אין טעם להתכחש - עור הפנים שלנו הולך ומזדקן עם השנים, ואיתו מופיעים סימני הגיל. בעזרת הטיפולים האסתטיים הזמינים כיום, אפשר לשפר את מרקם העור, לטשטש קמטים ולהאט את תהליך ההזדקנות - כל עוד שומרים על מספר כללי זהירות חשובים. בין אם אתם רוצים לטשטש קמטים, להוסיף נפח שאבד או למנוע קמטים עתידיים, שוק הטיפולים האסתטיים של ימינו מציע מגוון עצום של אפשרויות, החל מקרמים, מכשור בטכנולוגיות מתקדמות, הזרקת בוטוליניום טוקסין (המוכר בשמו המסחרי "בוטוקס") או חומצה היאלורונית ועד ניתוחים פלסטיים.
על מנת לשמור על שגרת יופי בטוחה ולהפחית את הסיכונים ככל האפשר, שוחחנו על הנושא עם ד"ר מיכאל שוחט, רופא עור מומחה עם ניסיון של למעלה מ-25 שנים בתחום האסתטיקה בישראל, המשמש כרופא מומחה של מרפאות 'אסתטיקה - ד"ר לוינגר מדיקל מבית 'עיניים' - ד"ר לוינגר', רשת אסתטיקה חדשה בישראל המביאה עמה את בשורת המקצוענות והחדשנות לתחום האסתטיקה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
שאלנו את ד"ר שוחט, המשמש כרופא מומחה של מרפאות 'אסתטיקה - ד"ר לוינגר מדיקל מבית 'עיניים', מהן הנקודות החשובות ביותר לפני שבוחרים את הטיפול הנכון והמרפאה המתאימה ביותר לצרכים שלכם?

חומצה היאלורונית או בוטוקס? הכל תלוי במטרה ובצורך שלכם

טיפולי אסתטיקה מתאימים למגוון רחב של מטרות, כאשר ההבדל המרכזי בין בוטוקס וחומרי מילוי כגון חומצה היאלורונית הוא בתוצאות אליהן שואף המטופל להגיע. לדברי ד"ר שוחט, פגישת ייעוץ מקצועית עם רופא מנוסה תענה לכם על כל השאלות.
"הגילאים של המטופלים המגיעים להזרקת בוטוקס הולכים ונעשים צעירים יותר בשנים האחרונות", משתף ד"ר שוחט. הסיבה לכך, לדבריו, היא שהבוטוקס מונע קמטים שמקורם בתנועת שריר. "כלומר, מדובר בטיפול אסתטי בגיל צעיר המונע היווצרות של קמטים בעתיד". עם זאת, חשוב לדעת שההשפעה של הטיפול היא זמנית וחולפת לאחר 4-6 חודשים.
באשר לחומצה היאלורונית, "אנחנו משתמשים בחומצה היאלורונית בעיקר כדי לטשטש קמטים, לעצב ולפסל את תווי הפנים כמו קו הסנטר וקו הלסת ולהחזיר נפח", מסביר ד"ר שוחט ומוסיף כי "חומרי מילוי הם טיפול מצוין להחזרת נפחים שאבדו לנו עם השנים (הנובעים מדלדול עצם והפחתה בכמות תאי השומן בפנים) או להפוך את מרקם העור לבריא יותר. טיפול נכון ישווה לפנים מראה צעיר. מעבר להחזרת נפח והרמה, היתרון בחומצה היאלרונית הוא שיש לה יכולת לגרום לתאים להגביר את ייצור הקולגן והאלסטין המצויים ברקמת העור".
אחד הטרנדים החמים בעולם טיפולי האסתטיקה הוא עיצוב שפתיים וטיפול נוסף הנקרא "פיסול אף" – שאף הוא נעשה באמצעות חומצה היאלורונית. ד"ר שוחט ממליץ לפנות לרופא מקצועי ומנוסה כאשר עושים טיפולים באזור הפנים ובמיוחד אזור האף. "בהזרקה טובה, רואים תוצאת יפות מאוד, אך חשוב להבין שהאף למשל, הוא אזור מורכב ומרבית הסיבוכים בהזרקות, כמו פגיעה וחסימה של אספקת דם, נובעים מהזרקות לא מקצועיות לאף. לכן, חשוב מאוד לפנות לרופא מקצועי ומנוסה".

