העולם סביבנו משתנה בקצב מסחרר. העולם אותו חווים הילדים של ימינו שונה ממה שהיה רק לפני עשור. במבט אל שוק העבודה העתידי, קשה לחזות מהם המקצועות החדשים בהם יעסוק הדור הצעיר ומהם הכישורים שהם יזדקקו להם כדי להצליח. בכל הנוגע לחינוך, הולכת ומתחדדת ההבנה ששיטת ההוראה המסורתית, בה המורים מעבירים ידע ממוקד באופן חד-כיווני, דורשת שינוי מהותי.
האקדמית גורדון מחזיקה במסורת של הובלה בתחום החינוך בישראל מאז הקמתה לפני כ-70 שנה. לפני כעשור, זיהתה המכללה את השינויים, והייתה אחד מהגורמים פורצי הדרך בשילוב חדשנות בחינוך. כאשר הקורונה הכתה בכל העולם והשפיעה על כל היבטי החיים שלנו, לרבות למידה מרחוק, האקדמית גורדון כבר הייתה בעיצומו של מהלך משמעותי לשילוב חדשנות וטכנולוגיה בחינוך.
9 צפייה בגלריה
חדשנות בחינוך
חדשנות בחינוך
חדשנות בחינוך
(צילום: סטודיו בעמק)
כחלק מהשינוי בפרדיגמת ההוראה, המכללה מכשירה את מורי העתיד בתור 'מתווכי למידה' עבור הילדים. בוגרי האקדמית גורדון הם מנהיגי חינוך שלא מסתפקים ב'העברת ידע', אלא מעודדים למידה עצמאית, סקרנות וחוויה. למידה מסוג חדש, אשר כוללת יצירה, יציאה מהקופסה, שיתופיות, מחקר, יזמות, מתן במה לקול האישי של כל ילדה וילד, ופיתוח סט של כישורים רלוונטיים.

שילוב של פדגוגיה, טכנולוגיה, יזמות ומעורבות בקהילה

שיטות הלימוד באקדמית גורדון מגוונות וכוללות, בין השאר, שימוש בטכנולוגיה להכרת עולמות התוכן המוכרים, במקביל לפיתוח מיומנויות רלוונטיות לעידן הדיגיטלי. התלמידים של היום אשר יוכשרו בלמידה חווייתית-טכנולוגית, ידעו להתמודד עם אתגרים רבים ולהיות מוכנים למקצועות העתיד.
בשנים האחרונות הוקמו במכללה מרחבי למידה חדשניים, בהם הסטודנטים זוכים להתנסות עם מגוון אמצעים טכנולוגיים. כל סטודנט או סטודנטית לתואר ראשון מקבלים iPad חינם, אשר מחליף את הלוח והגיר. באקדמית גורדון מאמינים כי סביבת לימוד עתירה בטכנולוגיה תעודד את הסטודנטים להטמיע חדשנות במערכת החינוך בעתיד, כאשר יחנכו דור של תלמידים סקרנים שנולדו בעצמם אל תוך העידן הדיגיטלי.
9 צפייה בגלריה
iPad לכל סטודנט לתואר ראשון
iPad לכל סטודנט לתואר ראשון
iPad חינם לכל סטודנט לתואר ראשון
(צילום: סטודיו בעמק)
המכללה חרטה על דגלה נושאים חשובים נוספים: מעורבות בקהילה, נתינה ויזמות. הסטודנטים משתתפים בתוכניות בתחום היזמות ויש להם הזדמנויות רבות ליזום ולקדם רעיונות חדשים, לרבות קידום יזמות אצל התלמידים במהלך ההתנסות המעשית. בתואר שני ניתן לבחור נתיב ייעודי ללימודי יזמות כחלק מתואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך.

מנהלי בתי הספר וגם הסטודנטים עצמם מכירים בערך המוסף של האקדמית גורדון

מנהלי בתי הספר מכירים בערך המוסף והמשמעותי של בוגרי האקדמית גורדון, דבר אשר מתבטא באחוז העסקה גבוה במיוחד- יותר מ-90% מהבוגרים מועסקים במערכת החינוך ומובילים את המהפכה בכל יום מחדש.
גם הסטודנטים מביעים שביעות רצון גדולה מהלימודים במכללה - האקדמית גורדון דורגה בפעם השלישית במקום הראשון בסקר השנתי של איכות ההוראה של התאחדות הסטודנטים הארצית, בין כלל המכללות לחינוך בישראל.

מהם מרחבי הלמידה החדשניים ופורצי דרך אותם תוכלו למצוא במכללה האקדמית גורדון?

