1 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה ביישוב ערערה
בדיקות קורונה ביישוב ערערה
בדיקות קורונה ביישוב ערערה
(צילום: דוברות קופת החולים לאומית)
1,937 בני אדם אובחנו אתמול עם נגיף הקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הבוקר (חמישי). מדובר בהמשך הנתונים המדאיגים של אתמול, אז אובחנו 1,952 חולים חדשים.
לפי הנתונים, 428 בני אדם מאושפזים כעת בבתי החולים במצב קשה ו-124 מהם מונשמים. 877 בני אדם הלכו לעולמם כתוצאה מסיבוכים של הנגיף ו-109,039 בני אדם אובחנו בישראל בסך הכל מאז התפרצות המגיפה.
עם זאת, יש לציין כי במקביל לעלייה במספר המאובחנים בימים האחרונים נרשמה גם עלייה במספר הבדיקות, ושיעור הבדיקות שנמצאו חיוביות נותר יציב בשלושת הימים האחרונים והוא נע בין 6 ל-6.6 אחוזים. ביומיים האחרונים נרשם גם זינוק במספר הבדיקות שחצה את רף ה-30 אלף בדיקות.
בתוך כך, כחלק מהמדד ההתנהגותי של ynet וחברת קיימא, נרשמה ירידה קלה בהיענות להנחיית עטיית המסכה מתחילת חודש אוגוסט ​- לאחר עלייה משמעותית בהיענות לעטיית מסכות מאמצע יוני ועד סוף יולי, ישנה מגמת ירידה בהיענות במרחב הציבורי ובכניסה לחנויות במהלך חודש אוגוסט.
עם זאת, לפי הנתונים, חלה עלייה חדה בהיענות לעטיית מסכה במקומות העבודה עד סוף חודש יולי: מאמצע חודש יוני ועד סוף יולי הייתה עלייה של מעל ל-20% בהיענות להנחיית עטיית מסכה במקום העבודה, בדומה להיענות במרחב הציבורי. בנוסף, מקומות עבודה גדולים נענים יותר להנחיה מאשר מקומות עבודה קטנים ונראה שתדירות גבוהה של תזכורות לגבי עטיית מסכה בעבודה מעלה את שיעור ההיענות.