צרבות, גזים, עצירות, שלשולים, עייפות כרונית, רגישות למזון, נפיחות בקיבה ודלקות חוזרות בבטן - אם התסמינים האלו מוכרים לכם מחיי היום-יום, רוב הסיכויים שאתם בין מאות אלפי הישראלים הסובלים מבעיות כרוניות במערכת העיכול. מעבר לתופעות המשפיעות על הבריאות, מדובר בבעיה עם אפקט חברתי - בעקבות תופעה של ריח רע מהפה, רבים מהסובלים מבעיות במערכת העיכול חוששים להתקרב לאנשים סביבם, אפילו לבני משפחתם האהובים.
לעתים קרובות, הטיפול בבעיה מסתכם בתרופות המפחיתות את התסמינים, אך פוגעות במערכות אחרות בגוף. ככל שהתסכול של הרופאים גובר תוך כדי ניסיונות חוזרים לטיפול, ישראלים רבים מתייאשים ומוותרים על הרצון לפתור את הבעיות בקיבה ובמערכת העיכול שלהם. הכאב, ההשפעות החברתיות ואיכות החיים הירודה מתקבלים אצלם כגזירת גורל, למרבה הצער.
עבור כל מי שעדיין שואף להחלים ולהשאיר את הכאבים מאחור, כדאי להכיר את שיטת האבחון והטיפול של מכון הניג, המכון המוביל בישראל לטיפול טבעי בבעיות בקיבה ובמערכת העיכול, בהובלת המייסד יאיר הניג, המנהלת המקצועית יהודית טופל וצוות הנטורופתים המוסמכים שלהם. איך עובדת השיטה שפועלת כבר יותר מעשור ועזרה לעשרות אלפי ישראלים ברחבי הארץ לשים את הבעיות מאחוריהם?

הרפואה הקונבנציונלית מתוסכלת מההתמודדות עם בעיות במערכת העיכול

החל מחיידק ההליקובקטור, דרך מחלת קרוהן, קנדידה ועד "מעי רגיז", אותה תופעה כללית שאומרים לנו לחיות איתה - בעיות בקיבה ובמערכת העיכול כוללות מגוון מחלות ותופעות שנוטות להופיע שוב גם אחרי טיפולים חוזרים ונשנים.
"לרוב הבעיה היא זיהום שלא אובחן ויושב על הרקמה", אומר הניג. חיידק ההליקובקטר, למשל, הגורם בין היתר לאנמיה ועייפות כרונית, מטופל לרוב באנטיביוטיקה, "אך החיידק עמיד לאנטיביוטיקה, מה שאומר שגם אם יש הקלה זמנית, החיידק יחזור בעתיד", אומר הניג. בנוסף, יש סיכוי גבוה לכך שהמטופל מדביק את בת הזוג, שמדביקה אותו בחזרה, וכך אנשים עוברים שנים רבות מבלי שהבעיה תיפתר. "אנשים עוברים טיפול מספר פעמים והבעיה חוזרת, עד שהם מתייאשים".
4 צפייה בגלריה
צוות המטפלים והמלווים האישיים של מכון הניג
צוות המטפלים והמלווים האישיים של מכון הניג
צוות המטפלים והמלווים האישיים של מכון הניג
(צילום: פיטר קובי גור)
"הופעת תסמינים כמו ריפלוקס וצרבת מובילה לעתים קרובות למתן תרופות המפחיתות את הפרשת מיצי הקיבה, אך כאשר מפחיתים את החומציות בקיבה מפחיתים את היכולת של הקיבה לעכל מזון ביעילות, מה שמגדיל את הסיכוי לגידולים סרטניים", מסבירה יהודית טופל המנהלת המקצועית של המכון (ND בנטורופתיה ומי שכיהנה 23 שנים כמנהלת מכללת רידמן ירושלים). "או למשל, תרופות שניתנות לטיפול בקרוהן, שהיא דלקת כרונית במערכת העיכול, פוגעות בתפקוד הכבד ומחלישות את מערכת החיסון.
אחד המונחים הנפוצים ביותר שהמטופלים שומעים הוא 'מעי רגיז' - "מדובר באבחון שהוא בעצם הצהרה שאין פתרון וצריך להתנהל עם המצב באמצעות תזונה ותרופות נוגדות חרדה. אך האמת היא שאין דבר כזה מעי רגיז", אומר הניג. "מעי רגיז הוא לרוב זיהום במערכת העיכול, אבל במקום לטפל בשורש הבעיה, אומרים לנו להסתדר עם זה".

