המעשה הכל כך טבעי 'להפוך להורים', מסתבר, אינו כל כך פשוט ומובן מאליו לרבים בישראל וברחבי העולם.
נפגשנו עם שרון, מנכ"לית קבוצת מנור במשרדי החברה ברמת החייל בתל אביב. לצידה ישבו שני זוגות, שהסכימו לחלוק איתנו את סיפורם. שירן ויוגב, עוד רגע בני ארבעים נשואים כבר 7 שנים ויאיר ומתן, בעשור של זוגיות (השמות האמיתיים שמורים במערכת).
3 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות המצולמים )
שרון מציינת "תחום הפונדקאות הולך ומתפתח ברחבי העולם. משנה לשנה מתבהר הצורך של מיליונים למצוא מענה אנושי לרצון הכל כך בסיסי, טבעי ולגיטימי – להיות הורים. הצורך הזה מחייב פתרונות וחברות שידעו לספק מענה איכותי, רגיש, מקצועי ומתקדם".
יוגב מחזק אותה ואומר "אתם צריכים להבין, זה לא שמישהו מאיתנו רצה להגיע לפונדקאות. ניסינו הכל. אחרי 6 שנים של ניסיונות להרות ללא הצלחה כשהגענו לרגע הזה שהיינו צריכים להחליט מה הלאה – ברכנו על האופציה לפונדקאות."
שרון, מה האני מאמין שלך?
אני מאמינה בזכותם של כל איש ואישה החפצים בכך, להביא ילד לעולם ולהיות מאושרים. בשנים האחרונות, אני מרגישה, שהשיח פתוח יותר. מקבל לגיטימציה. כבר שנים רבות שאנחנו אוספים אלפי סיפורים מרגשים של זוגות שהצליחו להרחיב את התא המשפחתי שלהם. מבחינתו אלו רגעים של ניצחון.
שירן מחזקת ומשתפת "הריתי כבר 6 פעמים. לא הצלחתי להחזיק את העובר מעבר לטרימסטר הראשון. עברנו שנים של טיפולי פוריות וכל בדיקה אפשרית. בכל פעם השמחה ואחר כך האבדן והעצב. השיקום של הגוף והנפש. זה כבר הפך לקשה יותר ויותר עם כל ניסיון. לקח לי חודשים להתאושש ולאסוף את עצמי, בכל פעם מחדש, לקראת סבב הניסיונות הבא. בשלב מסוים הבנתי, שהגיע הזמן לשקול פונדקאות".
3 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות המצולמים )
יאיר ומתן מביאים את הסיפור שלהם "אנחנו חולמים על ילדים ומשפחה כבר שנים. שלוש פעמים היינו בתהליכים של הורות משותפת. הכרנו נשים שגם חלמו על משפחה. רקמנו מערכות יחסים ומסיבות שונות לא הצלחנו להתקדם ביחד. אלו שנים שהלכו לאיבוד. לאחרונה התחלנו לברר לגבי פונדקאות, עברנו בין החברות השונות בארץ והגענו למנור, שיכולה להציע לנו גם את ארגנטינה כאופציה לתהליך מותאם עבורנו".
שרון, מה היתרונות של מנור בייבי ואיך בחרתם עם אלו סוכנויות פונדקאות לעבוד בחו"ל?
אני מגיעה עם כ 25 שנות ניסיון בעולמות הבריאות ולצידי עובד צוות מקצועי, מומחה, עתיר ידע וניסיון בתחום. אנחנו יודעים מה חשוב לבדוק ולדרוש מהסוכנויות והקליניקות בחו"ל, כדי להבטיח להורים המיועדים שקט וביטחון לאורך התהליך המורכב והעדין. כל אחת מהן נבחרה בקפידה יתרה וחייבת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של מנור. נפגשנו עם צוותי הסוכנויות, ביקרנו בקליניקות ובחרנו לעבוד עם אלו מהמובילות בתחומן בארצן. המטרה היא לספק פתרון הוליסטי שעובד בסנכרון מלא בין כל הגורמים – הן מהבחינה הרפואית, הן הלוגיסטית והן המשפטית בנוסף לסל השירותים המוצע. אנחנו עובדים עם צוותים מנוסים ועם רופאים מקצועיים. חשוב לנו מאד לשמור על בריאותן, רווחתן וצורכיהן של תורמות הביציות והפונדקאיות ולכן, הן עוברות אבחון פסיכולוגי ורפואי מקיף על מנת לוודא שהן כשירות ומוכנות לתהליך.
