שוק התעסוקה עובר טלטלה בשנים האחרונות. ההתפתחות הטכנולוגית מולידה מקצועות חדשים, מאיצה מקצועות מסוימים ומוחקת אחרים. נוסף לכל אלה, מגפת הקורונה, שמלווה את העולם בשלוש השנים האחרונות, גרמה אף היא לזעזוע גדול בשוק התעסוקה ולכך שמיליוני צעירים ברחבי הגלובוס לא סגורים על עתידם המקצועי, ומתקשים לבחור את תחום הלימוד בו יתמקצעו וייפתחו את הקריירה שלהם.
המומחים של המכללה האקדמית תל-חי מסבירים מדוע קיים קושי רב סביב בחירת תחום הלימודים והמקצוע לעתיד ואיך בכל זאת מקבלים את אחת ההחלטות הכי משמעותיות בחיים.

"אנשים מתפרנסים היום מעיסוקים שלא ידענו אפילו לדמיין בתחילת המאה ה-21"

ד"ר תמר ברקאי, ראשת מקבץ סוציולוגיה ואנתרופולוגיה בחוג ללימודים רב תחומיים, אומרת כי "בשני העשורים האחרונים מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל כבר כללה עשרות מוסדות ושיעור הלומדות והלומדים במדינה עמד על קצת פחות מ- 50%. לכן, מבחינת רבים, לימודים לתואר ראשון מהווים סטנדרט. בעבודת מחקר שערך לפני מספר שנים גלעד ניצן, סטודנט באקדמית תל-חי, נשאלו סטודנטים מדוע החליטו ללמוד באקדמיה. אחת התשובות שחזרה על עצמה בגרסאות שונות הייתה: 'זה הדבר הבא שעושים בחיים. סיימת צבא, טיול, נהנית, עכשיו תלמד כדי שתהיה לך עבודה.' ההבנה או התחושה של הדור הצעיר, שעכשיו מצופה מהם ללמוד, מתנגשת הרבה פעמים עם העובדה שהם לא סגורים בכלל על מה ללמוד, בשביל מה, ומה הם רוצים לעשות אחרי התואר. ואפשר להבין אותם. הדור הזה צריך לקבל החלטות בעולם שמשתנה בקצב 'מבהיל'. אנשים היום מתפרנסים מעיסוקים שלא ידענו אפילו לדמיין אותם בתחילת המאה ה-21, ולעומת זאת יש לא מעט מקצועות שהולכים ונעלמים משוק התעסוקה".
3 צפייה בגלריה
"יש לבחור מוסד לימודים שמגדיל את הנפש"
"יש לבחור מוסד לימודים שמגדיל את הנפש"
"יש לבחור מוסד לימודים שמגדיל את הנפש"
(צילום: creaTV)
בנוסף, אומרת ד"ר ברקאי כי "גם מערכת ההשכלה הגבוהה משתנה כל הזמן. יש כיום שפע של מסלולים ותוכניות לימוד שלא היו לפני עשור ויותר - חלקם אולי רק אריזות חדשות של תחומי לימוד מסורתיים, אבל חלק לא מבוטל מהם נותן מענה לשינויים ותהליכים שמתרחשים גם בשוק התעסוקה וגם במדע. זאת תקופה שמצד אחד נפתחות בה כל הזמן עוד ועוד אפשרויות, ומצד שני הקצב המהיר של ההתפתחויות הטכנולוגיות, התחזיות המאיימות בנוגע לשינויי האקלים, המשבר שפקד את העולם בשנתיים האחרונות – יוצרים יחד תחושה גוברת של חוסר וודאות אצל כולנו, ובוודאי בקרב צעירים וצעירות שבדיוק בעת הזאת מצפים מהם לקבל החלטות שיכולות להיות להן השלכות משמעותיות על העתיד שלהם".
אז איך בכל זאת אפשר להחליט? ראשית, אומרת ד"ר ברקאי, "אני מציעה לא להתייחס ללימודים כהכרח, אלא כהזדמנות, אפילו פריבילגיה, שלצערי הרב לרבים ולרבות בעולם אין. ושנית, אני ממליצה לבחור תחום לימודים שיתרום להתפתחות אישית, שיקנה ידע, מיומנויות וכלים להבנה והתמודדות עם המציאות החברתית המשתנה".

