סיוט בפתח תקווה: שני גברים זרים שלא הכירו אחד את השני נאשמים בכך שאנסו בזה אחר זה אישה שיכורה שישבה מחוץ לבר במרכז העיר. אחד הנאשמים הוביל אותה לחניון סמוך ותקף אותה תוך כדי שחושיה מעורפלים מאלכוהול. הגבר השני עקב אחריהם - והציע כסף כדי שיוכל לאנוס אותה גם.
מכתב האישום החמור שהוגש היום (חמישי) נגד ווטה איילה, בן 30 מפתח תקווה ואיאד עבד אללה, פלסטיני בן 41 שנכנס לישראל ללא אישורים, עולה כי השניים תקפו את האישה בסמטה תוך כדי שמנעו ממנה פיזית להתנגד. עבד אללה הואשם במסכת של פגיעות מיניות קשות שביצע תוך כדי שמנע ממנה להתנגד, ובעבירות של שהייה בישראל שלא כדין, ואילו איילה הואשם באינוס ובמעשה סדום. השניים נעצרו עד לקבלת החלטה אחרת.
2 צפייה בגלריה
זירת האונס בפתח תקווה
זירת האונס בפתח תקווה
אחד תקף, השני עקב ותקף אחריו. פתח תקווה
(צילום: עמית הובר)

דחף על מזרן, ותקף אותה בעודה מעורפלת חושים

לפי הפרקליטות, האישה הגיעה לבר בכיכר המייסדים בעיר ב-15 באוגוסט, סמוך לשעה 22:00, לאחר ששתתה כמה משקאות בביתה. עבד אללה שהבחין בה יושבת על הספסל מחוץ לבר החל לפתח איתה שיחה, והשניים התקדמו לסמטה באזור. הוא ביצע מולה מעשה מגונה, אך כשהבחינה בכך ניסתה לברוח ממנו. הנאשם כרך את ידיו סביב בטנה והמשיך במעשיו. חרף ניסיונותיה של האישה להימלט, הוא תפס את ראשה והמשיך לפגוע בה עד שהצליחה להשתחרר מאחיזתו ויצאה מהסמטה.
עבד אללה המשיך בעקבותיה, וכשהייתה סמוך לחניון באזור הפיל אותה בכוח על מזרן שמצא במקום ואנס אותה שוב. איילה, שעקב אחריהם, התקרב למקום וצפה באונס. בינו לבין עבד אללה התפתחה שיחה, שבמהלכה הציע לו כסף כדי שיאנוס את האישה אחריו.
עבד אללה הסכים ועזב את המקום כדי לקנות אלכוהול בחנות סמוכה. בעודה שרועה מעורפלת חושים על המזרן תקף אותה איילה תוך כדי שניצל את שכרותה. לאחר האונס השני, איילה המתין במקום סמוך עד להגעת השוטרים.
2 צפייה בגלריה
אילוס ניידת משטרה ב ירושלים תאונה ירי בוקר
אילוס ניידת משטרה ב ירושלים תאונה ירי בוקר
ארכיון
(צילום: shutterstock)
לאחר שעבד אללה חזר מהחנות, הוא רכן מעל האישה ששכבה ללא תזוזה על המזרן, פתח איתה בשיחה תוך כדי שביצע בה מעשים מגונים ומתעלם מזעקותיה. צעקותיה של האישה נשמעו עד לבניין מגורים סמוך, ואחת מדיירות המקום הזעיקה את המשטרה.
הקורבן נותרה שרועה על המזרן כשהיא זועקת מכאבים וחבולה בכל גופה. גם לאחר הגעת המשטרה ומד"א, לקח לא פחות מ-45 דקות לפנות את האישה, שנותרה במצוקה נפשית קשה, לבית החולים.

התובעת: "התעלמות מוחלטת ממצוקתה"

עורכת הדין דפנה גסנר-פרנבך מפרקליטות מחוז מרכז, שהגישה את כתב האישום, כתבה בבקשת המעצר של השניים כי "המקרה האמור מצוי ברף הגבוה של עבירת האינוס. מדובר במעשי אינוס קשים במיוחד של שני גברים זרים שראו את מצב שכרותה של המתלוננת והיותה טרף קל - והחליטו לבצע בה את זממם תוך ניצול מצבה, התעלמות מוחלטת ממצוקתה הגדולה ולצורך סיפוק יצריהם האפלים".
הפרקליטה הוסיפה כי "דבר לא הרתיע את המשיבים מלבצע את זממם במתלוננת, אפילו לא היותם נמצאים ברחוב בעיר מרכזית בשעת לילה שאינה מאוחרת ובקרבתם של בתי מגורים. מעשיהם מעידים על מסוכנותם הרבה ועל יצר ודחף בלתי נשלטים. חוסר החמלה, והמעשים המחליאים שבוצעו מעידים כי המשיבים הם משלוחי רסן, ומסוכנותם עולה לכדי הרף העליון של עבירות המין והאלימות".
עבד אללה טען שהמעשים בוצעו בהסכמה, ואילו איילה הודה שפעל בניגוד להסכמתה של האישה. עורך דינו של הפלסטיני, פאדי חמדאן מהסנגוריה הציבורית, מסר כי "רק היום הוגש כתב האישום, ולכן ביקשנו להעתיק ולקבל את חומרי החקירה בתיק. הנאשם מכחיש את המיוחס לו וטוען שמדובר ביחסי מין שבוצעו בהסכמה מלאה ולא כפי שמתואר בכתב האישום".
בתוך כך, המשטרה עצרה היום בן 20 מתל אביב בחשד שאנס נערה בפיצוציה שבה עבד בדרום העיר. מחקירה ראשונית עלה כי הנערה, שהגיעה למקום כדי לקנות דבר מה, נלקחה לתוך חדר פנימי ושם הותקפה.
אלי סניור השתתף בהכנת הכתבה