3 צפייה בגלריה
משה פייגלין
משה פייגלין
משה פייגלין
(צילום: אוראל כהן)

יו"ר מפלגת זהות והח"כ לשעבר משה פייגלין פרסם היום (רביעי) פוסט בפייסבוק ובו התייחס לפיצוץ אתמול בנמל ביירות שבלבנון, שבו נהרגו לפחות מאה בני אדם, אלפים נפצעו ורבים עדיין מוגדרים כנעדרים. "לכבוד 'חג האהבה'", כתב פייגלין בהתייחסו לט"ו באב, "קיבלנו 'מופע פירוטכניקה' מרהיב".




הוא הוסיף: "אתם לא באמת מאמינים שזה היה איזה מחסן מבולגן של דלקים, כן? אתם מבינים שהגיהינום הזה היה אמור ליפול עלינו בתוך גשם של טילים? יש לי מעט ניסיון עם חומרי נפץ. הפיצוץ הגדול ביותר שנטלתי בו חלק היה של 2.5 טון ט.נ.ט".

3 צפייה בגלריה
הפוסט של משה פייגלין בעקבות הפיצוץ בביירות
הפוסט של משה פייגלין בעקבות הפיצוץ בביירות
הפוסט של פייגלין
לדברי פייגלין, "מה שראינו אתמול בנמל ביירות היה הרבה יותר גדול. אפקט ההרס (בלי הקרינה) היה של מיני-פצצה גרעינית". עוד כתב: "עכשיו שימו לב, בעיקר בתמונות מכיוון הים, לוואקום האדיר במרכז הפיצוץ ששאב לתוכו את מי הים והרים פטרייה דמוית פיצוץ גרעיני. אז נכון שאת האפקט הנורא של הקרינה אין שם, אבל זה מפוזר על ראשי נפץ מדויקים של כ-200 אלף טילים שיודעים להגיע לכל נקודה אסטרטגית בישראל".


3 צפייה בגלריה
לבנון ביירות אסון פיצוץ נמל אלפי פצועים הבוקר שאחרי
לבנון ביירות אסון פיצוץ נמל אלפי פצועים הבוקר שאחרי
ההרס בנמל ביירות
(צילום: AFP)
לקראת סוף הפוסט כתב פייגלין: "כבר שנים שאני מתריע כי הנסיגה מלבנון והמאזן האסטרטגי החדש מול החיזבאללה ('תודה' לארבע אמהות', 'תודה' לשלי יחימוביץ', וכמובן 'תודה מיוחדת' לאהוד ברק), הכניסו את ישראל למאזן אימה שהוא שווה ערך לפצצה גרעינית בידי ארגון הטרור שעל גבולנו הצפוני.
"היום ט"ו באב", סיכם פייגלין, "הוא יום של שמחה - ותודה אמיתית וענקית לאל ולכל הגאונים והגיבורים באמת (!) שארגנו לנו את החגיגה הנפלאה הזו לכבוד יום האהבה".
כאמור, הבוקר הודיע הצלב האדום בלבנון כי לפחות 100 איש נהרגו בפיצוץ האדיר אמש במרכז ביירות. הלילה עדכן שר הבריאות הלבנוני כי כ-4,000 נפצעו בפיצוץ. בעקבות מספר הנפגעים וההרס הכבד מדינות ברחבי העולם הציעו סיוע הומניטרי ללבנון. בין המדינות שהציעו סיוע נמצאות גם ישראל ואיראן. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר ש"זה נראה כמו התקפה איומה", אך לפי שעה לא ברור על מה נשענים דבריו.