חברת ניקלס הציגה בשנים האחרונות פתרון מהפכני שמטלטל את עולם הרווחה הארגונית: שוברים לעובדים שמאפשרים לבחור מתנות לא רק לפני החג – אלא בכל נקודת זמן, במשך חמש שנים שלמות. הפתרון הזה לא רק מתמודד עם בעיות של לוחות זמנים ולחץ של הרגע האחרון, אלא גם יוצר חוויית מתנות חדשה, מבוססת בחירה אמיתית, גמישות טכנולוגית ושירות שמלווה את הארגון והעובד לכל אורך הדרך.
מה הוביל לפיתוח השובר?
“הכול התחיל בפנייה של דנה, מנהלת רווחה בחברת הייטק מתחום הרכבים”, מספר רועי, ממקימי ניקלס. “היא התקשרה אליי חמישה ימים לפני פסח. הייתה להם בעיה: לא הספיקו להרים אתר בחירת מתנות כמו שהם עושים כל שנה, אבל לא רצו לוותר על מתנה לעובדים. בנקודת הזמן הזאת, פשוט הצעתי לה להצטרף כפיילוט למשהו חדש: שובר ניקלס. היא הסכימה – ומאז הכול היסטוריה".
שובר ניקלס נולד כדי לתת פתרון לבעיות שכולם מכירים, אבל אף אחד לא פתר עד הסוף: מתנות לעובדים שתקועות בזמני חג בלבד, שוברים עם תוקף קצר מדי, פלטפורמות מסורבלות או מלאי מוגבל. כל זה הוביל לבניית פלטפורמה שמאפשרת שוברים גמישים, בחירה מלאה באתר מתנות שמתעדכן באופן שוטף, ובעיקר – ראש שקט למנהלי הרווחה.
הדרך רצופה אתגרים
מאחורי ההצלחה עומדת לא רק הברקה, אלא גם הרבה למידה מהשטח. “הדרך להצלחה הייתה רחוקה מלהיות חלקה”, מספר רועי. “נאלצנו ללמוד בדרך הקשה איך בונים ממשק באמת נוח, איך מטפלים באתגרים החשבונאיים של שובר ארוך טווח, איך מייצרים מעקב אחרי מימושים. היו פיילוטים שנכשלו, לקוחות שהעירו לנו, לילות שלמים של בדיקות. הצלחנו – בזכות צוות נדיר שעבד כמו יחידה קרבית".
ואכן, כמעט כל צוות הניהול של ניקלס מורכב מלוחמים פעילים במילואים – וזה לא קל. “במהלך המלחמה, כמעט כולנו היינו מגויסים. לנהל חברה כשאתה יושב על ציוד קשר או בשטח אויב, זה לא אידיאלי. ועדיין – הצלחנו לא רק להחזיק את החברה, אלא גם לפתח מוצר חדש. לא היה לנו זמן או תקציב לפיתוחים מיותרים, אז פשוט לקחנו את המערכת הקיימת של אתרי הבחירה, והפכנו אותה לפלטפורמת שוברים.”
הכרישים שוחים – ואנחנו מחפשים את הסדק
ניקלס לא פועלת לבד בשוק. להפך – מדובר בזירה תחרותית עם שחקנים כבדים, מחלקות שיווק עצומות ומערכות שהיו פה הרבה לפניה. “נכנסנו לתוך אקווריום של כרישים,” אומר רועי. “אבל לא ניסינו לשחות מהר יותר מהם – חיפשנו את הסדקים. את הפערים שאף אחד לא רואה. הטכנולוגיה הפכה לכלי שמייצר יתרון, לא כי אנחנו הכי גדולים, אלא כי אנחנו הכי זריזים".
בניגוד לאתרי מתנות קלאסיים, שנפתחים ונסגרים סביב החג, שובר ניקלס נשאר פתוח. הוא גם מאפשר צבירת שוברים, גם כולל סופרים, מוצרים פיזיים, חנויות, חוויות ועוד, וגם מתופעל על ידי מערכת מתנות מתקדמת – שבנויה במיוחד לארגונים ישראליים.
הנתונים מדברים בעד עצמם
אחוזי המימוש של שובר ניקלס מפתיעים גם את הספקנים ביותר: מעל 95% מהשוברים ממומשים תוך חודשיים בלבד מהפקתם, ו-5% הנותרים נסגרים לרוב עד סוף החודש השלישי. מדובר באחוזי מימוש גבוהים במיוחד, שמעידים על קלות השימוש, רלוונטיות המוצרים, והליווי השוטף של החברה לאורך כל הדרך.
אתר מתנות “נושם”: חוויית מתנות חדשה
מה שמייחד את שובר ניקלס הוא לא רק הגמישות – אלא העובדה שהוא משולב במערכת דיגיטלית שמתעדכנת כל הזמן. אתר המתנות מאחורי השובר כולל מאות מוצרים שמתחדשים באופן יומיומי – ממוצרי חשמל, גאדג’טים וסופרים, ועד מתנות ממותגות, שוברים למסעדות, ספא וחוויות.
