פנינו ליובל חנן מחברת DigitalEx, אחד ממייסדי משרד הפרסום הדיגיטלי המובילים בישראל, כדי לשמוע על איך לדעתו אמור הלקוח הממוצע למצוא את דרכו בסבך ההצעות והשיטות לפרסום בעולם הדיגיטלי המורכב.
יובל, איך זה עובד אצלכם? שיטת פרסום אחת או כמה שמהן הלקוח צריך לבחור? "אותי זה מאוד משעשע", אומר יובל בחיוך. "מצפים מהלקוח להבין מה הוא צריך ולבחור בעצמו? מאיפה לו הידע והמומחיות לבחור את אופן השיווק שמותאם לעסק שלו? בעיניי, משרד פרסום דיגיטלי רציני ומקצועי הוא זה שאמור להתוות את הדרך הנכונה ללקוח, הוא זה שאמור להציע את הכלים והערוצים הרלוונטיים - וזה רק לאחר ביצוע מחקר ממוקד ויסודי בו הוא למד להכיר את הלקוח ואת הגזרה השיווקית שבה נכון לו לפעול".
1 צפייה בגלריה
(גרפיקה: רונית אשל)
לבצע מחקר לפני שבכלל סוגרים עסקה? כל המחקר הזה לא עולה כסף למשרד הפרסום? "ברור שעולה, ולקוחות מבינים שהם צריכים לשלם על ההשקעה הזו כי היא מוכיחה את עצמה בהמשך הדרך - בתוצאות. המחקר הוא זה שייתן לנו וללקוח את ההבנה להמשך הפעילות ולבניית האסטרטגיה הנכונה עבור הלקוח, באמצעותה אנחנו מבינים מי המתחרים שלו, מהן הנקודות החזקות שלו ובאילו ערוצים יהיה הכי נכון יהיה לשווק אותו. אנחנו מצליחים באמצעות תשאול נכון ועבודת מחקר להוציא את הצעות הערך והמכר המדויקות ביותר שיהפכו את העסקה לסקסית יותר לשיווק. כך אנחנו מוצאים את הדרך הנכונה לבדל את הלקוח אל מול המתחרים שלו ומאתרים את נקודות החוזקה בהן נשתמש בפעילות השיווק עצמה".
או.קיי, מתקדמים - איך עובד תהליך פרסום נכון בעינייך? "אני מאמין גדול בגישת DigitalEX שאנו פועלים לפיה באדיקות, היא כבר הוכיחה את עצמה מעל ומעבר לכל ספק אפשרי. אנחנו רואים את זה בעצמנו בשיפור התוצאות שאנו מייצרים מלקוח ללקוח, ורואים גם איך השיטה מייצרת חוויה חיובית ללקוחות עצמם וכמובן גם לתוצרים שאנו מביאים להם.
במילים פשוטות - חלקה הראשון של השיטה היא נגזרת של שיח פורה בינינו לבין הלקוח, שיח שמאפשר לנו להבין את התוצאות שהלקוח מצפה לקבל, את התוכנית העסקית שלו, וכמובן - את רמת הנכונות להשקיע מה שצריך כדי להגיע לתוצאות הרצויות".
ובמה זה שונה מסוכנויות פרסום דיגיטליות אחרות? "עד כאן כולנו פחות או יותר מיושרים. השוני בא לידי ביטוי לאחר מכן - קודם כל בהיצע הערוצים והמשאבים שכל סוכנות דיגיטל מסוגלת להציע ללקוחותיה, לאחר מכן נכנס פרמטר המומחיות והניסיון של הצוות. אצלנו מי שמנהל את הקמפיינים בפועל אלה אנחנו - השותפים, ולא שכירים שממהרים ללכת הביתה ב-5 והנה נגמר היום, אצלנו כולם במשרד עצמאיים ומחויבי מטרה. בנוסף, עוד בידול משמעותי שלנו הוא הטכנולוגיה הייחודית שאיתה אנחנו עובדים שמסוגלת לטרגט דפים של מתחרים, קבוצות בפייסבוק וסיגמנטים בלינקדאין. מה שמאפשר לנו להגיע במדויק לקהל היעד שכל לקוח חולם עליו. ככה אנחנו יכולים למשל למכור את סט הסכינים החדש לקבוצת אמהות מבשלות או להגיע למנכ"לים של חברות גדולות ואנשי העשירון העליון דרך איתור סיגמנטים בלינקדין ולמכור דירה ב-9 מיליון ש"ח, אנחנו לוקחים את כל היתרונות האלה ויוצרים את התמהיל השיווקי הנכון ללקוח - תמהיל שחייב 'להיתפר' בדיוק למידות הלקוח".
