בית החולים החדש לילדים בוולפסון ע"ש סילבן אדמס, נחנך לראשונה בשנת 2021. "מטרת העל שלנו היא העניק טיפול רפואי מקצועי מהמעלה הראשונה לילדים תוך שימוש במכשור הרפואי המתקדם ביותר, באווירה ביתית ועוטפת", מסביר פרופ' דלאל, מנהל בית-החולים לילדים בוולפסון. "בבית החולים החדש לילדים חדרי ניתוח חדשניים, מצוידים במיטב הטכנולוגיות המתקדמות, וביניהם חדרים לניתוחי לב וצנתורים בילדים ובילודים. ניתוחים כאלה מתבצעים רק במעט בתי חולים בארץ".
3 צפייה בגלריה
פרופסור דלאל - מנהל אגף הילדים במרכז הרפואי וולפסון
פרופסור דלאל - מנהל אגף הילדים במרכז הרפואי וולפסון
פרופסור דלאל - מנהל אגף הילדים במרכז הרפואי וולפסון
(צילום: דוברות וולפסון)
"משפחות רבות מגיעות אלינו בשל האווירה הביתית והחמה, לצד הטיפול הרפואי האיכותי"
פרופ' דלאל הוא בעל ניסיון של עשרות שנים, מומחה ברפואת ילדים אשר סיים את לימודי הרפואה בהצטיינות בטכניון. בתפקידו האחרון, לפני שמונה למנהל ביה"ח לילדים, כיהן כמנהל מיון הילדים בוולפסון במשך כעשור. נוסף לכך, פרופ' דלאל יחד עם עמיתתו ד"ר עדי עובדיה, מומחים בטיפול בילדים הסובלים מאלרגיה למזונות.
"משפחות רבות מגיעות אלינו בשל האווירה הביתית והחמה, לצד הטיפול הרפואי האיכותי. הדגש שלנו בצוות הוא על עבודה בשיתופיות והתאמת הטיפול לצרכי המטופלים ובני משפחותיהם. במקרים מיוחדים המצריכים התייחסות רב מערכתית, ישנו שיתוף פעולה של כל הצוותים ורתימה של מערכות נוספות כמו למשל פיזיותרפיה והדמיה. כמו כן, חדרי האשפוז בביה"ח לילדים חדשים ומרווחים כאשר כל ילד שנדרש להתאשפז מקבל חדר פרטי משלו עבורו ועבור משפחתו".
הכירו את השירותים והיחידות בביה"ח לילדים וולפסון
: מוקדי המצוינות במרכז הרפואי וולפסון בביה"ח לילדים רבים ומגוונים וכוללים את המרפאה הנוירולוגית לילדים ומרפאת מג"ן בהובלת פרופ' אנדראה ניסנקורן, מרפאת אשפוז יום ואנדוקרינולוגיה המנוהלת ע"י ד"ר טל בן ארי שמטפלת גם בהשמנת יתר בילדים, מרפאת ריאות ילדים בהנהלתה של ד"ר קרן ערמוני, המרפאה הכירורגית לילדים בהובלת ד"ר סרגיי קידר, יחידת הגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים בהנהלת ד"ר איציק בר אור, מרפאת אלרגיה ואימונולוגיה ילדים בהובלת ד"ר עדי עובדיה, מרפאה נפרולוגית ילדים בהובלת ד"ר מיטל קידר, מרפאת המטולוגיה ילדים בהנהלת ד"ר אמיר לוטן, היחידה למחלות זיהומיות בילדים בהנהלת ד"ר דיאנה טשר, ד"ר מנחם זינגר מנהל היחידה לאורתופדיה ילדים. כמו כן, באגף הילדים ישנו צוות אחים ואחיות מקצועי ומיומן אשר עובד בשיתוף פעולה הדוק עם רופאי ורופאות היחידה, במטרה להעניק את הטיפול הרפואי הטוב ביותר לילדים.
שתיים מהמחלקות המובילות בביה"ח לילדים הן מחלקת מיון ילדים בהובלתה של ד"ר גילה מאירסון ומחלקת טיפול נמרץ בהובלתה של ד"ר רחלי שיאון.