סיפור שמתחיל בסבל אישי ומגיע לקליניקה הגדולה בארץ בתחום, בפריסה ארצית

"את 24 השנים הראשונות של חיי העברתי עם בעיות בבטן", מספר הניג. "הבעיות נעו מזיהום במערכת העיכול שהוביל לכאבים עזים, ועד תסמינים במערכת העצבים שהשפיעו על הנפש. כשהרופאים לא הצליחו למצוא את מקור הזיהום, החלטתי לגלות איך אני יכול לרפא את עצמי". הניג החל לחקור את עולם הרפואה האלטרנטיבית, למד מהמאסטרים של התחום ולבסוף הגיע לנוסחה הנכונה לטיפול במערכת העיכול האישית שלו. "כשהצלחתי לטפל בעצמי, הבנתי איך מערכת העיכול עובדת, במה רופאים לא מצליחים לטפל, מה הגורם, ואיך לטפל במגוון בעיות", מספר הניג.
הניג פתח קליניקה והציע למטופלים פורמולות מוכנות של צמחי מרפא, אך התוצאות לא היו מספקות עבורו. "רשמנו בהתחלה 50%-60% הצלחה, ורציתי להגיע להרבה יותר. רציתי שאנשים ירגישו הטבה משמעותית ושהבעיות לא יחזרו. התחלתי לצלול אל עולם תוספי התזונה, ולבסוף גיבשתי פורמולות ייחודיות ובלעדיות משלי, עם איכות ורמת מיצוי גבוהה, שמהוות מרכיב עיקרי בהצלחת הטיפול. הבנתי שאם לא אעבוד בשטח ואוודא שהפתרונות עובדים, אני לא אצליח לרפא אנשים ואהיה בדיוק כמו אנשי המקצוע שמתוסכלים מכך שהם לא מצליחים לרפא תופעות כרוניות".
כיום, לאחר עשור של הצלחה, מכון הניג הוא הקליניקה הגדולה בישראל לטיפול בבעיות מערכת העיכול, הפועלת בפריסה ארצית, בעזרת תוספים באיכות הגבוהה ביותר, נטורופטיים ומטפלים מנוסים המתמחים בתחומם ומוקד שירות וצוות ליווי העומדים לרשות המטופלים. הניג עצמו ממשיך להוביל את המכון ופועל באופן מתמיד על פיתוח של מוצרים חדשים. "אני גאה להגיד שהשיטה אכן עובדת", אומר הניג. "גם כשמגיעים אלינו מקרים מורכבים ומאתגרים, המטופלים מדווחים לנו על אחוזי הצלחה גבוהים ביותר".
4 צפייה בגלריה
(צילום: אורי אוברוצקי)

כך זה עובד: אבחון מקור הבעיה, טיפול מותאם אישית וליווי צמוד של מטפלים ונטורופטיים המתמחים בתחום

הטיפול במכון הניג מתחיל בתהליך אבחון נטורופתי, הכולל שאלות מדויקות לזיהוי אורח החיים של המטופל לצד אבחון דרך הלשון, שיטה שהיתה נהוגה גם ברפואה קונבנציונלית, ובדיקות דם הנבחנות באופן ייחודי, במידת הצורך. "היופי הוא שבכמה שאלות ממוקדות, יחד עם האבחונים הנוספים, אנחנו יכולים לזהות האם יש הדבקה של בני הבית, למשל, ולשלוח את כל המשפחה לטיפול", אומר גל בקי, נטורופת ותיק של המכון.
בהתאם לחומרת המצב ומקור הבעיה, מותאמות למטופל פורמולות מיוחדות, הנלקחות במקביל לתזונה ייעודית לקבלת אפקט מיטבי. "אחרי טיפול ממוקד המכוון למקור הבעיה", אומר בקי. "מטופלים רבים מדווחים על הרבה יותר מהיעלמות הכאבים בבטן - לחץ דם שנרגע, הפחתה בבעיות כמו נשירת שיער, עלייה ברמת האנרגיה. התחושה הכללית היא שכל הגוף מתאפס על עצמו".
4 צפייה בגלריה
 אבחון מתאים
 אבחון מתאים
אבחון מתאים
(צילום: Shutterstock)
המטפלים האישיים של המכון ממשיכים לתת למטופלים ליווי ומענה לאורך כל הדרך, מהשיחה הראשונית ועד לשלב ההחלמה הסופית, בכל אמצעי תקשורת אפשרי, כולל טלפון, מייל ו-וואטסאפ. " אפשר לומר שהליווי המסור יחד עם הפורמולות הייחודיות שלנו הם בעצם סוד ההצלחה של הטיפול" אומרת טופל. "ולכן המשימה המרכזית שלנו היא לעזור לאנשים להתחיל בטיפול ולהמשיך בו גם כשיש אתגרים. זו המומחיות שלנו וכך אנחנו עובדים עם מאות המטופלים שלנו: בעידוד, הקשבה, אמפתיה והרבה כבוד".
"אם הגוף שלכם חשוב לכם, אם איכות החיים חשובה לכם, כדאי להכיר את השיטה של המכון שלנו", אומר הניג. "אני קורא לכל מי שסובל מבעיות בבטן - אל תתייאשו, יש לנו טיפול עבורכם. עדיף לטפל עכשיו, לפני שהמצב עלול להחמיר".
הייעוץ, הטיפול והמוצרים אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי

פורסם לראשונה: 12:22, 22.12.22