בכל העולם, הצרכנים הפכו למודעים הרבה יותר למקור של המזון שהם אוכלים והמנות שהם מזמינים. לפני כל החלטה על קנייה או הזמנת מקום במסעדה, הם חושבים יותר ויותר על בריאות, טריות ועל הדרך שעשה האוכל עד שהוא נוחת אצלם בצלחת.
במסעדות הטרנד נקרא Farm to Table - מסעדות שלמות שמבססות את כל המנות שלהם על גידולים מקומיים וטריים ככל האפשר. המשמעות של הזמנת מזון מקומי היא משלוח קצר יותר, פחות בזבוז של מזון ותמיכה בקהילה.
בעולם הסחר אונליין, האתרים שמוכרים תוצרת ישירות מהמגדלים והספקים לצרכנים נקראים Direct to Consumer, והם נמצאים בצמיחה שנתית מסחררת של עשרות אחוזים בשנים האחרונות. על פי חלק מההערכות, שוק ה-DTC עמד ב-2021 על 21 מיליארד דולר, עלייה של 15% לעומת שנה קודם לכן. אחת הדוגמאות הבולטות מהעולם היא פלטפורמת Bluecart, המאגדת יותר מ-90 אלף ספקים ועסקים המוכרים באופן ישיר את תוצרתם.
האתרים המיישמים את האג'נדה הישירה שמים דגש גדול על טריות, יצירת חיבור שקוף ואותנטי עם ספק המזון.

1 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
תקופת הקורונה רק הגבירה את המגמה של אתרי המכירה הישירה בעולם המזון, אחרי שכולם נסגרו בבתים וחיפשו את הדרך הטובה ביותר להזמין מוצרי מזון עד הבית, מבלי לוותר על האיכות והטריות.
כעת, אחת מהחברות הגדולות במשק היא גם השחקן החדש והמסקרן ביותר בעולם ה-DTC בישראל, על רקע השקת אתר 'תנובה מרקט', אשר החל לפעול בימים האחרונים ומציע ירקות ופירות, לחמי בוטיק של 'לחם בטחנה', מוצרי חלב, פסטות טריות, מיצים ואפילו שתילים.
איך מבטיחים ב'תנובה מרקט' שכל המוצרים יגיעו אליכם כשהם טריים? ומי גידל עבורכם את הגזר?

חווית טריות יוצאת דופן

השקת אתר 'תנובה מרקט' היא אחת הבשורות החשובות בהתפתחות מגמת ה-DTC בישראל, אשר מחברת בין הספקים לבין קהל הצרכנים באופן ישיר. האתר מציע פלטפורמת סחר לרכישה ישירה של מגוון מוצרים טריים, שעושה הכל כדי להבטיח שהמוצרים יגיעו אליכם הכי מהר מהחקלאי, מהמחלבה ומהמאפייה. במקום להביא את המשלוח ארבע שעות אחרי ההזמנה, המשלוח מגיע עד 24 שעות אחרי ההזמנה, אבל ארבע שעות מהחקלאי. השיטה עובדת כך שהאתר לא מחזיק במלאי, אלא שולח את הפירוט לחקלאים ואת ההוראה לאפיית הלחמים בהתאם להזמנות של הלקוח.
תנובה מפעילה את האתר בשיתוף עם אתר 'שוקבוק', המתמחה במכירה ישירה של מוצרים טריים. בהמשך הדרך ולפי הביקוש, האתר צפוי להתרחב לתחומים נוספים בעולם הטרי, כגון בשר.

להכיר את החקלאי, לדעת שכל לחם נשלח לאפייה במיוחד בשבילכם

במהלך הסגרים והמגבלות, תנובה הפעילה את 'תנובה עד הבית' וגילתה את הביקוש הרב מצד הישראלים למוצרים טריים עד הבית - ביקוש שנשאר גם היום.
על כל מוצר המוצג באתר מופיע שם החקלאי והמשק בו הוא מגדל את היבולים שלו. מאות חקלאים ברחבי הארץ משתפים פעולה עם הפלטפורמה של תנובה ושוקבוק, אשר מקבלים בכל ערב הזמנה של ההזמנות שהם צריכים להכין ליום שאחרי.
נציגי האתר מביאים את התוצרת ישירות מהחקלאי, שולחים הזמנה למאפייה לאפות את הלחם וגם מביאים את מוצרי החלב ישר מהמחלבות של תנובה- כל ההשקעה מתמקדת ביצירת משלוח טרי שמגיע בבוקר ויוצא באותו יום לצרכן הסופי, באריזות איכותיות וברמת שירות גבוהה.

הטבה לכבוד ההשקה, שירות לקוחות שלא מתפשר על איכות

בשלב ראשון לאחר השקת האתר, המשלוחים הטריים של 'תנובה מרקט' מגיעים ליותר מ-600 ישובים ברחבי ישראל, משדה בוקר בדרום ועד לקריות בצפון. מי שמבצע את ההזמנה עד 20:30 בערב באזור המרכז, מקבל את המשלוח ביום שלמחרת. כדי להבטיח את שביעות הרצון של הלקוחות מהמוצרים, החיוב בפועל מתבצע עד 24 שעות מרגע קבלת המשלוח, על מנת לאפשר ללקוחות ליצור קשר עם שירות הלקוחות בכל מקרה של תלונה על איכות או טריות של מוצר - ולא להיות מחויב עליו.
לרגל השקת הפלטפורמה, המשלוח חינם בכל קנייה מעל 100 ₪ באתר.
זו ההזדמנות שלכם להצטרף לטרנד וליהנות מטריות ואיכות עד הבית.