3 צפייה בגלריה
צוות אגף הילדים בוולפסון
צוות אגף הילדים בוולפסון
צוות אגף הילדים בוולפסון
(צילום: דוברות וולפסון)
25,000 פניות בשנה, טיפול במגוון עצום של אירועים, מצבים ומחלות
מחלקת מיון הילדים מטפלת בכ-25,000 פניות בשנה של ילדים עד גיל 18, במכלול מצבי התחלואה, המגיעים עקב מחלות שונות כמו למשל בעיות כירורגיות, היפגעות (טראומה), הרעלות, החייאה, התעללות והזנחת ילדים. מחלקת מלר"ד הילדים היא היחידה מסוגה בארץ המטפלת בהיפגעות ילדים (טראומה), דבר המאפשר טיפול מהיר ונכון למניעת כאבים, החייאה ראשונית מהירה ויעילה על ידי צוות רופאים ואחיות המיומנים בהחייאת ילדים, וגישה הוליסטית לילד הפצוע ומשפחתו. מלר"ד ילדים שם דגש רב על טיפול הולם בכאב והפחתת חרדה ונותן מענה לבעיות דחופות.
ביחידת טיפול נמרץ ילדים, אשר נתרמה ע"י מוריס קאהן, מיטב הרופאים מטפלים בילדים מכל רחבי העולם, הודות לפעילות הבינלאומית של עמותת 'הצל ליבו של ילד' שמטרתה לשפר את איכות טיפולי הלב בילדים בכל רחבי העולם ובפרט במדינות העולם השלישי. העמותה מקיימת מידי שנה משלחות לטיפול בילדים הסובלים ממומי לב במדינות העולם השלישי ותרמה באמצעות תורמיה בישראל ומחוצה לה, להקמת בית החולים לילדים, כאשר מרכז הלב הבינלאומי של הצל ליבו של ילד נתרם על ידי קרן לגסי הריטג'.
שניים מהרופאים הבולטים שמתלווים מידי שנה למשלחות הבינלאומיות הם ד"ר אלונה ראוכר שטרנפלד, מנהלת היחידה לקרדיולוגית ילדים וד"ר שגיא אסא, מנהל היחידה לקרדיולוגיה פולשנית בילדים.
3 צפייה בגלריה
פרופ' דלל וצוות המחלקה לצד ד"ר דיאנה טשר
פרופ' דלל וצוות המחלקה לצד ד"ר דיאנה טשר
פרופ' דלל וצוות המחלקה לצד ד"ר דיאנה טשר
(המרכז הרפואי וולפסון)
"כמצנתר אני מרגיש קצת כמו קוסם", אומר ד"ר אסא "ילד חולה, זקוק לעזרה, שוכב על מיטת הצנתורים, ואז קורה משהו ובום – הילד מבריא וחוזר לחייו הרגילים. אני גאה להיות חלק מקבוצה גדולה של רופאים שמטרתם היא לטפל בילדים עם בעיה מולדת בליבם ואף להציל את חייהם". במרכז הרפואי וולפסון מטפלים בבעיות לב אצל ילדים בחדר היברידי חדיש, שנבנה בהשקעה גדולה ובו טכנולוגיה מתקדמת המאפשרת לבצע, לחוד או בו זמנית ניתוח לב פתוח וצנתור. חדרי הניתוח והצנתורים הוקמו הודות לתרומתה של קרן עזריאלי, אשר תרמה גם להצטיידות של מחלקות הילדים בבית החולים ואילו מכון הלב לילדים הוקם הודות לתרומתה של קרן הלמסלי.
ביחידה לטיפול נמרץ ילדים ישנן מערכות תומכות חיים מהמתקדמות ביותר, כולל שירות אקמו מתקדם, תמיכה ע"י דיאליזה המשכית במצבי אי ספיקתכליות ומחלות מטבוליות וכל צורות ההנשמה וכן הנשמה לא פולשנית ע"י מערכות HFNC".
הפגייה ומחלקת הילודים של וולפסון – מצטיינת משרד הבריאות כבר 5 פעמים ברציפות
מחלקה נוספת ועטורת פרסים, היא הפגייה ומחלקת הילודים. הפגייה, בהנהלתה של ד"ר ענת אורון, נבחרה 5 פעמים ברציפות על ידי משרד הבריאות כמצטיינת. מידי שנה, מאושפזים בפגייה כ-1300 תינוקות במחלקה המקבלים מענה מלא לצורכיהם. בנוסף לכך, הפגייה מקבלת לאשפוז פגים ממרכזים רפואיים שכנים
"המטרה שלי ושל הצוות בביה"ח לילדים היא להעניק לכל ילד את הטיפול הטוב ביותר, כאילו הוא אחד מילדיי", מסכם פרופ' דלאל. "אני גאה לקחת חלק בתנופה האדירה של ביה"ח לילדים בוולפסון ולעמוד בראש צוות כה אכפתי, מסור ומקצועי".
פורסם לראשונה: 13:33, 02.01.24