בצה"ל משרתים נכון להיום כ-7,000 חיילים בודדים, מתוכם, כ-3,500 ללא עורף משפחתי. אחת העמותות המרכזיות בישראל המסייעת לאלפי חיילים בודדים היא המרכז לזכרו של מייקל לוין לסיוע לחיילים בודדים, אשר מיישמת תוכנית ייעודית לחיילים בודדים ישראלים ללא עורף משפחתי. במסגרת התוכנית, העמותה מלווה צעירים מרקע חרדי שיצאו מהקהילה וצעירים בסיכון מרקעים שונים.
לא משאירים אף חייל בודד. ynet והמרכז לסיוע לחיילים בודדים ישראלים ועולים ללא עורף משפחתי בשבוע התרמה מיוחד. להתגייסות ותרומות היכנסו>>
העמותה, אשר מבוססת על תרומות בלבד ופעילות של מאות מתנדבים בתחומים שונים, מלווה את הצעירים לפני שירות, במהלך השירות ו-5 שנים לאחר השחרור. בנוסף, העמותה מציעה לחיילים הצעירים חיבור למנטורים ומשפחות מלוות ומקיימת פעילויות חברתיות כמו ארוחות חג ושבת, טיולים, הרצאות ועוד. העמותה, שהוקמה ב-2009, נקראת על שם מייקל לוין, שעלה לישראל מארה"ב כדי להתגייס ונהרג במלחמת לבנון השנייה. במסגרת העמותה פועלים שלושה מרכזים בירושלים, תל אביב ובאר שבע ותשעה בתים ברחבי ישראל, בהם מתגוררים קרוב ל-100 חיילים בודדים.
על רקע שיתוף הפעולה המתמשך בין המרכז לזכרו של מייקל לוין עם קבוצת כרמל, אחת מהקבוצות המובילות בתחום העיצוב בישראל, נערך לאחרונה בראנץ' שישי חגיגי במועדון העמותה בתל אביב, בהשתתפות עשרות חיילים בודדים. עובדי הקבוצה התנדבו בארגון ובתפעול האירוע - הכל למען החיילים הבודדים. מה אמרו החיילים על הבראנץ'? ואיך הוא מהווה חלק משיתוף הפעולה של כרמל עם העמותה?
4 צפייה בגלריה
מנהלי ועובדי כרמל יחד עם אנשי העמותה
מנהלי ועובדי כרמל יחד עם אנשי העמותה
מנהלי ועובדי כרמל יחד עם אנשי העמותה
(צילום: מנחם עוז)

אירוע נוסף בשותפות ארוכת שנים בין קבוצת כרמל לעמותה

במעמד הבראנץ, אמר עופר איתני, בעלי קבוצת כרמל, כי ״הקשר בין קבוצת כרמל והמרכז לזכרו של מייקל לוין לסיוע לחיילים בודדים הוא סיפור אהבה שנמשך כבר שנים. כרמל מגויסת בלב ונפש לטובת הצעירות והצעירים המופלאים הללו, שלמרות נסיבות חיים מאוד לא פשוטות בחרו להתגייס לשרות משמעותי בצה״ל ולהתמודד עם קשיים ואתגרים. הם ראויים להערצה של החברה הישראלית כולה וחובתנו היא לסייע להם להגשים את עצמם ולממש את הפוטנציאל הטמון בהם״.
רון יוסיפוף, מנכ"ל כרמל פלור דיזיין, הוסיף כי ״במהלך 30 שנות שירותי הצבאי בסדיר ומילואים פגשתי חיילים בודדים רבים. כל פעם נפעמתי מחדש מהעוצמה שהקרינו, יכולת ההקרבה והתמודדות האישית האמיצה במהלך שירותם. כרמל פלור וביזנס מאמינים שהסיוע והתמיכה שאנו מעניקים לחיילים הבודדים תורמים לרווחתם״.
4 צפייה בגלריה
עובדי כרמל
עובדי כרמל
עובדי כרמל
(צילום: מנחם עוז)

"יש לנו את הזכות לערוך סעודה מפנקת לחיילים בודדים"

לאחר האירוע, על כוס קפה ועם חיוך גדול על הפנים, עייפה אף מרוצה, אמרה אלמה אפרת, מנהלת קשרי אדריכלים של כרמל ביזנס ומארגנת הבראנץ', אמרה כי ״הייתה לי ולעובדים את הזכות לערוך סעודה מפנקת לחיילים בודדים במרכז לזכרו של מייקל לוין. התנדבות למענם זו הזכות הישראלית הכי גדולה ומספקת שיש, זה עולם ומלואו בשבילי. אני אמא לחייל וזו הדרך שלי להודות לצה״ל. הלב האימהי מקבל ממדי ענק מחיוכים של החיילים״.