מסדרון החדשנות הוא מרחב קסום ומעורר השראה, המזמן למידה חוץ כיתתית בסביבה יצירתית, משחקית וטכנולוגית. בין היישומים המוצגים במרחב: יצירת אנימציות, מציאות מדומה, הדפסה בתלת ממד, רובוטים ועוד.
9 צפייה בגלריה
מסדרון החדשנות
מסדרון החדשנות
מסדרון החדשנות
(צילום: סטודיו בעמק)
החממה לפדגוגיה דיגיטלית Edutech hub היא מרחב למידה חדשני בו הסטודנטים מקבלים הנחיה אישית וקבוצתית בנושא שילוב טכנולוגיה בהוראה. צוות החממה מזהה עם הסטודנטים את הצרכים הלימודיים ויחד איתם מפתח יחידות הוראה המבוססות על אפליקציות, אביזרים טכנולוגיים, חשיבה מסדר גבוה, יצירתיות ועוד.
מרחב הלמידה VR 360 מאפשר להציג לתלמידים, למשל, כיצד נראו הדינוזאורים, ואיך הרגישו התושבים ביוון העתיקה, באמצעות מציאות מדומה. המרחב כולל מסך קעור המאפשר שידור מתוך משקפי תלת-ממד, והוא מזמין את כל הנוכחים לקחת חלק בחוויה.
9 צפייה בגלריה
VR360
VR360
VR360
(צילום: matter)
מרחב "למידה בזרימה" כולל מגוון אמצעי למידה מודולריים וריהוט ייחודי, המאפשרים גמישות מלאה בתהליך הלמידה - כגון מקרנים אינטראקטיביים, ארגז חול אינטראקטיבי ועוד. מטרת אמצעי הלמידה היא השראה למורי העתיד ועידוד מחקר עצמאי על ידי התלמידים.
9 צפייה בגלריה
מרחב למידה בזרימה
מרחב למידה בזרימה
מרחב למידה בזרימה
(צילום: matter)
מרחב "למידה שיתופית" מרחב "למידה שיתופית" מעודד עבודת צוות וסקרנות, באמצעות חקר קבוצתי ועל ידי קיר פיקסלים המאפשר יצירה משותפת. המחשבים מתרוממים מתוך השולחנות והופכים את המרחב מכיתה למעבדת מחשבים. תפקיד המורה במרחב הוא לעודד את הלומד לשאול, לחקור, לחפש מידע, ליצור ולעצב.
9 צפייה בגלריה
למידה שיתופית
למידה שיתופית
למידה שיתופית
(צילום: matter)
מרכז הסימולציות של המכללה מאפשר התנסות בהדמיה אותנטית של סיטואציות לימודיות מוגדרות מראש, על פי המטרות שהוצבו ללומדים. הסימולציה מתועדת באמצעים טכנולוגיים המאפשרים תחקור קבוצתי אפקטיבי, הכולל הצבעה אלקטרונית המופיעה על המסך.
מרחב אימרסיבי (למידה אופפת) משלב סביבת למידה אינטראקטיבית פיזית המערבת על כל החושים, יחד עם תרחישים וירטואליים באמצעות סרטוני 360 מעלות, חיישנים ושכבות מידע. המרחב משלב ריחות, תנועה, צבעים ותמונות, ומספק חוויה לימודית ייחודית.
9 צפייה בגלריה
מרחב אימרסיבי
מרחב אימרסיבי
מרחב אימרסיבי
(צילום: סטודיו בעמק)
חדר בריחה "מורה נבוכים", הקרוי על שם ספרו של הרמב"ם, עוסק באבני היסוד של החינוך ובהכרות עם תיאוריות למידה ועם אנשי תיאוריה בהיסטוריה של החינוך. החדר מעוצב כחדר קריאה עתיק וקסום, בו המשתתפים מפענחים חידות, משתפים פעולה וחושבים באופן יצירתי תוך זמן קצוב.
כיתת העתיד של המכללה היא כיתת לימוד המעוצבת באופן פורץ דרך, המקדם מעורבות ולמידה בעולם של שינויים דינמיים. בין היתר, הכיתה מכילה אזור מרכזי ללמידה לצד אזורי עבודה צוותיים א-פורמליים ואישיים, יחד עם אבזור טכנולוגי עשיר.
9 צפייה בגלריה
כיתת העתיד
כיתת העתיד
כיתת העתיד
(צילום: סטודיו בעמק)
אולפן הצילומים המקצועי של המכללה מהווה השלמת למרחבי הלמידה ומצויד במערכת סאונד, מסכים ירוקים, עמדת שידור ועמדת עריכה, בהם ניתן להשתמש בעזרת אנשי צוות מקצועיים. האולפן משמש להקלטת הרצאות ולהתנסות חווייתית של סטודנטים במהלך הלימודים.
9 צפייה בגלריה
אולפן צילומים
אולפן צילומים
אולפן צילומים
(צילום: סטודיו בעמק)

70 שנה של הובלה למצוינות - אלו מסלולי הלימוד של האקדמית גורדון

במהלך השנים הצמיחה האקדמית גורדון עשרות אלפי מורים ומנהיגים, שלמדו במסלולים שונים, בהם מגוון תוכניות לתואר ראשון, תואר שני, הסבת אקדמאים להוראה, מכינה קדם אקדמית ולימודי המשך.
המכללה מציעה לימודי תואר ראשון ותעודת הוראה במתמטיקה, לשון, מדעים, אנגלית, ספרות, מקרא, מורשת, חינוך חברתי קהילתי, חינוך מיוחד, גיל רך, תקשורת וחינוך יסודי. תוכנית ייחודית מאפשרת ללמוד תואר ראשון, תעודת הוראה ותואר שני ב-5 שנים בלבד. סטודנטים בעלי נתוני קבלה גבוהים יכולים להתקבל לתוכנית רג"ב (ראש גדול בהוראה, בשיתוף משרד החינוך) אשר שואפת להכשיר מובילי חינוך מצטיינים, בעזרת תנאי לימוד ייחודיים.
מסלולי תואר שני M.Ed. במכללה קיימים בהדרכה, הנחייה ולמידה, ניהול וארגון מערכות חינוך, חינוך משלב, חדשנות וטכנולוגיות בחינוך, הוראת המתמטיקה ותואר שני עם תעודת הוראה .M.Teach. קיימים נתיבים ייחודים ותעודות נלוות בתחומי ייעוץ ארגוני, ניתוח התנהגות יישומי, הנחיית קבוצות ועוד. כל התארים האקדמיים של המכללה מוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה.
האקדמית גורדון מזמינה אתכם להצטרף ל'שגרירי החדשנות' אשר מובילים את המהפכה, ללמוד באווירה ייחודית ולקבל הכשרה לקראת הוראה בעידן החדש.
לקבלת פרטים נוספים, חייגו 5033* או לחצו כאן >>

פורסם לראשונה: 12:19, 16.02.22