באשדוד, העיר השישית בגודלה בישראל, מתגוררים נכון להיום כרבע מיליון בני אדם. עם האצת הגידול הדמוגרפי, ההתחדשות העירונית ומימוש תוכנית הסכם הגג, שעליו חתם ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי עם משרד השיכון, העיר עתידה לצמוח ולחצות את רף 300 אלף תושבים.
עשרות אלפי יחידות דיור יוקמו ברחבי העיר, לרבות רובע חדש ושכונה חדשה, כאשר מחציתן ייועדו לזכאי משרד השיכון. את ביצוע הסכם הגג בפועל מובילה הנהלת העיר באמצעות מנהלת הסכם הגג.

רובע חדש בצפון אשדוד: רובע פארק לכיש

פרויקט הדגל של הסכם הגג באשדוד הוא רובע פארק לכיש אשדוד, שעל פי התכנון ייבנו בו 2,700 יחידות דיור. ברובע החדש עתידה להיבנות גם קריית ספורט מודרנית, הכוללת אצטדיון כדורגל עם 20 אלף מקומות ישיבה, היכל כדורסל ובריכת שחייה אולימפית. הרובע החדש ייבנה לאורכו של נחל לכיש, אחד מסמליה של העיר. הקבלן אורון תשתיות החל לאחרונה בביצוע עבודות שלב א' של התשתיות בהיקף של 45 מיליון שקלים. מספר יזמים זכו עד כה במכרזים של רמ"י ברובע פארק לכיש, הראשון מהם הוא "עמרם אברהם", שיבנה כשליש מהדירות (1,028 יחידות דיור) על שטח של 29 דונם.
2 צפייה בגלריה
רובע פארק לכיש
רובע פארק לכיש
רובע פארק לכיש
(הדמיה: ארי כהן)
לצד התכנון לדיור בר השגה, לאחרונה זכו מספר יזמים במכרז, שפרסמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), לזכויות חכירה בארבעה מגרשים, שייועדו לתעסוקה ברובע החדש. על פי המכרז, הסך הכולל של עלויות הפיתוח בגין מגרשים אלו עומד על כ־100 מיליון שקלים. המתחם החדש עתיד להוסיף מאות מקומות פרנסה לתושבים החדשים.

לגור ב"בית בשדרה"

לא רחוק מהרובע המתוכנן, רובע פארק לכיש, עתידה לקום גם שכונה חדשה בשם "בית בשדרה". הפרויקט יקום על השטח של מגרש האימונים לכדורגל, שעבר למקום חלופי בעיר. במסגרת מכרזים של רשות מקרקעי ישראל נבחרו היזמים רמי צרפתי וחברת שרבט להקמתן של 692 יחידות דיור בשכונה החדשה. עבודות הפיתוח והתשתיות כבר בעיצומן ולאחרונה הושלמה העבודה של הנת"צ ברחוב ז'בוטינסקי.

יציאה וכניסה חדשה לאשדוד

בתוך כך, כחלק מההיערכות לתוספת יחידות הדיור, עיריית אשדוד נמצאת בשלב של תכנון כביש דרומי נוסף – "כביש החולות". על פי התכנון, הכביש החדש יתחבר גם לכניסה/יציאה חדשה מהעיר באזור מחלף אמונים. זאת בנוסף לכניסה צפונית חדשה עליה עובדים בימים אלו, שתתחבר למחלף אשדוד צפון/יבנה דרום על כביש 4.
2 צפייה בגלריה
עבודות חשמל
עבודות חשמל
עבודות חשמל
( צילום: מנהלת הסכם הגג אשדוד)
נכון להיום יש שתי כניסות עיקריות לאשדוד - הכניסה הצפונית אל שדרות בני ברית והכניסה הדרומית במחלף עד הלום. קיימת כניסה נוספת צפונית משדרות הרצל, שמתחברת לכביש 41 המוביל ליציאה מהנמל. הכניסות המתוכננות, אם כן, נועדו לתת מענה תחבורתי הולם אל העיר וממנה ויקלו על מערך התחבורה בעיר.

