הקורונה הביאה לחיינו הרבה דברים - חיסונים, ריחוק חברתי וגם מסכות, שאותן אנחנו עוטים על הפנים. אז אם גם לכם נמאס לראות מסכות משומשות זרוקות על הכביש או המדרכה - שימו לב לפיתוח הבא - שיהפוך את המסכות שלכם לכביש עצמו.
מיליארדי אנשים משתמשים במסכות פנים בכל יום, וחוקרים ממלבורן באוסטרליה עובדים על פתרון. הם גילו שהוספה של מיליוני מסכות לתערובת לסלילת כבישים תוריד את עלות הייצור וגם תגביר את הגמישות והעמידות של הכביש. הדור הבא של המחזור. אז, מסכות זורקים רק למחזורית?
3 צפייה בגלריה
המסכות שהופכות לכביש
המסכות שהופכות לכביש
המסכות שהופכות לכביש
(צילום: Royal Melbourne Institute of Technology)

ועכשיו לאנגליה, שם מדענים עובדים במרץ על ניסוי ראשון לקוקטייל חיסונים ייחודי נגד קורונה, שצפוי להיות מוכן - כך לפי הודעת החוקרים - כבר בקיץ הקרוב.
הניסוי נערך בשמונה בתי חולים ברחבי הממלכה - ובודקים בו שילוב של מנות חיסונים של אוקספורד ואסטרהזניקה יחד עם פייזר.

3 צפייה בגלריה
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון במרכז חיסונים במדינה
(צילום: MCT)
800 מתנדבים מעל גיל 50 ומעלה נרתמו כדי להבין את ההשפעה על הגוף של מתן חיסון אחד וכעבור כמה שבועות מתן חיסון אחר. הניסוי יבחן האם כמות הנוגדנים בגוף גדולה יותר מזו הקיימת היום, ותקוות החוקרים היא שהקוקטייל הזה יספק תשובות לגבי הגדלת ההגנה מפני זנים חדשים של הנגיף.
ונסיים עם הוומבטיים, חיות כיס אוסטרליות פרוותיות וחמודות למדי. אבל יש להן עוד תכונה שפחות מדברים עליה - הצואה שלהם היא בצורת קובייה.
3 צפייה בגלריה
וומבט והצואה שלו
וומבט והצואה שלו
וומבט והצואה שלו
(צילום: shutterstock)


אז למה מדובר בחדשות טבות? כי סוף כל סוף, אחרי שנים, קבוצת מדענים גילתה מדוע הצורה היא ייחודית להם. אז לוומבטיים מסתבר, שני אזורים נוקשים ושניים גמישים סביב דופן המעי שלהם – והקובייה נוצרת כתוצאה מלחץ שהאזורים הללו מפעילים, יחד עם התכווצויות שרירים. בעוד אצלנו מזון עובר במעי יום או יומיים, תהליך העיכול של חיות הכיס הללו יכול לקחת יותר משבוע, כך שיש הרבה "חומר גלם", שיוצר בסוף צואה בצורת קובייה.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי