הגיל השלישי הוא בדיוק הזמן המתאים ליהנות מהנכדים, מהזוגיות ומהחיים. אך לצד הזמן הפנוי והחלומות, רבים מבני השישים פלוס בישראל מגלים שהם עומדים מול מציאות כלכלית חדשה. גם עבור מי שמחזיק בנכס או שצבר חסכונות במשך השנים, יש שגילו שהם לא יכולים לממש את החלומות שלהם: טיולים בעולם, עזרה לילדים וכו'. בחלק מהמקרים, המצב מגיע לקושי ממשי בשמירה על רמת החיים אליה התרגלו במשך השנים.
במקרים רבים, תקופה זו כוללת גם הוצאות בלתי צפויות: החל מטיפולים רפואיים, דרך חובות שיש להחזיר ועד מצבים של מעבר לדיור מוגן ועזיבת הבית. כאשר ההכנסה מהעבודה כבר אינה קיימת, גמלאים רבים מתקשים למצוא מקורות מימון להוצאות שכאלו.
למרבה הצער, בחלק מהמקרים, אחרי עבודה של עשרות שנים, אותם אנשים נאלצים לחזור לעבוד כדי לממן הוצאות בסיסיות, או להיות תלויים בעזרה מהילדים ובני המשפחה.
המצב שנוצר פרדוקסלי לחלוטין: בני שישים פלוס שגרים נכון להיום בנכס השייך להם ובעל שווי גבוה - ובמקביל לא מצליחים לעמוד בהוצאות השוטפות, ובוודאי שלא הוצאות בלתי צפויות. החדשות הטובות הן שיש פתרון למצב שנוצר.

שמירה על איכות חיים והגשמת חלומות בגיל השלישי - הכירו את המשכנתא ההפוכה

'משכנתא הפוכה' נולדה עבור פנסיונרים או אלו הנמצאים רגע לפני פרישה ועומדים מול הוצאות בלתי צפויות, קושי מול ההוצאות השוטפות או רצונות להגשים חלומות ולסייע לילדים ולנכדים.
הרעיון פשוט: הלוואה לכל מטרה לבני 60 ומעלה, על חשבון הבית שבבעלותם.
דרכי השימוש יכולות להיות מגוונות: החל ממימון הוצאות שוטפות, עזרה לילדים ברכישת דירה או לימודים, מימון טיפולים רפואיים ועד טיול מסביב לעולם.
היתרון הגדול של משכנתא הפוכה היא מתן סכום כסף משמעותי לכל מטרה, על חשבון נכס שכבר קיים בבעלות הלווה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מי זכאי, מהם הסכומים ואיך מחזירים - כל התשובות לשאלות החשובות
הזכאים למשכנתא הפוכה הם בני 60 ומעלה, המחזיקים בנכס בבעלותם המלאה. בנוסף, על הנכס להיות נקי מחובות ועם רישום מסודר (טאבו \ מנהל). ניתן לשעבד גם נכסים אשר משועבדים במשכנתא קיימת ולצורך סילוק המשכנתא הקיימת.
גובה ההלוואה תלוי בגיל הלווים ובשווי הנכס. ככל שאתם בגיל מתקדם יותר, ניתן לקבל אחוז מימון גבוה יותר מהשווי של הנכס.
את ההלוואה אפשר לקבל כסכום חד פעמי או בפעימות קצובות. במהלך תקופת ההלוואה נצברת ריבית על סכום הקרן אם כי ניתן לבחור מסלול שבו הריבית משולמת באופן שוטף.
החזר ההלוואה יכול להתבצע באמצעות מכירת הנכס והחזרת סכום הקרן + ריבית, על ידי הלווים עצמם או היורשים שלהם. אפשר גם לפרוע את ההלוואה באופן חלקי או מלא בכל זמן שתרצו ללא תשלום עמלת פרעון מקודם.
מה ההבדל בין 'משכנתא הפוכה' להלוואה רגילה?
"משכנתא הפוכה" מציעה יתרונות ברורים לעומת מקורות מימון אחרים עבור בני שישים פלוס בעידן של היום. ראשית, הם נשארים הבעלים של הנכס ולא צריכים למכור אותו, כך שהבחירה נשארת בידיהם - האם להישאר לגור בו, להשכיר אותו, לשפץ ולמכור אותו בכל שלב בדרך.
עוד הבדל גדול בין משכנתא הפוכה להלוואה רגילה הוא טווח הזמן של ההלוואה - הלוואות רגילות לאנשים מבוגרים ניתנות לרוב לטווח זמן קצר מאוד, לעומת הטווח הארוך של משכנתא הפוכה.
גם הריבית על "משכנתא הפוכה" נמוכה יותר מהלוואה רגילה באותם סכומים ותנאים, בעקבות העובדה שהנכס עצמו מהווה בטוחה להחזר ההלוואה. עוד יתרון הוא האפשרות להימנע מתשלום של החזרים חודשיים וגם מעמידה במבחני הכנסה כדי לקבל את ההלוואה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

"משכנתא 60 +" של הראל – ללא הגבלת זמן, ללא ערבים נוספים ותנאים טובים ליורשים
חברת הראל, חברת ביטוחי הבריאות הגדולה בישראל, מציעה משכנתא הפוכה ייחודית משלה הנקראת "משכנתא 60 +".
מעבר ליתרונות של משכנתא הפוכה מול הלוואות רגילות, "משכנתא 60+" כוללת יתרונות רבים נוספים, כגון הלוואה ללא הגבלת זמן ודרישה לחתימה של הלווים עצמם בלבד וללא ערבים נוספים.
בנוסף, לאחר פטירתם של אחרון הלווים, היורשים מקבלים שנה שלמה כדי לממש את הנכס (או להחזיר את ההלוואה בכל דרך אחרת). מעבר לכך, ניתן לפרוע את ההלוואה של הראל כולה או חלקה בכל רגע נתון, מבלי לשלם עמלת פירעון מוקדם. משכנתא 60 + מציעה גם גמישות רבה, המאפשרת מעבר בין מסלולי התשלום השונים בקלות ובנוחות.
אין ספק שמשכנתא הפוכה היא פתרון נוח ויעיל עבור בני הגיל השלישי. "משכנתא 60 +" של הראל לוקחת את המשכנתא ההפוכה צעד קדימה והופכת אותה לפתרון חדשני ומהפכני עבור כל אדם בן 60 ומעלה.
על מנת לשמוע פרטים נוספים על היתרונות וההטבות של משכנתא הפוכה ועל "משכנתא 60+" המשודרגת של הראל, נשמח לעזור עם כל שאלה, ולעזור לכם לדאוג לעתיד טוב יותר עבורכם ועבור בני משפחתכם.
אפשר להגדיל את ההכנסה אחרי הפרישה- לפרטים על "משכנתא 60 פלוס" של הראל, היכנסו>>
* מתן ההלוואות הינו בכפוף לתנאי החברה.
פורסם לראשונה: 13:45, 25.10.20