סגן מנהל בית החולים בסיביר שבו מאושפז אלכסיי נבלני אמר היום (ו') כי הרופאים לא מצאו עקבות רעל בבדיקות שנערכו למנהיג האופוזיציה. בתדרוך לכתבים הוסיף הרופא, אנטולי קליניצ'נקו, כי לבית החולים כבר יש אבחנה מלאה לגבי מצבו של נבלני. מנהל בית החולים, אלכסנדר מורחובסקי, מסר לאחר מכן כי נבלני סובל מתסמונת מטבולית שנגרמה כתוצאה מרמה נמוכה של סוכר בדם. לדבריו, על בגדיו ואצבעותיו נמצאו שרידים של חומרים כימיים תעשייתיים.

מוקדם יותר סירבו הרופאים לאשר את העברתו של נבלני, שמאושפז בתרדמת, מבית החולים בעיר אומסק שבסיביר לבית חולים בגרמניה. הרופאים אמרו שמצבו השתפר מעט, אך לא די בכדי להעבירו למקום אחר. בסביבתו האשימו את הקרמלין במניעת העברתו ואמרו שהשארתו שם מסכנת את חייו משום שלבית החולים אין את כל הציוד הנדרש כדי לטפל בו.
"הרופא הראשי אמר שלא ניתן להעביר את נבלני. מצבו לא יציב. החלטת המשפחה להעביר אותו אינה מספיקה", אמרה הדוברת של נבלני, קירה ירמיש. אומסק נמצאת כ-4,200 קילומטרים ממזרח לברלין, מרחק של כשש שעות טיסה.
3 צפייה בגלריה
נבלני. מקורביו מאשימים את הקרמלין במניעת העברתו לגרמניה
נבלני. מקורביו מאשימים את הקרמלין במניעת העברתו לגרמניה
נבלני. מקורביו מאשימים את הקרמלין במניעת העברתו לגרמניה
(צילום: EPA)
ירמיש הוסיפה כי "האיסור להעביר את נבלני נדרש כדי לעכב את הבדיקות ולהמתין עד שלא ניתן יהיה לאתר את הרעל בגופו עוד. עם זאת, כל שעה של התעקשות יוצרת איום על חייו". לדבריה, "ההחלטה, כמובן, לא הייתה של הרופאים אלא של הקרמלין".
דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר בתגובה לטענות כי הרופאים הם אלה שמחליטים אם ניתן להעביר את נבלני. הוא הוסיף כי רופאים גרמנים שהגיעו היום למדינה הוזמנו להצטרף לרופאים הרוסים המטפלים בנבלני. פסקוב אמר כי עדיין לא ברור מה גרם לנבלני לחלות בטיסה.
נבלני בן ה-44, מבקרו החריף של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, חש ברע והתמוטט אתמול בטיסה שהמריאה מטומסק בסיביר למוסקבה. המטוס נחת נחיתת חירום באומסק והוא הובהל לבית החולים. צוותו אמר כי מטוס עם כל הציוד הנדרש ממתין בשדה התעופה של אומסק כדי לקחת את נבלני למרפאה גרמנית.
3 צפייה בגלריה
רוסיה אלכסיי נבלני שותה לכאורה תה לפני ה עלייה למטוס אולי הרגע שבו הורעל
רוסיה אלכסיי נבלני שותה לכאורה תה לפני ה עלייה למטוס אולי הרגע שבו הורעל
לפי דיווחים ברוסיה, זהו תיעוד של נבלני שותה את התה המורעל לפני ההמראה
איוון ז'דאנוב, בעל ברית של נבלני, אמר היום שהמשטרה מצאה "חומר מסוכן מאוד" במערכת של נבלני, אולם גורמים רשמיים מסרבים לחשוף באיזה חומר מדובר. במשטרה לא אישרו את הדברים ואמרו כי החקירה נמשכת.
בסביבתו של בכיר האופוזיציה טוענים כי הוא הורעל באמצעות חומר כלשהו שהוכנס לתה ששתה אתמול בבית קפה בשדה התעופה בטומסק לפני שעלה לטיסה למוסקבה. עדי ראייה דיווחו שהוא נאנק מכאב במטוס. הבעלים של בית הקפה Vienna Cafe שבו שתה את התה הודיע כי אנשיו בודקים את מצלמות האבטחה. לפי אחד הדיווחים, הוא אמר שהאנשים שהגישו לנבלני את התה נעלמו, אך לפי שעה אין אישור לדיווח הזה.
3 צפייה בגלריה
פוטין. הקרמלין מכחיש קשר לאירוע
פוטין. הקרמלין מכחיש קשר לאירוע
פוטין. הקרמלין מכחיש קשר לאירוע
(צילום: רויטרס)
אתמול הגיעה רעייתו של נבלני, יוליה, לבית החולים שבו הוא מאושפז. לפי הדוברת של נבלני, עובדי המקום לא אפשרו לה לראות את בעלה משום שהיא לא הביאה איתה את תעודת הנישואים שלהם. אחרי כמה שעות הורשתה להיכנס לחדרו.
בעקבות המאבק של נבלני בקרמלין ובשחיתות של הממשל הוא צבר אויבים רבים, ריצה עונשי מאסר והותקף כמה פעמים במשך השנים. ב-2017 הותקף נבלני על ידי כמה גברים ששפכו על פניו חומר חיטוי ופגעו באחת מעיניו. בשנה שעברה הוא הובהל לבית חולים מבית סוהר שבו ריצה מאסר ומקורביו אמרו שהורעל. הרופאים אמרו שהיה לו התקף אלרגי קשה ושחררו אותו חזרה למאסר למחרת.
הקרמלין, שהכחיש בעבר מעורבות במתקפות נגד נבלני, הכחיש גם אתמול קשר לאירוע. אנשי הקרמלין איחלו ליריבו של פוטין החלמה מהירה ואמרו שהרופאים עושים כל שביכולתם כדי לשפר את מצבו.