משבר האקלים וההתחממות הגלובלית מורגשים כבר בכל פינה בעולם, ובאירופה נמדדו בקיץ שעבר טמפרטורות שנחשבות לגבוהות שנרשמו ב־500 השנים האחרונות. תחת מציאות מדאיגה זו הצורך לספק מוצר מקיים חיים למשקי הבית, התעשייה והחקלאות מעמיד את משק המים בחזית ההתמודדות עם אתגרי המחר.
3 צפייה בגלריה
מתקן סינון אשכול של חברת מקורות
מתקן סינון אשכול של חברת מקורות
מתקן סינון אשכול של חברת מקורות
(צילום: חץ הצפון)
בחברת המים הלאומית מקורות מכירים את הנושא מקרוב. מקורות מספקת למעלה מ־1.7 מיליארד קוב מים לבתים, ובראייה אזורית יש לחברה כ־13 מיליון צרכנים. בחברה הממשלתית מזכירים שהם מתפעלים כ־13 אלף ק"מ קווי צנרת, 3,000 מתקני הפקה ואספקה, 1,200 קידוחים, 1,000 מאגרי מים ובריכות ויותר מ־20 מתקני התפלה. "הידע, הניסיון והיכולות שצברנו בטיפול במשאבי המים השונים, הם נכסים יקרים מפז לקידום אתגרי המים בעולם. על בסיס נכסים אלה ומתוך חדשנות ומובילות טכנולוגית, אנו חותרים לממש את הפוטנציאל העצום הקיים במשאב החיים, המים, בארבעה תחומים עיקריים: השקעות בחברות הזנק (סטארטפים), שיתופי פעולה עסקיים, ביצוע מחקרים יישומיים, פיתוח פטנטים וחדשנות פנימית", אומרים בחברה.
בשנים האחרונות מקורות שינתה את פניה, והפכה לחברת טכנולוגיות מים, כאשר החדשנות הטכנולוגית של החברה באה לידי ביטוי לאורך כל השרשרת של ניהול ותפעול משאבי המים. כך למשל בעבודת השטח משולבים רחפנים ואפליקציות, שפותחו על ידי החברה, העושים שימוש בטכנולוגיות, דוגמת בינה מלאכותיות ומציאות רבודה, התורמות לקבלת תמונה רחבה, זמינה ואמינה של מערכות המים של החברה. לפני מספר שנים החברה נרשמה למסחר בבורסה לני"ע בת"א, ומאז היא שומרת על דירוג אשראי גבוה (AAA), שמסייע לה בפעילות המקומית והבינלאומית.
3 צפייה בגלריה
מעבדה מרכזית מקורות
מעבדה מרכזית מקורות
מעבדה מרכזית מקורות
(צילום: אלעד ברוק)
אחת מזרועות החברה, שתפסה תאוצה בשנים האחרונות, היא העבודה עם חברות הזנק (סטארטאפים), כאשר מקורות התקשרה כבר עם שמונה גופים שונים – מהגנות סייבר, דרך ניהול אנרגיה ועד תחזוקת תשתיות מתקדמת - שמסייעים לחברה לייעל את פעילותה בישראל ובמדינות זרות שבהן החברה פועלת. "בעקבות הסכמי אברהם, החברה פועלת בארבע יבשות שונות, ומדינות, כמו מרוקו, בחריין, ארגנטינה, הודו וצ'ילה, מבקשות מישראל עזרה בניהול משק מים מתקדם", אומרים בחברה.

אחת מעשר החברות שהכי טוב לעבוד בהן

מוטת הפעילות הבינלאומית והמקומית מחייבת את מקורות להעמיק את יכולת הגיוס של עובדיה, ובכל הרמות. "בנינו בחברה תוכנית 'ארגון מגייס' מקצה לקצה, במטרה לעטוף את המועמד מהמגע הראשוני ולאורך חייו כעובד. אנחנו מעבירים למועמדים לעבודה את הערך של מקורות עבורם בכל נקודות הממשק שלהם: החל בשיתופי פעולה עם האקדמיה והשתתפות בירידי תעסוקה, בשלב חיפוש העבודה, בריאיון העבודה שהפך לחווייתי ומעצים יותר, בכניסה לעבודה שמעניקה להם נחיתה רכה וכמובן – בליווי העובד לאורך החודשים הראשונים לעבודתו".
בחברה מחדדים שהשגרירים הכי טובים שלנו מול המועמדים לעבודה הם העובדים שלנו. "עובדי מקורות, בני כל הגילאים, מרגישים שהם עובדים בחברה מקצועית, עם אפשרויות לצמיחה, שכיף לעבוד בה. אנחנו מקדמים תוכניות גיוס בשיטת עובד מביא חבר. אין זה מפתיע שבשנים האחרונות מקורות מטפסת באופן עקבי בסקר BDI בתחום החברות שהכי טוב לעבוד בהן, ובסקר האחרון מקורות התמקמה בעשירייה המובילה של רשימת החברות".
3 צפייה בגלריה
מתפיל גרנות מקורות
מתפיל גרנות מקורות
מתפיל גרנות מקורות
(צילום: נפתלי הילגר)
בחברת מקורות מזכירים, שאחד הדברים שמייחדים את פעילות העובדים הוא תחושת השליחות, ולו בשל העובדה שעובדי מקורות מסייעים לספק את משאב החיים הכי בסיס שיש. "העובדה הזאת מחלחלת לכל עובד ועובדת בחברה. יש מגוון רחב של תפקידים, ובכל תפקיד אפשר לראות כיצד העובדים שלנו מחפשים להתמקצע יותר ויותר, ללמוד יותר. הסקרנות והשאפתנות שלהם היא מודל לחיקוי עבור כל חברה, כאשר נושא של קיימות ושמירה על הטבע והסביבה קרוב מאוד לליבם של עובדינו. הטבע למעשה הוא המקור לכל מה שאנו עושים, והעובדים שלנו מבינים זאת".
בראייה עתידית, לחברת מקורות יש חזון ברור מאוד, מצפן שאנחנו צועדים לפיו ומנחילים אותו לעובדים שלנו - לבסס את מעמדנו כמובילה עולמית בתחום המים, חברה שהיא הפנים של הסטארטאפ ניישן הישראלי. פתרונות המים המתקדמים שלנו יסייעו בהתמודדות מול משבר האקלים לטובת התושבים ואיכות הסביבה, לא רק בישראל אלא בעולם כולו. "כדי שנוכל לעשות זאת, אנחנו מחויבים להמשיך ולהשקיע בהון האנושי שלנו שהוא סוד הצלחתנו: לפתח אותם אישית ומקצועית, לתת להם כלים חדשניים ומתקדמים ומעל הכול להמשיך לשמור על החיוך שלהם ועל הזיק בעיניים", מסכמים בחברה.