בקק"ל מעריכים שבמהלך היום (א') נשרפו כתוצאה מטרור הבלונים כ-250 דונם יער באזור עוטף עזה וכי 30 שריפות פרצו ביערות קק״ל.
2 צפייה בגלריה
נזקי בלוני התבערה ביישוב אשכול
נזקי בלוני התבערה ביישוב אשכול
שריפה בעוטף עזה בעקבות בלוני תבערה. כ-80 דונם נשרפו עד עכשיו
(צילום: ביטחון אשכול)
מוקדי השריפות הם ביערות כיסופים, בארי ועין השלושה. בקק"ל ציינו כי העובדה שמספר הדונמים שנשרפו קטנה בהשוואה למספר השריפות היא תוצאה של היערכות הצוותים בשטח.
מתחילת ההסלמה בדרום לפני כעשרה ימים זיהו חוקרי האש של כבאות והצלה לישראל 149 שריפות מבלוני תבערה.
מתחילת האירועים פועלים כלל הכוחות באזור עוטף עזה בסיורים משותפים משעות הבוקר המוקדמות ומעניקים מענה מהר לכיבוי השריפות ולמזעור הנזקים.

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה קיים היום בשדרות הערכת מצב בהשתתפות בכירים במשטרה, צה"ל ונציבות כיבוי והצלה. לפני הדיון אמר אוחנה כי "ישראל לא תקבל פעולות חבלה מעזה בשום דרך. בימים הקרובים נדע אם פנינו להסלמה או לרגיעה, לאור כניסת המשלחת המצרית לעזה. אני מקווה שלאור הסכם השלום עם איחוד האמירויות נוכל לראות גם כאן את קץ הלחימה. עד אז תושבי שדרות ועוטף עזה זכאים לביטחון כמו כל תושבי ישראל".
בתוך כך, תחנת הכוח של עזה, שמספקת חלק ניכר ממשק החשמל ברצועה, צפויה להפסיק את פעילותה ביום שלישי בבוקר. כך הודיעה רשות האנרגיה בעזה.
2 צפייה בגלריה
תחנת כוח בעזה
תחנת כוח בעזה
תחנת כוח בעזה. מלאי הדלק נגמר
(צילום: AFP)
תחנת הכוח מופעלת על ידי סולר ופעילותה צפויה להיעצר בעקבות סיום מלאי הדלקים שנמצאים ברצועה ונועדו לתפעול התחנה
בשבוע שעבר הורה שר הביטחון בני גנץ לעצור את הכנסת הדלקים לרצועת עזה, זאת בתגובה להפרחת בלוני התבערה מהרצועה לשטח ישראל.
בסוף השבוע תקף צה"ל מתם צבאי של הכוח הימי של חמאס, תשתיות תת-קרקעיות ועמדות תצפית של ארגון הטרור בתגובה להפרחת בלוני התבערה.
"צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ולהפרת ריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל", נמסר בהודעת דובר צה"ל.
פורסם לראשונה: 17:28, 16.08.20