2 צפייה בגלריה
מרדכי אולפן
מרדכי אולפן
מרדכי אולפן, שטבע למוות
מרדכי אולפן, ילד בן 9 מכפר תפוח שבשומרון, טבע למוות באגם בעיר יקטרינבורג בהרי אורל שברוסיה. בשל התפשטות הקורונה אמו ואחיו הגיעו לעיר לפני חג הפסח כדי להעביר אותו עם סבם, ראש הקהילה היהודית בעיר שבה חיים 15 אלף יהודים.
הרב הראשי ביקטרינבורג, הרב זליג אשכנזי, אמר כי "אתמול המשפחה הלכה לשפת האגם להתרחץ, היו בו הרבה מאוד אנשים. פתאום הילד, מרדכי, נעלם. כל הלילה חיפשו אחריו שוטרים, צוללנים ומתנדבים". לדבריו, "החיפושים היו באגם וביער הסמוך והיום אחרי הצהריים לצערנו גופתו של הילד נמצאה על רפסודה".
אביו של הילד שטבע למוות, מיכאל אולפן, נמצא בישראל. המשפחה מעוניינת להטיס את הגופה לארץ והקהילה התגייסה לסייע לה בהטסת הגופה. "כרגע צריכים לקבל את הגופה מהרשויות כי הם רוצים לבצע בה נתיחה כדי להפריך אפשרות שמדובר באירוע פלילי. ביקשנו מהרשויות לא לנתח ואם חייבים אז ניתוח מינימלי ואני מקווה שנצליח", סיפר הרב. האב מיכאל ספד לו ואמר "ילדי הקט נקטף בדמי ימיו, ולא הייתי שם להצילו".
2 צפייה בגלריה
 המקום שבו נמצאה הגופה של מרדכי בן ה-9
 המקום שבו נמצאה הגופה של מרדכי בן ה-9
המקום שבו נמצאה הגופה של מרדכי בן ה-9
(צילום: זק"א רוסיה)
המקרה מסעיר את הקהילה היהודית בעיר ומסוקר בהרחבה בתקשורת המקומית. מי שמצאו את הגופה הם צוללנים של המשטרה. דווח כי המשטרה בדקה את צילומי מצלמות האבטחה באזור כדי לאתר את הילד ולהתחקות אחרי תנועותיו.