תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות היא רק חלק ממגוון הפעילויות למען הקהילה, שהנהלת תרו ועובדיה משתתפים בהן, הכוללות גם אימוץ קשישים, מלגות לימודים לחיילים בודדים משוחררים, סיורי חוויה מקצועיים לתלמידי כימיה ועוד
כבר שנים רבות שחברת תרו תעשייה רוקחית לא מתמקדת רק בצד העסקי, אלא מובילה פעילויות ותהליכים נרחבים בתחומי האחריות החברתית. לרגל השנה החדשה, לבקשתנו, תרו פותחת דלת לעשייה המבורכת שלה ומאפשרת הצצה לפרויקטים שנעשים בצנעה וללא פרסום לאורך השנים, וזאת במטרה להעניק בחזרה לקהילה שהיא חלק ממנה.
3 צפייה בגלריה
המתנדבים שתומכים באזרחים ותיקים
המתנדבים שתומכים באזרחים ותיקים
המתנדבים שתומכים באזרחים ותיקים
(צילום: יח"צ)
"האג'נדה שלנו מתבססת על ההבנה, שעובדי החברה הם 'החומר הפעיל' שלנו והם חלק מרכזי בעשייה ובהצלחה שלנו בדיוק כמו התרופות שאנחנו מייצרים", אומרת רונית ארליך, מנהלת רווחה וקשרי קהילה בחברת תרו.
איך אתם בוחרים את הפרויקטים שבהם אתם מתמקדים?
"האזור שבו אנחנו פועלים יהיה קרוב למפעל שלנו, שממוקם בחוצות המפרץ, חיפה. כדי לאפשר לעובדים להשתתף בפעילויות המגוונות נבנית מדי שנה תוכנית התנדבותית, שמאפשרת לכל עובד להשתלב ולהתנדב בדרך המתאימה לו. מדי שנה אנחנו בודקים מחדש מהם הצרכים בקהילה ומהו קהל היעד שלנו".
ומה קהל היעד שלכם עכשיו?
"בשנתיים האחרונות החלטנו להתמקד באוכלוסיית הגיל השלישי. המטרה היא לחבר אנשים בגיל הזה חזרה למעגל החברתי שאליו הם משתייכים באמצעות פעולות חברתיות אקטיביות. בשילוב עם 'ציונות 2000' - עמותה לשינוי חברתי שהוקמה על ידי קבוצת אזרחים בראשות איש העסקים רוני דואק - יצרנו שיתוף פעולה עם רשת המתנ"סים בקריית ים. אוכלוסיית הקשישים בעיר גדולה. זו עיר שקרובה לליבנו בגלל הקרבה שלה לתרו וגם כי חלק מהעובדים שלנו גרים בה, ורצינו ליצור שם נתינה אמיתית ומשמעותית".
ספרי לי על הפעילויות שלכם למען הקהילה.
"הפעילות שלנו היא במגוון רחב של תחומים למען הקהילה.
• שיפוץ דירות לקשישים
• אמץ קשיש - המתנדבים מגיעים אחת לשבוע לבתי הקשישים, מספקים להם מנות מזון מוכנות ומארחים להם חברה כדי להפיג את הבדידות.
• תרומת מלגות - לימודים לחיילים בודדים משוחררים.
• סיורים לימודיים לתלמידי מגמות הכימיה, כדי שיחוו את החומר הנלמד בראייה מקצועית.
• פעילויות ענפות ביום המעשים הטובים - מדי שנה נבחרת פעילות נתינה במחלקות לפגועי נפש, מחלקות פנימיות סיעודיות, בקרב ילדים עם מוגבלויות ועוד.
• ניקוי חופים - גם זאת חלק מהפעילויות שלנו.
• חורף חם, קיץ נעים - חלוקת ביגוד וציוד תואם לימות הקיץ החמים ולימות החורף הקרים.
• פרוייקט חושבים חיובי - מנטורינג לתלמידים במגמות כימיה ומתמטיקה.
• אירוע נטיעות משולב לקשישים ומתנדבים ואבזור פינות פנאי במתנ"ס קריית ים בט"ו בשבט.
"זהו רק חלק ממקבץ הפעילויות שחברת תרו עשתה ועושה לאורך השנים, תוך מתן תשומת לב, תכנון ומחשבה לצורכי הקהילה".

3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

"שונים, אבל בדיוק כמוך"

מאז היווסדה ב־1950, חברת תרו מפתחת, מייצרת ומשווקת קשת רחבה של מוצרי מרשם, מוצרים ללא מרשם ותמרוקים בתחומים מגוונים, ביניהם כאב, עור, מערכת העיכול, מערכת העצבים, קרדיולוגיה ועוד. חברת תרו פועלת בשווקים שונים ברחבי העולם, לרבות צפון ומרכז אמריקה, מזרח אסיה, אירופה, אוסטרליה וישראל.
"אחת מההחלטות החשובות של תרו, שבהן היא גאה במיוחד, היא העסקת עובדים עם מוגבלות בעשר השנים האחרונות. הנהלת החברה ראתה יתרון גדול בהעסקה של אנשים אלו", אומרת רונית ארליך.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
"מעבר למתן מקומות עבודה, מה שחשוב לנו כל כך הוא ההבנה שעובד עם צרכים מיוחדים או מוגבלות הוא לא נטע זר. כשאתה עובד עם אנשים עם צרכים מיוחדים, אתה לא מחבק רק אותם – אתה מחבק את כל המשפחה שלהם, ובזה שכרנו".
על מה עוד חברת תרו חולמת?
"מעורבות בקהילה היא בדמנו. אנחנו תורמים לה בצנעה ולא מכריזים על העשייה שלנו בראש חוצות. היינו שמחים שחברות אחרות יצטרפו למעגל העשייה החברתית למען הקהילה בכל תחום אפשרי".