שב"כ וצה"ל הודיע בצהריים (יום שבת) על חיסולו של עלי קאדי, ששהוביל את אחת ממתקפות הטרור על ישראל ב-7 באוקטובר בשבוע שעבר. בשנת 2005, נעצר קאדי בגין חטיפתו של ששון נוריאל לביתוניא ורציחתו, ועל אף שנגזר עליו מאסר עולם - הוא שוחרר בעסקת שליט בשנת 2011, וגורש לרצועת עזה.

2 צפייה בגלריה
עלי קאדי, 2005
עלי קאדי, 2005
חיסולו של קאדי ותמונתו מ-2005
"כלי טיס של צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסלו את עלי קאדי, מפקד בכוח הנוחבה של ארגון הטרור חמאס, שהוביל מתקפת טרור ביישובי עוטף עזה בסוף השבוע האחרון", נמסר.
נוריאל, שהיה בן 50, היה מנהל עבודה במפעל לממתקים במישור אדומים. עבדאללה עראר, שעבד איתו עשר שנים, הכניס לעבודה את עלי קאדי - וכמה ימים לאחר מכן יצאה לפועל החטיפה, ב-21 בספטמבר 2005. קאדי פיתה את נוריאל להגיע עמו לראות מכונה מיוחדת לייצור שוקולד, ונוריאל הסכים לנסוע רק אחרי שעבדאללה הבטיח להצטרף גם כן.
בנו של נוריאל, שעתר נגד עסקת שליט, אמר ב-2011 כי "קאדי הכה אותו בקת האקדח. הם משכו אותו מכיסא הנהג, קשרו לו את הידיים, כיסו לו את העיניים, סתמו לו את הפה בסמרטוט וזרקו אותו למושב האחורי. ברמאללה הם הכניסו אותו לדירת מסתור שהוכנה מראש, ושם הצטרפו אליהם סעיד עראר, אחיו של עבדאללה, וסעיד שלאלדה, שהיה זה שבסוף דקר את אבא שלי עשרות פעמים".
חמאס פרסם בהמשך קלטת שבה נראה נוריאל כפות, עיניו קשורות, והוא ממלמל טקסט שהוכתב לו על-ידי חוטפיו. על ירכיו הונח רישיון הנהיגה שלו. חמאס הגדיר את חטיפתו כ"גשם ראשון" בסדרת חטיפות שמתוכננות נגד חיילי צה"ל, בתגובה למבצע "גשם ראשון" של הצבא ברצועת עזה באותה תקופה. פרסום ההקלטה הדהד לרבים את פעולותיו של ארגון טרור אחר, אל-קאעידה, שנקט פרקטיקה דומה.
2 צפייה בגלריה
ששון נוריאל
ששון נוריאל
אלמנתו של ששון נוריאל
לפי כתב האישום שהוגש נגד קאדי ב-2005, אחרי כמה ניסיונות חטיפה שכשלו הוא החליט לחטוף ישראלי מאזור התעשייה במישור אדומים. הוא עירב את סעיד שלאלדה, סעיד עראר ועבדאללה עראר, ויחד הם הוציאו לפועל תוכנית לחטוף את נוריאל.
בספטמבר 2005, נכתב בכתב האישום, קאדי ועבדאללה אילצו את נוריאל לניסו עימם לארם שמצפון לירושלים. תוך כדי הנסיעה נחטף נוריאל באיומי אקדח, הוא הובהל לדירת מסתור שם צולם על ידי חוטפיו כשהוא מדקלם תחת איום מסר כי נחטף על ידי החמאס וכן אודות הצורך בשחרור אסירים.
החוטפים פחדו כי יתגלו ויתפסו על ידי ישראל אם ינסו להחזיק בחטוף בעודו בחיים ולכן לקחו את נוריאל למזבלה בביתוניא, שם נרצח בדקירת סכין על ידי סעיד שלאלדא. לאחר מכן קברו את גופתו במקום. גורם בכיר בשב"כ ציין אז כי נוריאל נרצח עוד לפני שמשפחתו הגישה תלונה במשטרה.
החוליה דיווחה באינטרנט למפעילה ברצועה, מחמד ת'ריא, כי חטפו יהודי, והעבירו למפעיל את תצלומיו. רק לאחר חשיפת ההתארגנות על ידי השב"כ ומציאת הגופה נטל ארגון החמאס אחריות לפיגוע.
לפי דוח של שב"כ שפורסם ב-2005, חברי החוליה שאיתה נמנה קאדי, תכננו גם שורת פיגועים נוספים - שסוכלו בעקבות חשיפת החוליה לאחר רצח ששון נוריאל. בין השאר תכננו לחטוף אזרחים ישראלים בכביש רמאללה-ירושלים; לבצע פיגוע התאבדות במחנה צבאי ליד א-ראם שבאזור ירושלים; לירות לעבר אזרחים ישראלים באזור רמאללה; לחטוף אזרח ישראלי שעובד בתחנת הדלק בנווה יעקב; לחטוף ישראלים מבריכות שחייה בחלמיש; ולחטוף אזרחים ישראלים שעובדים באזור התעשייה במישור אדומים.
עם זאת, בעסקת שליט שוחרר קאדי יחד עם אחראים נוספים לחטיפה, ובהם יאסר סלאח - שהיה ראש החוליה. הוא גורש לרצועת עזה, ומשם המשיך לעסוק בטרור; כך למשל, בפברואר 2013 נחשפה פעילות של חוליית חמאס, שביוזמה של קאדי חיפשה מקומות מסתור לטובת העברת אמל"ח שישמש לביצוע פיגוע.