הפעוט שטבע לפני כשבוע בבריכה פרטית בבית משפחתו במושבה יבנאל שבגליל התחתון, התאושש לחלוטין והיום (ב') שוחרר לביתו. הטביעה אירעה ביום שלישי שעבר כאשר לירון מנחם מנדל עמרם, בן שנה וחצי, הגיע עם אביו הלל לבקר בבית הסבא והסבתא.
1 צפייה בגלריה
לירון עמרם ואביו הלל
לירון עמרם ואביו הלל
"נס רפואי". לירון עמרם ואביו הלל עם ד"ר בר
(צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה- פוריה)
"היינו אצל אמא שלי ואני נכנסתי למקלחת", סיפר האב. "תוך שניות הוא פתח את הדלת, יצא החוצה וקפץ לבריכה. כשהוצאתי אותו הוא היה כחול לגמרי, עם עיניים עצומות, לא מגיב. התחלתי לעשות לו החייאה והמשכתי עד שמד"א הגיעו".
על פי הערכות הפעוט היה מתחת למים קרוב לשבע דקות. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותו למרכז הרפואי פדה-פוריה בטבריה. הוא אושפז במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ ילדים והיה מורדם ומונשם, אולם לאחר ארבעה ימים שב להכרה.
"זה נס רפואי", אמר ד"ר אמיר בר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים. "הוא חזר לתפקוד נוירולוגי מלא. זה נדיר ויוצא דופן, ברוב מקרי הטביעה אחרי שהות ממושכת כזו מתחת למים, ישנו נזק מוחי. במקרים רבים נזק מוחי נוירולוגי קשה ובלתי הפיך ועד מוות מוחי".
היום הסתיים הטיפול בפעוט והוא שוחרר לביתו ביישוב חריש. "ראיתי את הבן שלי מת, בלי דופק בלי כלום. וכשאמרו לי הרופאים כאן שהוא חזר לעצמו, זה היה פשוט לא ייאמן, נותרתי ללא מלים", אמר האב הנרגש לפני השחרור מבית החולים.