"עוד נקודה, לנו ב- DigitalEx יש 'בופה' של ערוצי פרסום. לצד ההתמחות שלנו בפלטפורמות דיגיטליות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וטאבולה, אנו יודעים כיצד לבצע רכש מדיה בערוצי הרדיו והטלוויזיה, שבמקרים רבים מתפקדים ככלי משלים (או עיקרי, תלוי באסטרטגיה שנבחרה ללקוח) לפרסום בערוצי הדיגיטל השונים".
מה זאת אומרת? לא כולם בפייסבוק? "הם כן. אבל לא רק, רשתות ופלטפורמות חברתיות נוצרות מחדש מעת לעת וחלקן מייצרות המון באזז - וזה מושך הרבה אנשים ולמעשה הופך את הטרנד החדש לזירת פרסום חדשה המביאה יתרונות חדשים ומורכבות חדשה שיש ללמוד להכיר. ראו למשל את טיקטוק, שהפכה ממיזם עלום שם לרשת שסחפה יותר ממיליארד משתמשים ברחבי העולם!"
ומה עם הלקוחות שלכם - הם מבינים את כל המורכבות הזו? "חלקם כן וחלקם לא. הפואנטה בכל זה היא שסומכים עלינו כדי להצביע על האסטרטגיה הנכונה - וזה בדיוק מה שאנו עושים, בזכות המומחיות שלנו לפצח את הבריף ולייצר תכנית שיווקית מנוהלת, מדידה ובעלת תוצאות רצויות. בעולם הדיגיטל מדברים כל הזמן במונחים של החזר השקעה וחשוב לזכור את זה - על כל שקל שלקוח משקיע לטובת פרסום, הוא מצפה לקבל החזר של אותה השקעה וכמובן את האקסטרה, שמגלם את הרווח שלו מאותו פרסום - זהו החזר השקעה חיובי. על החזר שלילי אנחנו בכלל לא מדברים כי אין חיה כזו בבית ספרנו".
ומה עם אלו שלחוצים לראות את התוצאות כאן ועכשיו? "מה שיפה בעולם הפרסום הדיגיטלי זה שבחלק גדול מהמקרים התוצאות אכן ניכרות תוך זמן ממש קצר. אבל שלא תטעו - תוצאות מעולות שמתקבלות בזמן קצר הן תוצר של עבודה איכותית, ניסיון וידע שנצברו לאורך שנים, וכמובן גם התמקצעות בתחומי הפרסום הדיגיטלי השונים, היום אנחנו נמצאים במקום שאנחנו יודעים להעריך עלויות מבעוד מועד, יודעים לבנות אסטרטגיה בצורה מהירה ונכונה ולתכנן כמה וכמה מהלכים קדימה עבור הלקוחות שלנו, מה שמציב אותנו ואת הלקוחות שלנו במקום מתקדם יותר מכל השאר".
יכול להיות שאתם אומרים לי שהשיטה והטכנולוגיה שלכם עובדת תמיד? "חד משמעית לא. אמנם השיטה שלנו הוכיחה את עצמה עם מעל 200 לקוחות בשנה האחרונה, אבל היא עובדת רק כשיש לנו את שיתוף הפעולה והנכונות מצד הלקוח. אם ללקוח יש מה לחדש או מה להציע שהוא שונה אנחנו נדע להגיע במדויק לקהל היעד שלו. לצערנו רוב הלקוחות חושבים שאם הם ימשיכו להציג מסרים בנאליים ללא בידול ועיצובים ממותגים הלקוחות יקפצו עליהם כאילו מצאו שלל, לכן אנחנו מרשים לעצמנו לברור את הלקוחות ומשאירים את השימוש בטכנולוגיה לשיקול דעתנו גם ברמת ההסכם".
לסיכום, כמה מילים לטובת עסקים שמחפשים את הסוכנות האחת והיחידה עבורם? "ניהול, מדידה ומקסום", אומר יובל. "סוכנות מקצועית צריכה להציע דרך שמנוהלת בכל חלקיה, מדידה בכל חלקיה, וניתנת לכוונון והתאמה לטובת מקסום הביצועים. חפשו את הסוכנות הדיגיטלית המנוסה, שכבר צברה ניסיון וידע על לקוחות קודמים - לסוכנויות האלו יהיה את הערך הגדול ביותר להציע. הניסיון שלנו ב-DigitalEX כבר הוכיח פעם אחר פעם שתוצאות מהירות, מדידות וניתנות למקסום הן התוצאות המועדפות ביותר, וזה מה שגורם ללקוחות לחזור אלינו שוב ואף להמליץ לעסקים שכנים על העבודה מולנו".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
יובל חנן הוא אחד מ-3 השותפים בסוכנות הפרסום הדיגיטלית DigitalEx - סוכנות בוטיק הממוקמת ברמת-גן, בה עובדים קופירייטרים מנוסים, גרפיקאים מומחים, מנהלי קמפיינים, אנשי IT, מנהלי תיקי לקוחות ועוד.
יובל 054-6626624


פייסבוק פיקסל גוגל אדס