בימים אלו שברון מדיטרניאן לימיטד מגייסת עובדים נוספים למגוון משרות באסדה. אז למה שלא תשלחו קורות חיים?
אסדות הגז לוויתן ותמר הן מהפרויקטים ההנדסיים המורכבים והיקרים שהוקמו במדינת ישראל. הן מהוות גם בית וגם מקום עבודה לעשרות אנשי מקצוע, האחראים על תפעולן התקין והבטוח ועל אספקת האנרגיה השוטפת למדינת ישראל ולמדינות השכנות.
אז איך נראים העבודה והחיים על אסדת גז?
הצוותים באסדה עובדים וחיים יחד מתוך ערבות הדדית, מה שהופך אותם למשפחה אחת גדולה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות שברון מדיטרניאן לימיטד)
אי אפשר אחרת. העבודה באסדה מתבצעת בלב ים במשמרות סביב לשעון, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה. הצוותים הישראליים באסדה עובדים back to back, כלומר מתחלפים ביניהם, שבועיים של עבודה על האסדה ושבועיים של חופש, המאפשרים אגירת כוחות, מנוחה, בילויים וזמן משפחה. ההגעה אל האסדה וממנה היא באמצעות ספינה ייעודית או מסוק.
ומה לגבי סדר היום של צוות האסדה?
אחד מהדברים החשובים ביותר בעבודה כזאת הוא שמירה על בטיחות מרבית, למען העובדים והעובדות ולמען הסביבה. משמרת עבודה נפתחת בפגישת עדכון, ריענון כללי עבודה ובטיחות לכלל עובדי ועובדות המשמרת, תיאום וסנכרון בין הצוותים והמשימות השונות. מנהל המתקן מסכם את הפגישה תוך מתן דגשים ליום העבודה.
בסבבי הבוקר והלילה (פעמיים ביום) נסקרים כל חלקי האסדה על ידי בעלי התפקידים השונים כדי לוודא שהכול תקין ועובד כשורה.
בתום הבדיקה הצוות מתחיל בעבודות התחזוקה שיש לבצע באופן שוטף עד להפסקה, כאשר בסופה ממשיכות עבודות התפעול השוטפות באסדה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות שברון מדיטרניאן לימיטד)
אסדות הגז בנויות בין היתר מהרבה מערכות מורכבות. כל עובד או עובדת מתמקצעים לאורך תקופה במערכת מסוימת ולומדים להכיר אותה בצורה יסודית ומעמיקה.
מפעם לפעם הצוותים מקיימים ביניהם פגישות Tech to Tech, שבמסגרתן הם מלמדים את הצוותים האחרים על המערכות השונות והמתקדמות שבהן התמחו, תוך העמקת הידע וההבנה לכלל המערכות באסדה.
כחלק ממערך הבטיחות הרחב באסדה, העובדים והעובדות מקיימים תרגילי בטיחות ובדיקות של הציוד ומערכות האסדה באופן קבוע ושוטף. בסוף היום מתקיימת שיחת סיכום יומית וחפיפה לצוותי משמרת הלילה, שבה דנים ומתעדכנים בנושאים שעלו במהלך היום.
במקרה של הפעלת הלפיד, הצוותים באסדה ממשיכים בתפעולה הרגיל. הפעלתו מיועדת לצורכי בטיחות ושמירה על הסביבה.
ומה לגבי תנאי העבודה?
במהלך היום והלילה מוגשות בקפיטריה של האסדה ארוחות מגוונות, המתאימות לשעות היממה והפעילות של הצוותים. הארוחות מורכבות מתפריט רחב ומגוון, הכולל בשר, עוף ודגים לצד ארוחות צמחוניות, ארוחות בוקר, בר סלטים ופינוקים מתוקים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: אלבטרוס)
בזמנם החופשי הצוותים יכולים להתאמן במכון הכושר הקיים על האסדה, לראות סרטים, לשחק בפלייסטיישן, לקרוא ספרים, להיות בקשר עם בני המשפחה בבית, ליהנות מהשקיעות המרהיבות וכמובן, לישון.
הלינה מתקיימת בחדרים משותפים, שבהם שירותים ומקלחת צמודים. צוות הניקיון והכביסה שעל האסדה דואג שהחדרים יהיו נקיים, המצעים מדיפים ריח נעים והציוד הנדרש הבסיסי מסופק. אנחנו נמצאים בעיצומו של גיוס עובדים ועובדות לאסדות הגז ומחפשים אתכם ואתכן, חשמלאים/יות, מכונאים/יות ועובדי/ות תפעול בעלי ובעלות מוטיבציה.
פרטים על המשרות המוצעות ניתן למצוא באתר לוויתן בדף הדרושים. חפשו בגוגל "דרושים לוויתן".