המשטרה עצרה בשנית את "ענק הזמרים", רפעת אל-אסדי, שתועד בחתונה בכפר נחף שבגליל כשהוא פונה לראש הממשלה בנימין נתניהו ויוצא נגד ההגבלות על החתונות. אל-אסדי נעצר אתמול (שבת) בעקבות פרסום הסרטון ב-ynet ונחקר בחשד שהופיע באירוע שהפר את הנחיות הקורונה. הוא שוחרר למעצר בית של חמישה ימים, נקנס ב-5,000 שקל והורחק מחתונות למשך שבועיים.
שעות לאחר ששוחרר לביתו, המשטרה חיפשה את הזמר וגילתה שהפר את תנאי השחרור שלו. בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב אל-אסדי כי למרות ששילם קנס הוא יבקר בעוד חתונה, אך המשטרה לא עצרה אותו במהלך אירוע.
"השוטרים פעלו במהירות לאיתורו ולמעצרו", מסרו במשטרה. "משטרת ישראל פועלת כל העת למען בריאותו ושלומו של הציבור ולא תאפשר לגורמים שונים לפגוע בו ולהפר את הדין". אל-אסדי יובא לבית משפט השלום בעכו לדיון בהארכת מעצרו. יצוין כי אל-אסדי הוא הזמר היחיד שנעצר ונקנס בעקבות תיעוד מאירוע מפר הנחיות - למרות פרסומים רבים על זמרים מפורסמים אחרים שפעלו באופן דומה.
3 צפייה בגלריה
רפעת אל אסדי חתונה חתונות ערבים קורונה
רפעת אל אסדי חתונה חתונות ערבים קורונה
החתונה שבה תועד אל-אסדי (באמצע התמונה)
אל-אסדי הגיב לתיעוד שהופץ בשיחה עם ynet ואמר כי למרות שאורחי המסיבה המקדימה בחתונה לא היו עם מסכות ושמרו על ההנחיות, הוא תומך בקיום אירועים לפי ההגבלות. "הבריאות של האזרחים היהודים והערבים חשובה לי", אמר אל-אסדי. "אני תמיד קורא לאנשים לא לזלזל, אבל איך יכול להיות שיש הפגנות המוניות נגד נתניהו בלי נדבקים, ובחתונה של פחות מ-100 אורחים יש תחלואה? שמישהו יסביר לנו מה קורה".
הזמר אף הדגיש כי מקום מגוריו, דיר אל-אסד, היה הראשון שנכנס לסגר. "כולנו סבלנו. אנחנו מחכים שהקורונה תיגמר ונחזור לשגרת החיים ולאירועים. אני תומך גם בפתיחת אולמות האירועים כדי לקיים חתונות לפי ההנחיות, כך מספר הנדבקים לא יעלה, אלא ירד. אני מאחל החלמה מהירה לכל הנדבקים ומברך את כל החתנים שקיימו את החתונות, וגם לאלה שלא הצליחו", אמר אל-אסדי. "פניתי לראש הממשלה גם בעברית כדי שהמסר שלי יגיע לכל האזרחים, במיוחד לראש הממשלה".
3 צפייה בגלריה
רוני גמזו מעלה את תוכנית הסגרים בוועדת חוקה חוק ומשפט
רוני גמזו מעלה את תוכנית הסגרים בוועדת חוקה חוק ומשפט
רוני גמזו
(צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)
ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, שנחשף לתיעוד, פנה לזמר בזעם ואמר: "מי אתה שתזלזל ותסכן את חייהם של אנשים שיחלו בקורונה? איך אתה מתעלם מההוראות ותורם להפצת התחלואה בחברה הערבית?". גמזו הוסיף כי "מה שעשית אינו מעשה גבורה, אלא סטירת לחי לרופאים, לאחיות ולכל הצוותים הרפואיים שעושים כמיטב יכולתם להציל את חייהם של אלה שנפגעו ממחלה איומה זו, ומטפלים במאות חולים כתוצאה מהחתונות שאתה שר בהן. הם עוזבים את בתיהם ועובדים מסביב לשעון, חושפים את עצמם לסכנה למענכם. ואתה מזלזל בכל המאמצים והניסיונות להציל את החברה ואת כל היישובים הערבים ממגפה זו".
"אתה אמור להיות מודל לחיקוי עבור אותם צעירים שרוקדים סביבך בחתונה", המשיך גמזו. "הגיע הזמן שכל אחד מאיתנו ימלא את תפקידו ממקומו כדי להגן ולשמר את החברה. אנו עוברים משבר אמיתי, משבר בריאותי הגורם למשבר כלכלי, וכדי לצאת ממנו ולהחזיר את החיים למצב נורמלי, יש צורך להקפיד בשלב זה על אי קיום מסיבות, כינוסים, התקהלויות, חתונות, וטקסים בהשתתפות רבים".