העיר אור יהודה עוברת מהפכה בשנים האחרונות ומשנה את פניה. כל מי שעובר בעיר, לא יכול להתעלם מהפיתוח המואץ שמתבצע ברחביה - שכונות חדשות הוקמו וממשיכות לקום, שכונות ותיקות עוברות שדרוג מהיסוד עם טיפול יסודי בתשתיות, כולל התשתיות התת־קרקעיות, קידום עשרות תוכניות להתחדשות עירונית, הקמה ושדרוג של מבני ציבור וחינוך - אולמות ספורט, מרכזים קהילתיים, בתי ספר, גני ילדים, מעונות יום, בתי כנסת, מקוואות וכדומה.
גם בחינוך התחוללה בשנים האחרונות מהפכה של ממש עם התקדמות לשיא כל הזמנים בזכאות לבגרות, ואולי גולת הכותרת היא OPARK, פארק התעסוקה והמסחר שמוקם בימים אלו בעיר, עם כמיליון מ"ר של מבני הייטק, כולל מענה תרבותי וקולינרי לתושבים ולעובדים במתחם החלומי הזה.
2 צפייה בגלריה
שכונה חדשה ומבוקשת. בית בפארק
שכונה חדשה ומבוקשת. בית בפארק
שכונה חדשה ומבוקשת. בית בפארק
(צילום: סטודיו ישראל)

הכול מתחיל בחינוך

אור יהודה היא עיר שעברה מהפכה משמעותית בתחום החינוך. מתוך ההבנה שזוגות צעירים בוחרים את מקום המגורים שלהם בהתאם לרמת החינוך בעיר, אור יהודה זינקה בעשרות אחוזים בשנים האחרונות במדדי החינוך החשובים, ובראשם הזכאות לבגרות. אם ב-2015 רשמה העיר שפל של 48 אחוזי זכאות לבגרות בקרב תושביה, הרי שבחלוף שמונה שנים הנתונים כמעט הוכפלו (!) ועומדים על 85 אחוזי זכאות. מדהים.
זה קורה לא מעט בזכות ההשקעה הבלתי רגילה של העירייה, ש-40 אחוז מתקציבה מופנה לתחום החינוך, יחד עם העובדה שהעיר מדורגת במקום ה־7 בישראל בהשקעה בכל תלמיד, על־פי מחקר של חברת צ'מנסקי בן שחר. לאור העובדה שהעיר מדורגת כיום חמישית במדד הסוציו-אקונומי, מדובר בהישג מדהים. רק בימים האחרונים שלושת בתי הספר העל יסודיים בעיר - יובלים, אורות ויעדים - נבחרו לבתי ספר מצטיינים ברמה הארצית. לכך יש להוסיף את העובדה שיובלים, התיכון הגדול בעיר, הפך לתיכון מוביל עם כ־96 אחוזי זכאות לבגרות, נתון שגם ותיקי העיר לא ראו מעולם.
2 צפייה בגלריה
תיכון יובלים בגרות – התיכונים באור יהודה מצטיינים
תיכון יובלים בגרות – התיכונים באור יהודה מצטיינים
תיכון יובלים בגרות – התיכונים באור יהודה מצטיינים
(צילום: עירית חברוני)

מפתחים כל פינה

מאז החתימה על הסכם הגג בשנת 2017 אור יהודה עוברת פיתוח מואץ. בשנים האחרונות הוקמה שכונת בית בפארק, שבה מתגוררות כ-2,500 משפחות. כבר בשלב הזה פועלים בשכונה בתי ספר, גני ילדים ומעונות, כל זאת לצד מבני ציבור נוספים שנמצאים בשלבי הקמה מתקדמים, כמו בית כנסת ואולם ספורט, ולא פחות חשוב מכך - פארק ירוק, שמהווה ריאה ירוקה בלב השכונה, לצד שלוש גינות קטנות יותר. במקביל לכך בימים אלו מתקיימות עבודות אינטנסיביות להקמת שכונת נווה איילון במערב העיר, שתכלול כ־2,500 דירות נוספות. לצד השכונה יוקם קאנטרי קלאב, שישרת את תושבי העיר והאזור ומגוון מבני ציבור.
אבל זה לא הכול, כי בעירייה עמלים על המשך הקמה ושיווק של OPARK, מתחם התעסוקה והמסחר בהיקף של כמיליון מ"ר. המתחם יכלול חברות הייטק, ביוטק, חברות סטארט-אפ, בנקים, חברות עם זיקה לנתב"ג, אזור מלונאות וכנסים, קולנוע וכמובן, אי אפשר בלי מסעדות ומרכזי בילוי. OPARK יוקם לצידו של פארק בהיקף של 600 דונם (!), ועתיד להיות הדבר הבא של ישראל.
לצד הקמת השכונות החדשות ושטחי התעסוקה והמסחר, מתקיימות עבודות לשדרוג של כבישים, הקמת מבני ציבור חדשים ושדרוג הוותיקים, וכך גם לגבי בתי הספר וגני הילדים, שעוברים מתיחת פנים משמעותית. כל זה קורה במקביל לקידום כ-20 פרויקטים להתחדשות עירונית.
אם עדיין לא השתכנעתם שאור יהודה היא היעד הכי אטרקטיבי כיום באזור המרכז, כדאי שתדעו שמעבר לחינוך, הפיתוח והטיפול בעתיד הכלכלי של העיר, דואגים באור יהודה לסל שירותים רחב לכל תושב עם השקעה בלתי רגילה בשאר תחומי הפעילות - בקהילה, בתרבות, בספורט, בפעילות למבוגרים, לצעירים ולנוער, כל זאת כדי לספק את המענה הטוב ביותר.