוכבים בסרטונים האלה", הוא אמר. "מעיפים אותם כמו שק תפוחי אדמה. דורכים על אחד מהילדים שלא יקום וכיסו אותו כמו גופה. איזה בן אדם עושה דבר כזה?". בינתיים, עדכנה המשטרה על מעצר 5 חשודות בהתעללות בגן.
האב סיפר כי סמך על אחת מנשות הצוות בגן, שטיפלה בבנו הגדול במשך יותר משנה. "היה כל כך טבעי שהבאנו את התאומים שלנו לשם", אמר. "הייתה התנהגות קצת אלימה, אבל חשבנו שזו התנהגות של בנים תאומים שקצת מרביצים אחד לשני. לא התייחסנו לפרץ האלימות שפתאום התחיל".
הוא ציין כי נחשף לסרטונים הבוקר, במסגרת קבוצה של הורי הגן שבה הם נשלחו, וקרא לחברי הכנסת והממשלה לטפל בסוגיית ההתעללות בילדים. "הם לא מתעוררים. הילדים חטפו מכות", הוא זעק. "זה עניין של תקציב? קחו עוד כסף. כמה שאתם רוצים. שימו מצלמות, מעקב, מפקחת. רוצים שנממן מפקחת? נממן. למה להתעלל בילדים? מאירוע לאירוע, וזה בסוף מגיע אליך".
3 צפייה בגלריה
הורי הילדים שחוו התעללות בגן בתחנת המשטרה
הורי הילדים שחוו התעללות בגן בתחנת המשטרה
הורי הילדים בתחנת המשטרה
(צילום: שאול גולן)
3 צפייה בגלריה
הורי הילדים שחוו התעללות בגן בתחנת המשטרה
הורי הילדים שחוו התעללות בגן בתחנת המשטרה
(צילום: שאול גולן)

בצהריים הגישו הורי הילדים בגן תלונה במשטרה, שאליה צירפו את תיעוד האלימות כלפי הפעוטות. המשטרה מסרה כי חקירת האירוע נמשכת, לאחר שהודיעה כאמור על מעצר חמש חשודות בפרשה.
ההורים אספו בימים האחרונים את תיעוד מצלמות האבטחה שהיו מוצבות בגן, שחזרו את הקבצים שנמחקו מהתיעודים ושם לדבריהם, ראו את אנשי צוות הגן פוגעים בפעוטות. בתיעוד נראות נשות צוות הגן משתמשות בכוח כלפי הפעוטות ובאחד המקרים אף תועדה אחת הנשים מטיחה פעוט על מזרן.
עורך הדין עדי כרמלי, שמייצג את ההורים, מסר כי "שוב אנו עדים לתמונות קשות של פגיעה בפעוטות חסרי ישע. שוחחתי הבוקר עם פיקוד המרחב והתחנה ואנו מצפים מהמשטרה לפעול בנחישות ובמהירות".
פרקליטה של הגננת, עו"ד ששי גז: "מרשתי מכחישה כל קשר למעשים האמורים. החשדות בדבר התעללות של מי מעובדות הגן בילדים נפלו עליה כרעם ביום בהיר. היא גננת מוכרת ואהובה בעיר מגוריה מזה 20 שנים. מעולם לא הובא בפניה מידע, מצד מי מן ההורים, בדבר התנהגות בלתי הולמת מצד עובדות הגן. מרשתי, אשר כואבת את כאבם של ההורים, מסרה גרסה מפורטת במשטרת ישראל על מנת להגיע לחקר האמת".
עורך הדין של הסייעות, שי שורר, מסר בתגובה: "יש לגנות כל התעללות בחסרי ישע ובפרט בילדים תמימים בגיל הרך. עם זאת, יש לבחון כל מקרה לגופו. מצפייה בסרטונים שהוצגו עד כה עולה כי יש להכין אגף בנווה תרצה לרוב הגננות בארץ. אין שום דבר שלא נראה או קורה בכל גן אחר. התנהגות הגננות במקרה זה לא נעימה, אך עם זאת לא עברה לתחום הפלילי לדעתי. יש לבחון אם זה נכנס בגדר הטרנד או התעללות".