החיילים מספרים: כך החלטנו להתגייס ואנחנו מוקירים תודה לעמותה ולתורמים

בין ביס לביס, החיילים שהשתתפו בבראנץ' שיתפו בסיפורים האישיים שלהם.
שלומי אברג'יל, בן 32, מאמן כושר ויועץ תזונה מתל אביב, הוא חייל משוחרר שקיבל סיוע מהעמותה והגיע לבראנץ'. "אחרי שיצאתי בשאלה התגייסתי בגיל מאוחר, ובכל התהליך העמותה ליוותה אותי. בצבא הייתי חייל וקצין בחיל האוויר בענף השלישות". אברג'יל אומר כי "מה שגרם לי להתגייס בכל זאת בגיל מאוחר הוא המסורת המשפחתית של שירות צבאי -ההורים שלי הם חוזרים בתשובה, כך שאחרי היציאה בשאלה, הרגשתי שזה מה שאני רוצה. ויתרתי על הפטור בגיל 25 והתגייסתי".
אברג'יל אמר כי "קיבלתי הזמנה לבראנץ' דרך קבוצת הוואטסאפ של העמותה, שם אנחנו מקבלים עדכונים, ממשיכים להיות בקשר, מקבלים הזמנות לאירועים. אני אפילו מתנדב בעמותה". לדבריו, "היה בראנץ' מושקע וטעים, הייתה אווירה טובה עם אנשים טובים. רואים שהשקיעו באירוע. זו הייתה הזדמנות מעולה להיפגש עם החבר'ה של העמותה, עם התורמים ועם שאר החיילים. היה מעניין וכיף".
4 צפייה בגלריה
מרימים לחיים. שלומי אברג'יל ואלמה אפרת
מרימים לחיים. שלומי אברג'יל ואלמה אפרת
מרימים לחיים. שלומי אברג'יל ואלמה אפרת
(צילום: מנחם עוז)
אושרת מלכן, בת זקונים למשפחה חרדית אשר הייתה גם היא בבראנץ', סיפרה כי "אחרי הרבה התלבטויות איפה לעשות שירות לאומי, הייתי אבודה ובסוף הבנתי ששירות לאומי זה לא בשבילי -החלטתי לבטל את הפטור מהצבא ולא להגיד למשפחה שלי". אחרי שניסתה להתקבל לתפקיד לחימה, הפרופיל של אושרת ירד והיא שירתה בבסיס מקלר, "שם הייתי אמנם בתפקיד משרדי, אבל דאגו ואהבו אותי ללא תנאי, הבינו אותי ואת זה שאני חיילת בודדה, דאגו להכניס אותי לבית החייל כדי שיהיה לי איפה להיות, שם גם הכרתי את הפעילות של המרכז לזכרו של מייקל לוין. החלטתי לתת לזה צ'אנס וזה בין הדברים הכי טובים שעשיתי בחיים".
לא משאירים אף חייל בודד. ynet והמרכז לסיוע לחיילים בודדים ישראלים ועולים ללא עורף משפחתי בשבוע התרמה מיוחד. להתגייסות ותרומות היכנסו>>
בעמותה, אומרת מלכן, "הכרתי בית, משפחה חדשה עם אנשים מדהימים, חברים שעברו דברים דומים לשלי ואפילו קשים הרבה יותר. העמותה סידרה לי פסיכולוגית חינם לאחר שליאורה מהעמותה שמה לב שאני מתחילה להיכנס לדיכאון, סידרו לי עורך דין בהתנהלות מול ביטוח לאומי, העניקו לי מלגה ללימודי קונדיטוריה בסוף השירות - וליאורה הייתה הלקוחה הראשונה שלי. השתתפתי בקורסים שעוזרים לנו בשירות ולאחר השחרור. בכל שישי היו סעודות שבת עם שירים ואווירה כיפית ומשפחתית, פעילויות וטיולים. תמיד ידעתי שיש לי מקום בטוח לפנות אליו ושאני לא לבד. הצוות הוא משפחה לכל דבר".
לבסוף, ליאורה רובינשטיין, סמנכ"לית יעוץ ופעילות במרכז לסיוע לחיילים בודדים לזכרו של מייקל לוין, אמרה כי "אנו מודים ל׳כרמל׳ המלווים אותנו מעל 5 שנים ונרתמים בכל פעם מחדש למען החיילות והחיילים הבודדים. לאורך השנים סייעו בריהוט הבתים והמועדונים שלנו ברחבי הארץ, והפעם העלו את המורל של החיילות והחיילים הבודדים אותם אנו מלווים באמצעות מפגש מרגש עם עובדי החברה שערכו להם ארוחת בוקר מפנקת. שותפים כמו ׳כרמל׳ בהחלט מחזקים את המרכז לזכרו של מייקל לוין לסיוע לחיילים בודדים״.
4 צפייה בגלריה
לחיי עוד אירועים משמחים שכאלו
לחיי עוד אירועים משמחים שכאלו
לחיי עוד אירועים משמחים שכאלו
(צילום: מנחם עוז)
בסיום הבראנץ' הרימו כל המשתתפים כוסית ואיחלו לכל החיילות והחיילים המשך שירות פורה והשתלבות חלקה בחיים האזרחיים, ולעוד הרבה אירועים משמחים שכאלו.
שיתוף הפעולה נעשה ומנוהל על-ידי חברת אג’נדות. אג'נדות היא חברת תוכן חברתי (הראשונה והמובילה בישראל) שמתמחה בפיתוח אג'נדות חברתיות לארגונים עסקיים, בניית מגזר עסקי לעמותות, ובקידום מהלכי תוכן בווליום גבוה בכל הפלטפורמות. החברה הוקמה ב-2015, וב-2019 חברת peach נכנסה כשותפה בחברה. לאג'נדות כל היכולות הנדרשות בתוך הבית – אסטרטגיה, קריאייטיב, הפקה, עריכה והפצה.
לא משאירים אף חייל בודד. ynet והמרכז לסיוע לחיילים בודדים ישראלים ועולים ללא עורף משפחתי בשבוע התרמה מיוחד. להתגייסות ותרומות היכנסו>>