המפתח לבחירה במוסד לימודים - ערך מוסף, מיומנויות למידה וכלים לפיתוח מחשבה יצירתית

ד"ר דלית שמחאי, סוציולוגית וראשת החוג לשירותי אנוש באקדמית תל-חי מוסיפה ואומרת כי "שוק העבודה לאחר הקורונה הפך להיות שוק מעורער ולא יציב ולכן, לימודים באקדמיה יכולים להיות פתרון מצוין כאשר בוחרים במוסד לימודים אשר מעניק ערך מוסף, מיומנויות למידה ונותן כלים לפיתוח חשיבה יצירתית, חשיבה עצמאית וביקורתית. כישורים אלה העוסקים בפיתוח עצמי מקנים את היכולות להגיע אל שוק התעסוקה עם כישורים מגוונים וגמישות רבה. לכן, יש לבחור מוסד לימודים שמגדיל את הנפש, מעצים את הפרט ואת החזקות והיתרונות האישיים שלו, כך שיאפשרו לו השתלבות מוצלחת בשוק התעסוקה".

הזדמנות להתנתק מהסביבה המוכרת ולקבל פרספקטיבה חדשה במהלך הלימודים

המאפיינים עליהם מדברת ד"ר שמחאי הם חלק מהסיבה לכך שצעירים רבים בוחרים להגיע עד למכללה האקדמית תל-חי, המציעה לסטודנטים את האפשרות לרכוש מקצוע מבוקש ולצד זאת לפתח את הכישורים החשובים הללו, לצאת מאזור הנוחות, להתנתק מהסביבה המוכרת, לקבל פרספקטיבה חדשה על החיים, להתמודד ולגדול לעצמאות.
3 צפייה בגלריה
"יש מי שיסייע לכם לקבל החלטה ולבחור את תחום הלימוד"
"יש מי שיסייע לכם לקבל החלטה ולבחור את תחום הלימוד"
"יש מי שיסייע לכם לקבל החלטה ולבחור את תחום הלימוד"
(צילום: creaTV)
לא סגורים על המסלול האקדמי שלכם? הרבה יותר קל לצאת מאזור הנוחות כשיודעים מה מצפה לכם בצד השני. הנציגים והיועצים שלנו כאן בשביל לעזור לכם להיסגר על הלימודים, המלגות, החיים בקמפוס וכל מה שמעניין אתכם לדעת! לפרטים נוספים, לחצו כאן >>

15 חוגים אקדמיים מגוונים לתואר ראשון

באקדמית תל-חי 15 חוגים אקדמיים לתואר ראשון המחולקים לשלוש פקולטות: הפקולטה למדעים וטכנולוגיה מעניקה תואר .B.Sc בחוגים: מדעי הסביבה, מדעי החי (כולל התמחות חדשה בבריאות בעלי חיים), מדעי התזונה, מדעי המזון, ביוטכנולוגיה במסלולים: קדם רפואה, ביו-דאטה וחקלאות. ומדעי המחשב. הפקולטה למדעי החברה והרוח, מעניקה תואר .B.A בחוגים: כלכלה וניהול, פסיכולוגיה, שירותי אנוש, עבודה סוציאלית, לימודי מזרח אסיה ולימודים רב-תחומיים הכולל את החטיבה מדעי ההתנהגות, החטיבה למדעי הרוח, חטיבת קיימות וממשל, מסלול מוח ותודעה ותכנית מצטיינים פליאה. בפקולטה לחינוך והוראה, נלמד תואר ראשון בחינוך (.B.A) הכולל את מיזם חריש – מיזם יוקרתי לשילוב לימודים ועבודה חינוכית בקהילה, ונלמדים החוג לתואר ראשון בחינוך והוראה והחוג לתואר ראשון בחינוך גופני (.B.Ed). במסגרת החוג לחינוך והוראה ניתן ללמוד במסלולים לחינוך מיוחד, הגיל הרך, יהדות, לימודי ארץ ישראל, מתמטיקה, אנגלית, לשון עברית, חינוך גופני, מדעים וביולוגיה. בכל אחד מן החוגים ניתן ללמוד במסגרת תכנית המצטיינים להוראה - רג"ב (ראש גדול בהוראה). במסגרת החוג לחינוך גופני ישנם ההתמחויות: שייט וחינוך ימי, פנאי ונופש פעיל והתמחות בקידום הבריאות במעגל החיים.
בנוסף, במטרה לשלב במערכת החינוך מורים בעלי הכשרה מקצועית רחבה יותר, המותאמת לשינויים בסביבת הלימודים, פותחה תוכנית ודמני-ענבר המאפשרת ללמוד תואר ראשון, תואר שני ותעודת הוראה תוך חמש שנים.