טיפולים אסתטיים הם מזמן לא רק נחלתן של נשים

העידן בו עולם הטיפולים האסתטיים היה שמור לנשים בלבד כבר חלף מזמן. "יש ביקוש רב גם מצד הגברים. הם מגיעים ליותר טיפולי אסתטיקה מאשר בעבר", אומר ד"ר שוחט. "המודעות הרבה יותר גבוהה והאחוזים מטפסים". לדבריו, הגברים פונים בעיקר בשביל טיפולים לעיצוב אף, מילוי באזור הלחיים ולהשטחת קמטים באזור המצח ובין הגבות.

מהלך הטיפול - הליך רפואי הדורש מקצועיות וידע על האנטומיה של הפנים

על מנת להפיג במעט את החששות, ביקשנו מד"ר שוחט לפרט על השלבים אותם עוברים במרפאה מקצועית. "מטופל או מטופלת מגיעים וממלאים תחילה הצהרת בריאות לגבי מחלות רקע, רגישויות ועוד. לאחר מכן מתקיימת פגישת ייעוץ מקיפה שבה המטופל מספר לרופא מה מפריע לו והרופא מציע פתרונות. מטופלים שמגיעים לייעוץ לא תמיד יודעים שלפעמים כדי לטשטש קמט מסוים הפתרון הוא להזריק לאזור אחר בפנים, ללחיים לדוגמא, ולא לקמט עצמו. לבסוף, הרופא והמטופל מגיעים יחד להחלטה על הטיפול, המטופל ממלא טופס הסכמה ומנסחים יחד תכנית טיפול בהתאם לרצון הלקוח ותקציבו".
בתחילת הטיפול מורחים קרם מאלחש, הרופא מחטא את האזור ומבצעים את ההזרקה.

זמני החלמה קצרים יחסית וזמינות כל השנה, לצד תופעות לוואי שחשוב להכיר

לחלק מטיפולי האסתטיקה, זמן ההחלמה קצר הנמשך מספר שעות, בעוד שסוגים שונים דורשים זמני החלמה ארוכים יותר. "בבוטוליניום טוקסין, זמן ההחלמה קצר מאוד ולמעשה כמעט ולא קיים אך השפעתו ניכרת סופית רק לאחר שבועיים. עם זאת, רצוי לנקוט ביום ההזרקה במספר כללי בטיחות כדי להבטיח שתוצאות הטיפול יהיו מיטביות". למשל, ד"ר שוחט ממליץ להימנע מפעילות ספורטיבית מאומצת ביום ההזרקה.
בכל הנוגע לחומרי מילוי, ד"ר שוחט מסביר כי זמן ההחלמה וההנחיות לאחר טיפול עשויות להשתנות בהתאם לאזור ההזרקה והכמות שלה. "בחומרי מילוי יכולות להיות תופעות לוואי כמו שטפי דם או במקרים נדירים זיהומים או פגיעה בכלי דם, ולכן חשוב להישמע להמלצות הרופא המטפל".
בנוסף, חשוב לדעת כי ניתן לבצע טיפולי בוטוקס וטיפולים בחומצה היאלורונית במהלך כל השנה, חורף וקיץ.

