כמה פעמים שמעת השנה על "זיהום מים/אוויר/קרקע"? "אסון אקולוגי"? "שינויי אקלים"? עד כמה מעניין אותך להיות בחזית האנשים שלא רק מהנהנים בראש או אפילו מפגינים, אלא גם חוקרים במטרה להבין ולמצוא פתרונות?
החוג למדעי הסביבה במכללה האקדמית תל־חי מכשיר כבר למעלה מ־25 שנה את בוגריו לעסוק בפתרונות לבעיות הרבות הקשורות בשמירה על הסביבה. בוגרי החוג משתלבים במכוני מחקר, בארגוני הטבע והסביבה ובחברות התעשייה הירוקה (CleanTech).
2 צפייה בגלריה
קורס גששות, החוג למדעי החי בתל חי
קורס גששות, החוג למדעי החי בתל חי
(צילום: המכללה האקדמית תל חי)
תל־חי הייתה המכללה הראשונה בארץ אשר הציעה תוכנית לימודים שהתמקדה במדעי הסביבה. בבסיס החוג עומדת התפיסה שאנשי מדעי הסביבה נדרשים לידע מקיף ורחב בנושאים, כמו אקולוגיה, גיאוגרפיה, קרקע ואטמוספירה, ויחד עם זאת עליהם לפתח הבנה בנושאים, כמו ניהול, כלכלה וקהילה, היחס בין אדם לסביבה ועוד. ללא ההתמצאות במגוון הנושאים הללו לא יהיה ניתן להתמודד ולמצוא פתרונות אמיתיים לבעיות סביבתיות.
בין חברי הסגל ובוגרי החוג נמנים מובילים במאבקים סביבתיים, בטכנולוגיות לפתרון בעיות סביבתיות, מקימי יוזמות סביבתיות, חוקרים ומרצים באקדמיה בתחומי הסביבה ובראש מערכי הניטור, הניהול, הממשק והייעוץ של מערכות סביבתיות. תוכנית הלימודים מקנה ידע והבנה על מערכות סביבתיות בכל מישוריהן: כלכליים, אקולוגיים, קהילתיים, כימיים, ביולוגיים, פיזיקליים ומינהליים. תוכנית הלימודים כוללת כמות גבוהה של שיעורי מעבדה, סיורים וקורסים, שבהם הדגש הוא יישום.
החוג למדעי הסביבה במכללה האקדמית תל־חי מציע קורס ייחודי וראשון מסוגו בעולם: גששות ככלי מחקר אקולוגי. מטרת הקורס הינה להקנות לסטודנטים כלים למחקר בשדה על ידי איתור עקבות וסימני שדה של מגוון חולייתנים, זאת בד בבד עם העמקה בתכנים אקולוגיים עכשוויים. הסטודנטים הלומדים בקורס, רוכשים כלים לזיהוי עקבות, סימני שדה וגישוש אחרי חיות בר. הקורס בנוי משילוב של למידה בשדה ושיעורי מעבדה.
נוסף על קורס זה מציע החוג קורסים ייחודיים, ביניהם: קמפוס בטבע – קורס של שבוע בבית ספר שדה, שבו הסטודנטים עורכים פרויקט מחקר על נושא לבחירתם. הקורס משלב את עולמות הידע הנלמדים בתואר. סדנה באקולוגיה יישומית – קורס שכולו סיורים ומעבדות שדה, כולל מעבדת־שדה של 24 שעות בחוף אכזיב. קורס ממשק שמורות טבע ונוף – עוסק בתהליכי קבלת ההחלטות בתהליכים של שמירת טבע.
2 צפייה בגלריה
קורס גששות, החוג למדעי החי בתל חי
קורס גששות, החוג למדעי החי בתל חי
קורס גששות, החוג למדעי החי בתל חי
(צילום: המכללה האקדמית תל חי)
בשנה השלישית משתלבים הסטודנטים בחוג בפרויקט מחקר, המאפשר להם ליטול חלק פעיל במחקר מדעי במגוון תחומים ולהתנסות בתהליך מחקרי. פרויקטים אלה מקנים מיומנויות, המשמשות את בוגרי החוג בלימודים מתקדמים ו/או בעבודות בתחום.

ההנאה שבקירבה לטבע

"אם אתם קוראים שורות אלו, כנראה הסביבה יקרה לליבכם", אומר ראש החוג למדעי הסביבה ד"ר חגי שמש. "לאור זאת, אחסוך מכם הסבר ארכאי על החשיבות של שמירה על הסביבה, על דובי הקוטב ועל מפלס מי האוקיינוס. אני כותב את השורות האלו תוך כדי נסיעה באוטובוס ציבורי למכללה. הרגע הרמתי את הראש מהמסך וראיתי שני צבאים, זכר ונקבה, עומדים בלב שדה של חיטה בקרבת הכביש. זאת בדיוק הסיבה שהגעתי לחקור וללמד במכללת תל־חי. הסביבה מעניינת אותי, ואני נהנה לחיות בקירבה לטבע. אם גם אתם מרגישים כך, מקומכם איתנו. אנחנו מאמינים שאנשי מדעי הסביבה חייבים השכלה רחבה. כוונות טובות ואכפתיות הן תנאי הכרחי, אבל לא מספיק כדי להתמודד עם בעיות סביבתיות. הסביבה היא פיזית וכימית, וככזאת היא דורשת מהעוסקים בה הבנה מעמיקה וכמותית של מקצועות הליבה של המדעים. רק כך ניתן באמת לרדת לעומקם של נושאים אקולוגיים, גיאוגרפיים, נושאי קרקע – מים – אטמוספירה, מחזור, משבר האקלים ועוד".
החוג למדעי הסביבה בתל־חי הוא קטן ואינטימי עם יחס אישי בין מרצים לסטודנטים. הסטודנטים נהנים מחיי חברה תוססים ושמחים בגליל. אז אם חשובה לכם הסביבה ותרצו לחוות את תקופת הלימודים במקום הכי יפה בארץ - בואו והשתלבו בתוכנית התואר הראשון .B.Sc הוותיקה והמקיפה ביותר בישראל, שהמוניטין שלה והמצוינות המעשית והמדעית - הולכים לפניה.
לפרטים והרשמה מוזמנים
לפנות למרכז ייעוץ והכוונה: 9827*