17 תכניות לימוד מרתקות לתואר שני

האקדמית תל-חי מציעה 17 תכניות לימוד לתואר שני. בפקולטה למדעים נלמדות התכניות בביוטכנולוגיה, מדעי התזונה ומדעי המים. בפקולטה למדעי החברה והרוח נלמדות התכניות בניהול וכלכלה*, התנהגות ארגונית*, עבודה סוציאלית, לימודי גליל, דרמה-תרפיה, חינוך, פסיכולוגיה חינוכית, פסיכולוגיה התפתחותית* וטיפול באמצעות אומנות, בפקולטה לחינוך והוראה נלמדות התוכניות לתואר שני (.M.Ed) בניהול וארגון מערכות חינוך, בעיצוב ופיתוח למידה והוראה, הוראת החינוך גופני ותואר שני מוסמך בהוראה בהתמחויות: ביולוגיה, יהדות, ארץ ישראל, לשון עברית ומתמטיקה (M.Teach).
* התואר מותנה באישור המל”ג

ללמוד מהחוקרים והמומחים המובילים בתחומם

סגל ההוראה בתל-חי מורכב מחוקרים ומומחים מובילים בתחומם, במגוון רחב של תחומים: החל מחינוך ועבודה סוציאלית, פסיכולוגיה וטראומה, דרך נושאים הקשורים לחקלאות, סביבה, מים וביוטכנולוגיה ועד תזונה, מזון ועוד. במכללה מעבדות מחקר מתקדמות, הכוללות ציוד וטכנולוגיות משוכללות, המשמשים את הסגל האקדמי והסטודנטים לביצוע מחקרים אקדמיים ומחקרים יישומיים, כולל מחקרים הנערכים במכון המחקר מיג"ל המסונף למכללה. אך לא רק התשתיות מתקדמות, גם מספר שעות המעבדה בתל-חי גבוהה בצורה משמעותית מזו של הסטודנטים לתואר ראשון הלומדים במוסדות אקדמיים אחרים בארץ דבר הנותן לסטודנטים של תל-חי יתרון בולט על-פני סטודנטים אחרים ומקנה להם ידע מעשי עצום בביצוע עבודות חקר ברמה הגבוהה ביותר. זו הסיבה לכך שבוגרי תל-חי מצליחים מאוד גם בתארים מתקדמים במוסדות הנחשבים ביותר בארץ ובעולם.
3 צפייה בגלריה
"במכללה מעבדות מחקר מתקדמות, הכוללות ציוד וטכנולוגיות משוכללות"
"במכללה מעבדות מחקר מתקדמות, הכוללות ציוד וטכנולוגיות משוכללות"
"במכללה מעבדות מחקר מתקדמות, הכוללות ציוד וטכנולוגיות משוכללות"
(צילום: creaTV)

מגוון מלגות ותכניות עבור הסטודנטים

המכללה מסייעת לסטודנטים הזקוקים במלגות לימודים, מלגות מחייה ומלגות הצטיינות. ובנוסף לכך, מפעילה תכנית מיוחדת, המאפשרת לסטודנטים מהחוגים השונים להשתלב בתעסוקה, כבר במהלך לימודיהם באקדמיה. כך ניתן היום למצוא סטודנטים מהחוג למדעי המחשב אשר עובדים במפעלי היי-טק כדוגמת BMC, מלאנוקס ותדירן-קשר. הסטודנטים, מקבלים מלגה חודשית גבוהה ורוכשים ידע וניסיון עשיר כבר בתקופת לימודיהם. רובם הגדול משתלב באופן קבוע במקום התעסוקה עם סיום לימודיו.
תל-חי מציעה חוויה סטודנטיאלית ייחודית ומהנה, חיים תוססים בגליל, בקהילת סטודנטים גדולה ומגוונת, שלומדים ביחד, גרים ביחד, מבלים, עובדים, ומטיילים בנחלים הזורמים ובטבע הירוק.
עדיין לא סגורים מה ללמוד? יש מי שיסייע לכם לקבל החלטה ולבחור את תחום הלימוד והמקצוע לחיים המתאים ביותר עבורכם. מוזמנים אלינו לאתר>>
להרשמה ולפרטים נוספים ניתן לשוחח עם מרכז ייעוץ והכוונה בטלפון 9827*