כך בוחרים מרפאה שתגרום לכם להרגיש שאתם בידיים טובות

היבט מרכזי שחשוב להכיר הוא שעל פי החוק בישראל, רק רופא בעל רישיון יכול לבצע הזרקות אסתטיות. קיימת החרגה לאזורים מסוימים בפנים בהם גם לרופאי שיניים מותר לבצע את הטיפולים. ככלל, עדיף לבחור ברופא שיש לו ראייה כוללנית ושיודע לייעץ באופן מקצועי לגבי סוג הטיפול. בשורה התחתונה, כדאי לבחור ברופא שמכיר מצוין את כל תחומי האסתטיקה.
לפני ההחלטה לפנות לטיפול אסתטי, ערכו בדיקה מקיפה. חפשו המלצה על הרופא עצמו או המרפאה, בררו את היקף הניסיון בהזרקות שיש לה או לו, והבטיחו כי יש לרופאים את הידע לטפל בכם בצורה טובה אם יתרחשו סיבוכים.
ההמלצה המשלבת את כל היתרונות והנקודות החשובות ביותר בטיפול אסתטי, היא בחירה ברשת מקצועית של רופאים מומחים ומנוסים. רשת כזו יודעת לבחור את הרופאים הטובים ביותר בתחום ועובדת תחת פיקוח הדוק ועם חומרים איכותיים המאושרים על ידי משרד הבריאות. מרפאה גדולה מחזיקה גם בכל הכלים לביצוע מגוון פעולות וטיפול בכל מקרה שעשוי להתרחש. הרופאים הפועלים תחת רשתות מקצועיות דואגים גם להתעדכן במגמות ובטכנולוגיות החדשות ביותר בתחום.
רשת 'אסתטיקה – ד"ר לוינגר' מדיקל היא מרפאת האסתטיקה הרפואית מבית המותג המוכר והידוע 'עיניים – ד"ר לוינגר', אשר פיתח את תחום הסרת המשקפיים וניתוחי הקטרקט בישראל והציג טכנולוגיות חדשות בתחום רפואת העין.
רשת טיפולי האסתטיקה מביאה כעת את האיכות המקצועיות והחדשנות של ד"ר לוינגר אל תחום האסתטיקה, עם פריסה הולכת ומתפתחת של סניפים המציעים טיפולים אסתטיים מדויקים ומותאמים אישית. התהליך מתחיל בשלב ייעוץ והתאמת הטיפול על ידי הרופאים המנוסים של הרשת, ולאחריו טיפול ענייני ומקצועי - והכל תחת פיקוח רפואי קפדני. הרשת משלבת גם טכנולוגיות רפואיות מתקדמות למיקסום התוצאה ושימורה לאורך זמן.

ולסיכום: עצות הזהב

  • רופא מנוסה יודע לשפר את מרקם העור ולעצב פנים עם מראה צעיר יותר- אך אף טיפול אסתטי לא יוכל להעלים לחלוטין קמטים. לכן, כדאי לתאם ציפיות עם הרופא המטפל.
  • חשוב לבחור במרפאה אשר יודעת לטפל בכל מקרה של סיבוך או אלרגיה, באמצעות ציוד ייעודי וידע מקצועי של הרופאים המטפלים. גם הזמינות של המקום חשובה כדי לוודא שתמיד יהיה רופא שיוכל לטפל בכל סיטואציה.
  • ברשתות גדולות של רפואה אסתטית, לרופא המטפל תמיד יהיו רופאים מומחים נוספים להתייעץ איתם בכל שאלה או תהייה.
  • חשוב מאוד שלא להתפתות לבחירה על בסיס מבצעים והנחות בלבד. ההמלצה היא להתייעץ עם רופא מנוסה, לקבל המלצות, ולבחור בטיפול המתאים לך ולצרכיך - ולא לבחור בטיפול רק משום שהוא הזול ביותר.
אחרי הכל, מדובר בפנים ובמראה שלכם - חשוב לשים אותם בידיים טובות ומקצועיות.
לפרטים נוספים ולקביעת פגישת ייעוץ עם המומחים של 'אסתטיקה - ד"ר לוינגר מדיקל', היכנסו לאתר או בטלפון 9713*