תכנון הרבעים דרומיים

אחד הפרויקטים הגדולים שמיועדים להיבנות במסגרת הסכם הגג הוא פרויקט הרובעים הדרומיים החדשים, שייבנו מזרחית לרובעים י"ג וט"ז ודרומית לרובע המיוחד (ליד תחנת הרכבת). בפרויקט מתוכננות להיבנות כ־8,100 יחידות דיור לצד בתי ספר, מוסדות ציבור, חנויות ומשרדים, כאשר תמהיל הדירות יורכב מדירות קטנות, דירות בינוניות ודירות גדולות. כחלק מקידומה של התוכנית, עיריית אשדוד, מנהלת הסכם הגג והיחידה לתכנון אסטרטגי, קיימו מפגש חשיפה ושיח לתושבים, במסגרתו הוצגה חשיבותה לטובת העיר אשדוד, כחלק ממתן פתרונות דיור לזוגות צעירים ולמשפרי דיור.

מתיחת פנים לרבעים הוותיקים

הדגש ביישום הסכם הגג הוא בחידוש התשתיות ברבעים הוותיקים בעיר. רק בשנה החולפת מנהלת הסכם הגג קיבלה הרשאות לתכנון וביצוע עבודות שיקום ושדרוג לתשתיות ומבני ציבור בעלות של כ־16 מיליון שקלים ברובעים הוותיקים והרשאה ל־20 מיליון שקלים לביצוע תשתיות.
אחד הפרויקטים המורכבים, שנמצא בימים אלה בשלבי סיום, הוא הפרויקט להטמנת עשרות כבלי חשמל במתח גבוה (22 קילו ואט) ברובע ו' הוותיק. הפרויקט, שהיקף העבודות בו נאמד בכ־2.5 מיליון שקלים, מבוצע באמצעות חברת חשמל. במסגרת הפרויקט מוטמנים קווי המתח הגבוה במדרכות, השנאים מועתקים מהעמודים לחדרי חשמל בתוך הבניינים והתוצאה הינה פינוי המדרכות להולכי הרגל, הפחתת הקרינה ושיפור החזות לדיירי הרחוב. הטמנת קווי החשמל מגדילה את הכדאיות הכלכלית ומאפשרת לדיירים המעוניינים בכך התחדשות עירונית טובה יותר ותהליך מהיר יותר.
במנהלת הסכם הגג ובעיריית אשדוד מציינים שהפרויקטים מקודמים, ביתר שאת, עם השותפים לדרך: משרד השיכון, רמ"י והגורמים הרלוונטיים בעירייה, בראשם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, על מנת להקים עבור משפחות רבות בית ישראלי באשדוד.

עיריית אשדוד פרסמה מכרז לתכנון ארנה בקרית הספורט החדשה

עיריית אשדוד פרסמה השבוע מכרז למתן שירותי תכנון כולל להקמת ה"ארנה" – מבנה רב תכליתי בקרית הספורט העתידית, שתיבנה ברובע פארק לכיש . המבנה יהיה בשטח כולל של 16,000 מ"ר ויכלול אולם רב תכליתי עם 5000 מקומות ישיבה, חדרי קבוצות ושופטים, מזנון חדרי אח"מים ועוד
עיריית אשדוד פרסמה השבוע מכרז למתן שירותי תכנון כולל לפרויקט להקמת ארנה – מבנה ספורט רב תכליתי באשדוד. המבנה המתוכנן ישתרע על פני 16,000 מ"ר ויהיה חלק מקרית הספורט העתידית, שתכלול גם אצטדיון כדורגל חדש ובו עם 20 אלף מקומות ישיבה ובריכה אולימפית.
קריית הספורט עתידה להיבנות ברובע החדש באשדוד - רובע פארק לכיש, אשר יוקם במסגרת יישום הסכם הגג באשדוד ובו ייבנו 2700 יחידות דיור, לצד מתחם תעסוקה ומסחר.
הארנה המתוכננת תכלול גם אולם ספח אשר ישמש לאימונים וישתרע על פני 1200 מ"ר. בהיקפו של אולם הספורט יהיו 6 מתחמי כניסה, כאשר אחת מהן תהיה כניסה ראשית. המבנה יכלול גם חדרי קבוצות וניהול משחק, שני חדרי הלבשה ראשיים בשטח של 180 מ"ר, שירותים ומקלחות, חדר אימון ומערכת וידאו להקרנת משחקים וחדרים נוספים .
בעיריית אשדוד ציינו כי ניתן לעיין במסמכי הפנייה באתר האינטרנט של העירייה בכתובת www.ashdod.muni.il, תחת לשונית "מכרזים". ניתן לרכוש את מסמכי הפנייה באתר, בעבור סך של 1,000 ₪ שלא יוחזרו. יש להירשם לאתר על מנת לקבל הודעות בדבר שינויים, הבהרות ותשובות לשאלות בנוגע לפנייה.