3 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות המצולמים )
בארגנטינה למשל, לאורך כל תקופת הריון הפונדקאית, ההורים המיועדים יכולים לשמור איתה על קשר. לפגוש אותה בזום, ליצור חיבור ולהרגיש חלק מהתהליך, על אף המרחק הגיאוגרפי. הקליניקות לא חוסכות בבדיקות ומבצעות מעקב הריון קפדני לפונדקאיות, על מנת לוודא עד כמה שניתן שמהלכו של ההריון תקין. אנו מקפידים לעבוד עם קליניקות ובתי חולים פרטיים שמעניקים יחס VIP לכל מי שמגיע. הכל על מנת להגביר את תחושת הביטחון של ההורים המיועדים ואת השקט הנפשי.
שרון, איך מתחילים לעזור לזוגות כמו שירן ויוגב או יאיר ומתן?
אלפי הזוגות שהגיעו למנור לאורך השנים, לימדו אותנו על המשותף ביניהם, אבל גם על השונות והצרכים האינדיבידואלים של כל אחד. הניסיון והידע המשותפים כמו גם הרקע המקצועי שלנו עזרו לנו לגבש את הדרך.
מתחילים בשיחת טלפון עם נציגים מטעמנו, שיודעים להשיב על כל השאלות של ההורים המיועדים וגם לשאול אותם את השאלות הנכונות ברגישות המתבקשת. השלב הבא הוא פגישה במשרדנו במהלכה אנחנו מכירים לעומק. מה עומד מאחורי הסיפור האישי. מהם הצרכים והרצונות. על בסיס כל אלה אנחנו מגבשים תכנית מפורטת, מותאמת אישית לכל אחת ואחד.
נציע תוכניות לפי סטטוס משפחתי, בחירה בין ארגנטינה, ארמניה, גאורגיה או ארה"ב, מסלול עם או בלי תרומת ביצית. כל האפשרויות יוצגו והבחירה תעשה אל מול מכלול השיקולים.
לאורך כל התהליך, נעניק מעטפת תומכת ונדאג לכל הצרכים. נהווה עבור כל אחת ואחד כתובת מרכזית לכל דבר ועניין. נקשר בין הרשויות, הסוכנויות, הקליניקות, הרופאים, הגורמים המשפטיים וכו' על מנת לסייע ולהקל על כל הבירוקרטיה.
אני מפנה שאלה לזוגות - איך בוחרים עם איזו חברה לעבוד בארץ?
"מי שמחליט על תהליך כזה, עובר אצל כולן". אומר יאיר. "זוגות גאים ילכו רק למי שעובד עם מדינות שמתירות את התהליך. מנור למשל, עובדים גם בארגנטינה וגם בארה"ב. לנו חשובים ניסיון וסיפורי הצלחה, אבל גם יחס אישי, מקצוענות, מחויבות, אכפתיות ומגוון של תוכניות ואפשרויות לבחור מהן. אנחנו הולכים להוציא סכום לא מבוטל על כל התהליך הזה, ולכן רוצים לדעת שאנחנו עובדים עם אנשים שיזיזו בשבילנו הרים. קיבלנו את התחושה הזו ממנור בייבי כבר בשיחת הטלפון הראשונה וגם משיחות שקיימנו עם הורים אחרים שעברו את התהליך עם מנור".
שירן ויוגב מוסיפים "גם אנחנו בדקנו בכמה חברות. הייתה לנו הרגשה בשיחה הראשונה, שנראה שהגענו למקום הנכון. התחושה שאנחנו מדברים עם חברה טובה, שמבינה בדיוק מה אנחנו עוברים, גרמה לנו לבחור במנור. בחודש הבא, נטוס לפגוש את הפונדקאית המהממת שלנו, שאמורה ללדת את בתנו. אנחנו מצפים בהתרגשות גדולה לרגע בו נצא מחדר הלידה בידיים מלאות".
יש לכם שאלות נוספות? רוצים לדעת יותר? נשמח לענות לכם וללוות אתכם בדרך להגשמת חלום ההורות. מוזמנים ללחוץ כאן או להתקשר אלינו בטלפון 03-5477504


פורסם לראשונה: 13:22, 28.12.23