תוכנית האקדמיה שמציע מכון פוירשטיין היא לא פחות מאשר מהפך.
כבר המון שנים, הדרך לאקדמיה עוברת דרך הבחינה הפסיכומטרית שקובעת את רמת הכשירות של הצעירים לאקדמיה. לרבים, הבחינה הפסיכומטרית מהווה חסם ומונעת מהם לממש את הפוטנציאל הטמון בהם.
3 צפייה בגלריה
מכון פוירשטיין
מכון פוירשטיין
(צילום: באדיבות מכון פוירשטיין)
"תוכנית האקדמיה" של מכון פוירשטיין, בראשותו של הרב ד"ר רפי פוירשטיין, פונה אל צעירים מהפריפריה החברתית גיאוגרפית, ביניהם גם עולים חדשים ויוצאי אתיופיה, ומציעה להם מסלול עוקף פסיכומטרי במסגרתו הם יעברו אבחון ייחודי ודינמי שיזהה את הפוטנציאל האנושי ואת יכולות הלמידה שלהם, מעבר ליכולות הנוכחיות שלהם במתמטיקה או בהבנת הנקרא.
הרב ד"ר רפי פוירשטיין ממשיך את דרכו של אביו פורץ הדרך, פרופסור ראובן פוירשטיין ז"ל, חתן פרס ישראל לחינוך. כבר כמה שנים מצביע ד"ר פוירשטיין על הבעייתיות של הבחינה הפסיכומטרית, ועל יכולתה המוגבלת לזהות את הפוטנציאל העצום הקיים בקרב נתח משמעותי מהאוכלוסייה הישראלית. צעירים רבים שלא גדלו להורים אקדמאיים ושלא השתתפו בילדותם בחוגי העשרה או קיבלו שיעורים פרטיים כי לא הייתה אפשרות כלכלית לכך, נתקלים בחסם מיותר שמקטין את סיכוייהם להתקבל לאקדמיה. לכן, הם גם לא רואים בלימודים אקדמאיים אפשרות ולרוב גם מוותרים מראש על מימוש היכולות שלהם במסלול זה.
3 צפייה בגלריה
מכון פוירשטיין
מכון פוירשטיין
(צילום: באדיבות מכון פוירשטיין)
מועמדי התוכנית של מכון פוירשטיין עוברים אבחון קצר ומעמיק של פוטנציאל הלמידה והחשיבה שלהם. אלו שנמצאים מתאימים מתקבלים למסלולים אקדמיים נחשקים כמו: רפואה, רוקחות, הנדסה, מדעי המחשב, פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, סיעוד ועוד באוניברסיטאות ובמכללות המובילות בהתאם להישגיהם באבחון. במקרים מסוימים יוכלו הצעירים להגיש את מועמדותם לתוכנית מבלי ציון פסיכומטרי כלל ובשאר המקרים יצטרכו המועמדים להגיע עם ציון פסיכומטרי ראשוני ומשם להמשיך את תהליך האבחון.
לאבחון אין צורך להתכונן מראש והתוצאות מדברות בעד עצמן - "הן מבחינת הסטודנטים שמתקבלים למסלולי הלימוד השונים, והן מבחינת אחוז הנשירה. כיום, ישנם מאות בוגרים לפרויקט בשלל מקצועות לימוד יוקרתיים. בוגרים אלה לא היו מתקבלים על סמך ציון הפסיכומטרי שלהם, והם בכל זאת סיימו את לימודיהם בהצלחה והשתלבו במשק בתפקידים משמעותיים. שיעור הנשירה שלהם מהלימודים עומד על 5 אחוזים בלבד, בעוד שבציבור הכוללי הוא עומד על 7.5 אחוזים. זה הישג שאנחנו גאים בו מאוד", כך מסביר הרב ד"ר פוירשטיין.
3 צפייה בגלריה
מכון פוירשטיין
מכון פוירשטיין
(צילום: באדיבות מכון פוירשטיין)
זהו פרויקט דגל משותף בין מכון פויירשטיין לקרן 'אדמונד דה רוטשילד' הפועלת לצמצום פערים בחברה הישראלית, בין היתר באמצעות הסרת חסמי הכניסה לאקדמיה.
זה הזמן שלכם לפרוץ, ההרשמה לתוכנית בעיצומה. לחצו כאן >>