2 צפייה בגלריה
בני גנץ באולפן ynet
בני גנץ באולפן ynet
שר הביטחון בני גנץ
(צילום: אבי מועלם)
שר הביטחון בני גנץ האריך בסוף השבוע הקפאת צו שמטיל סנקציות הפליליות על הבנקים הפלסטיניים שמחזיקים חשבונות של מחבלים ומשפחותיהם שמתוקצבים על-ידי הרשות הפלסטינית. הסנקציות שהוקפאו לפני חודש וחצי, אפשרו לרשות הפלסטינית להעביר כספים למחבלים דרך הבנקים ועוררו סערה בקרב משפחות שכולות.
בארבע השנים האחרונות ניהלו המשפחות השכולות מאבק מול צה"ל כדי להחיל את חוק המאבק בטרור שנחקק ב-2016 גם ביהודה ושומרון. בפברואר האחרון נחתם צו שמאפשר לתפוס רכוש וכספי טרור דרך הבנקים. בעקבות הצו, פנו הבנקים לרשות הפלסטינית בבקשה להפסיק את העברת הכסף דרכם.
פורום המשפחות השכולות "בוחרים בחיים" מסר כי "לא הגיוני לא ומוסרי שישראל תעזור לרשות הפלסטינית לשלם כספי דמים כמשכורות למחבלים".
2 צפייה בגלריה
"עשרות שנים שממשלות ישראל עצמו עיניים". הרצל חג'אג'
"עשרות שנים שממשלות ישראל עצמו עיניים". הרצל חג'אג'
"עשרות שנים שממשלות ישראל עצמו עיניים". הרצל חג'אג'
(צילום: לירן לוי)
הרצל חג'אג', ששכל את בתו שיר בפיגוע הדריסה בארמון הנציב, אמר כי "הכסף הוא הגורם מספר אחד שמניע את הטרור, ולכולם ברור שאם עוצרים את הכסף מונעים פיגועים. כבר עשרות שנים שממשלות ישראל עצמו עיניים בזמן שהרשות שילמה משכורות למחבלים ובני משפחתם. לצערנו, בני גנץ החליט להקפיא שוב את הצו נגד הבנקים, כך שמחבלים ומשפחותיהם ימשיכו לקבל משכורת על רצח ילדינו באישור שר הביטחון של מדינת ישראל. אוי לבושה ולהפקרות".
מנגד, בלשכת שר הביטחון מסרו בתגובה כי ההחלטה התקבלה לאור המלצות כלל הגורמים במערכת הביטחון ובהמשך לעבודת המטה בנושא.
סא"ל (מיל') עו"ד מוריס הירש, ראש התביעה הצבאית ביהודה ושומרון לשעבר וכיום ראש המחלקה המשפטית במכון "מבט לתקשורת פלסטינית", אמר כי "ההחלטה להקפיא את הצו הייתה טעות חמורה. בהחלטה זו הכשיר שר הבטחון את המדיניות הנפסדת של הרשות הפלסטינית שמהווה עידוד ותמריץ לטרור".
הירש הוסיף כי "במקום להקפיא את הצו, היה על גנץ להנחות את כל מערכות משרד הבטחון לנקוט בפעולות אקטיביות ואגרסיביות, בהתאם לדין, כדי לתפוס את כספי הטרור".