אישה בשנות ה-30 לחייה נרצחה בצהריים (יום ב') בדירה ברחוב דגניה בקריית חיים שבחיפה. בן זוגה, בן 28, נעצר בסמוך למקום בידי שוטרי סיור לאחר שהלך בלי מסכה ועורר את חשדם של השוטרים. הם הכירו את הקשר בין השניים, הגיעו לדירה שבה חיו - ומשלא נענו, פרצו וגילו את גופת האישה. מתברר כי היא סבלה גם בעבר מאלימות ובן זוגה הקודם מרצה עונש מאסר.
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
צוותי זיהוי פלילי ומד"א בזירה
(צילום: גיל נחושתן)
קצין אח"מ בתחנת זבולון סגן-ניצב זיו מלמוד סיפר במקום הרצח כי "שוטרי סיור של תחנת זבולון שהיו בסיור שגרתי פה באזור הבחינו באדם שעורר את חשדם. ניגשו לבדוק את פשר מעשיו. לאחר בדיקה מעמיקה, עלה חשד שהוא מעורב באירוע פלילי. בשלב הזה, השוטרים ביצעו בדיקה ועלה שקורבן הרצח ככל הנראה קשורה אליו בצורה כלשהי. השוטרים הגיעו לדירה ומשלא קיבלו ממנה מענה, פרצו לתוך הדירה ומצאו את גופת הקורבן".
עוד סיפר כי "השוטרים ניגשו לבדוק את החשוד בין היתר כי היה בלי מסכה והם ביקשו לאכוף את תקנות הקורונה, ומעבר לכך, הוא גם עורר את חשדם ללא קשר למסכה. החקירה נמצאת ממש בראשיתה. אנחנו התחלנו פה בזירה ואנחנו עדיין אוספים את הפרטים. כרגע יהיה לא נכון להתייחס לפרטי החקירה הספציפיים".
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
כוחות בזירה
(צילום: גיל נחושתן)
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
הזירה בחיפה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
חובש רפואת חירום במד"א, עאנן אבו ימן, שחזר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה והכיבוי ויחד נכנסנו לדירה. האישה הייתה מחוסרת הכרה, ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".
אחד השכנים אמר כי האישה התגוררה בבניין מפברואר-מרץ: "שמעתי צעקות בלילה, אבל הן נפסקו כעבור זמן קצר. לא ייחסתי לזה חשיבות. הבוקר חזרתי מהליכה וראיתי את השוטרים בכניסה לדירה".
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
בן זוגה של הקורבן נעצר בחשד למעשה
יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה בתגובה על הרצח בחיפה: "גל הטרור נגד נשים נמשך, הכתובת על הקיר ולממשלה זה פשוט לא אכפת. הראיה הטובה ביותר לכך היא התכנית למאבק באלימות שאושרה כבר בשנת 2017 על ידי הממשלה ועד היום לא מומשה. כ-200 אלף נשים בישראל חיות תחת אלימות - הקורונה הפכה את בתיהן לבתי כלא, הלחצים הכלכליים והנפשיים הופכים את מצבן לפיקוח נפש של ממש. נמאס ממס השפתיים של נבחרי הציבור לאחר כל רצח שכזה. מה אתם עושים בכדי למנוע את הרצח הבא?".
בסוף השבוע שעבר, בתום שבועיים שבהן הייתה מאושפזת בבית החולים איכילוב שבתל אביב - נקבע מותה של אוקסנה סימינוביץ, בת 52 מאוקראינה, שנרצחה על-פי החשד בידי בן זוגה דימטרי ציגנוק בדירה ברמת גן.

5 צפייה בגלריה
אנסטסיה קלין ז"ל
אנסטסיה קלין ז"ל
אוקסנה סימינוביץ
סימינוביץ נכנסה לארץ מאוקראינה ב-2012 כתיירת, ואחרי שפגה האשרה שלה היא עזבה את ישראל ונכנסה בחזרה באמצעות דרכון הנושא את השם אנסטסיה קלין כדי לעבוד ולפרנס את משפחתה באוקראינה. בישראל עבדה סימינוביץ בטיפול בקשישים ובניקיון. אתמול הוטסה גופתה לקבורה בארץ מולדתה.
בן זוגה דימטרי ציגנוק, החשוד באונס וגרימת מותה בכוונה תחילה, יובא היום לדיון נוסף בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב. צוות החקירה המיוחד במרחב דן מקווה שלפני הדיון כבר תוגש חוות דעת של הנתיחה הפתולוגית, שתוכל לסייע בהבנת ההתרחשויות בדירה ברמת גן ובכך לקדם את החקירה.