“זה לא אתר סטטי”, מסביר רועי. “אנחנו מרעננים כל הזמן את המלאי לפי הטרנדים בשוק, לפי העונה, לפי מה שהעובדים באמת אוהבים. זה הופך את החוויה לרלוונטית תמיד – לא רק סביב פסח או ראש השנה.”
הארנק הדיגיטלי שעובד בשבילך
בנוסף לשוברים לעובדים, ניקלס מציעה גם מעקב חכם למנהלי רווחה: אחת לחודש נשלחים דוחות ניצול, תזכורות לעובדים, ואפילו נתונים על אחוזי המימוש. בכך, המערכת הופכת לא רק לאתר מתנות, אלא לארנק דיגיטלי של ממש – כזה שפועל לאורך השנה וממקסם את תקציב הרווחה.
“לא צריך יותר לשלוח תזכורות ידניות או לחפש מי מימש את המתנה. הכול קורה אוטומטית. וזה בדיוק מה שחברות צריכות – מערכת שעובדת בשבילן, ולא ההפך.”
הבחירה בידיים של העובד – עם המותגים הכי מבוקשים בישראל
שובר ניקלס מאפשר לכל עובד לבחור מתנה שמתאימה לו באמת, מתוך אתר מתנות שמתעדכן באופן שוטף וכולל מגוון קטגוריות רחב במיוחד: מוצרי חשמל מתקדמים, כלי בית ומטבח, ספורט ופנאי, טיפוח ובריאות, גאדג’טים, אביזרי נסיעות, אופנה, תינוקות וילדים, חוויות זוגיות, שוברים למסעדות ורשתות מזון – ועוד עשרות קטגוריות שמתחדשות כל הזמן.
בין המותגים שתמצאו באתר אפשר למצוא את נינג’ה, סמסונג, אפל, דייסון, נעמן, פוד אפיל, נייקי, אדידס, פיליפס, קסיו, מולין, ועוד מותגים רבים אחרים – כולם מקוריים, איכותיים ונבחרים בקפידה.
היתרון הגדול? העובדים לא מוגבלים לבחירה מתוך רשימה מצומצמת או מוצרים “שנשארו במלאי”, אלא מקבלים גישה מלאה לפלטפורמה דינמית וחיה, עם אפשרות לשמור את היתרה לאירוע הבא או לבחור מתנה אחרת מתי שנוח להם. זה לא עוד שובר – זו חוויית מתנות אחרת לחלוטין.
שובר ניקלס מול הפתרונות המסורתיים – השוואה שמדברת בעד עצמה
עולם המתנות לעובדים עבר כברת דרך, אבל עדיין יש לא מעט חברות שמשתמשות בפתרונות מיושנים: אתרי בחירה זמניים או מתנות אחידות לכל העובדים. זה אולי נראה קל, אבל בפועל – זה יוצר לחץ, מגבלות וחוויה שטחית.
כאן בדיוק נכנס שובר ניקלס ומשנה את כללי המשחק עם חוויית מתנות אחרת: חכמה, גמישה וחדשנית. במקום “חלון הזדמנויות” של שבועיים באתר מתנות עמוס, או מתנה גנרית שנשלחת לכולם – העובד בוחר בעצמו, בזמן שנוח לו, מתוך מבחר שמתעדכן כל הזמן. הנה השוואה פשוטה שמבהירה את ההבדלים:
שליטה מלאה בתקציב, בלי כאבי ראש
אחד הדברים החשובים ביותר לכל מנהלת רווחה הוא לדעת בדיוק איך התקציב שלה מנוצל – לא רק ברמת סך ההוצאה, אלא ברמת השימוש בפועל. שובר ניקלס נבנה עם חשיבה עמוקה על ניהול תקציבים, ומציע דוחות חודשיים אוטומטיים למנהלים בארגון. בכל רגע נתון, אפשר לדעת כמה עובדים מימשו את השובר, באילו קטגוריות, מה היתרה שנותרה לכל אחד – ואפילו מי לא נכנס עדיין לממש את זכותו.
המערכת מציעה בקרה מלאה, אנליטיקה מתקדמת, ודשבורד ייעודי לצוותי רווחה, שמאפשר לקבל החלטות חכמות יותר לגבי הפעם הבאה. לא מדובר רק במתנה – אלא בכלי ניהולי אפקטיבי שעוזר לשמר עובדים, למקסם ניצול תקציבים ולהפוך את תחום הרווחה לאסטרטגי יותר.
ניקלס: לא רק שוברים – חוויה שלמה
מאחורי המערכת עומדת ניקלס – חברת רווחה ישראלית שקמה כדי להביא חוויית מתנות חדשה לשוק המקומי. החברה מפעילה עשרות אתרי מתנות לחברות, פיתחה את שובר ניקלס כפתרון חדשני, והובילה את פיתוח חנויות הסוואג הדיגיטליות בישראל. עם צוות קטן, מחויב ויצירתי, היא ממשיכה להפתיע את הענף שוב ושוב – גם כשנדמה שאין מקום לחדשנות.
“אנחנו לא תמיד הכי גדולים, אבל אנחנו תמיד הראשונים לזהות את מה שחסר”, מסכם רועי. “וזה, מבחינתנו, הערך הכי חשוב".
פורסם לראשונה: 13:31, 16.11.25









