מהפכת ה-AI שפרצה לחיינו בסערה בשנים האחרונות מחלחלת לכל תחומי החיים. כבר היום, יישומי הבינה המלאכותית כותבים עבורנו תכנים, יוצרים תמונות ובעתיד הלא רחוק אפילו יפיקו עבורנו סרטונים. מהפיכת ה- AI הגיעה גם לענף התיירות, ומאפשרת לכם לתכנן את החופשה המושלמת בצורה קלה מאי פעם, כולל התאמה אישית של כרטיסי טיסה, מלונות, מסעדות ואטרקציות לתקציב והעדפות שלכם. ריכזנו עבורכם כמה מהפלטפורמות המרכזיות לתכנון חופשה בעזרת יכולות הבינה המלאכותית (השימוש בכל האפליקציות הוא בשפה האנגלית).

3 פלטפורמות AI לתכנון טיולים

אפליקציית Roam Around – האפליקציה שואלת שאלות כמו באיזו עיר אתם רוצים לבקר וכמה ימים אתם מתכננים לבלות ביעד – ובהתבסס על התשובות היא מציגה תשובה מותאמת אישית. האפליקציה מבוססת על Chat GPT המפורסמת – צ'טבוט שפותח ע"י חברת OpenAI, המאפשר לשאול שאלות ולקבל תשובות מבוססות בינה מלאכותית.
האפליקציה מאפשרת לקבל רעיונות כללים והשראה לאתרים שבהם כדאי לבקר, בלי לספק המלצות תחבורה ובתי מלון, ובלי לספק הערכת מחיר. אם האפשרויות האלה חשובות לכם, אפשר לדלג לאפליקציות הבאות בסקירה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: PEXELS)
פלטפורמת קיאק - KAYAK – נועדה לסייע בהזמנת טיסות ויצירת מסלול טיול המותאם להעדפות שלכם, כולל אפשרות לשתף אותו. הפלטפורמה מבוססת על מודל חיזוי מחירים שבודק האם המחיר של הטיסה עשוי לעלות או לרדת בימים הקרובים. אפשר גם לקבל התראה על שינוי במחירים עבור המסלולים שבהם אתם מתעניינים (כולל מחירים של בתי מלון רלוונטיים), ולקבל הצעות לינה מפלטפורמות שונות לצורך חיפוש המחירים הטובים ביותר.
פלטפורמת Wonderplan – במסגרת השימוש בפלטפורמה זו מזינים את ארץ היעד והערים שבהן אתם רוצים לבקר, את התקציב שלכם, מספר הימים של הטיול ואת תחומי העניין שלכם. אפשר אפילו לציין שאתם צמחונים. לאחר דקה-שתיים הפלטפורמה תיצור תוכנית נסיעה מלאה, הכוללת מקומות מומלצים לביקור בכל אחד מימי הטיול (כולל קישור לגוגל מפות), תיאור האתרים השונים ומשך הזמן הנחוץ לביקור בכל אתר ואטרקציה. תוכנית הנסיעה כוללת גם קישור לחיפוש מקומות לינה ותחבורה, והיא מציגה עלויות ממוצעות של מלונות, תחבורה ואוכל. נוסף על כל אלה, Wonderplan מספקת מידע חשוב על המדינה בה אתם מתכננים לבקר, כמו שערי המרת מטבע, סוג תקע חשמלי, שפות מדוברות, מזג אוויר ועוד.
3 צפייה בגלריה
(צילום: PEXELS)
לצד האפשרויות שסקרנו ישנם כמובן כלי AI נוספים לתכנון טיול, מ-Amgine לתכנון נסיעות עסקים ועד Expedia לתכנון נסיעות בתקציב נמוך.

מתכננים טיול? יש דברים שהבינה המלאכותית (עדיין) לא יכולה לעשות...

פתרונות מבוססי AI יכולים לסייע לכם לסייע לכם לתכנן את הטיול בצורה קלה מתמיד. אך יש דברים שהבינה המלאכותית עדיין לא יכולה לעשות, כמו למשל לארוז את התיק עם הציוד והבגדים המתאימים לטיול, לסדר סים לחו"ל ולהודיע בעבודה שאתם יוצאים לחופשה... יש פעולות שבהן נכון לעכשיו אין תחליף לבינה האנושית. אחת מהן היא לוודא שיש מי שדואג לכם במידה שאתם או בני המשפחה תזדקקו לסיוע רפואי הרחק מהבית. בדיוק לשם כך נועד ביטוח נסיעות לחו"ל: רכישת ביטוח נסיעות נועדה לכסות הוצאות רפואיות במהלך הנסיעה לחו"ל, לרבות ביקור אצל רופא, תרופות, אשפוזים וניתוחים. לצד הכיסוי הבסיסי, אפשר לרכוש הרחבות בתשלום בהתאם לצרכים שלכם, דוגמת ביטוח כבודה, הרחבת ספורט אתגרי, כיסוי ייעודי לגניבת סמארטפון, מצלמה או מחשב נייד ועוד.
3 צפייה בגלריה
(צילום: PEXELS)
ואם כבר מדברים על פתרונות טכנולוגיים שיעשו לכם חיים קלים, חשוב לבחור ביטוח נסיעות שאפשר להפעיל בלחיצת כפתור, בעזרת אפליקציה ייחודית. כך למשל ביטוח נסיעות הפניקס smart travel כולל אפליקציה חדשנית המאפשרת לכם לבצע מגוון פעולות בקלות ובמהירות. בעזרת האפליקציה אפשר למשל לחפש בקלות תור לרופא המתאים בקרבת מקום – וגם להזמין אליו תור בלחיצת כפתור. אפשר להזמין תור למרפאה, לשיחת ווידאו עם הרופא (כולל קבלת מרשמים במידת הצורך) ובחלק מהמקרים להזמין רופא עד אליכם. אפילו לתשלום האפליקציה דואגת: במקום לשלם לרופא מהכיס שלכם ולחכות להחזר, לאחר קביעת התור באפליקציה הפניקס תדאג לביצוע התשלום עבורכם. השירות באפליקציה ניתן ע"י חברת Air Doctor, המחברת בין מטיילים לרופאים פרטיים ברחבי העולם.
טכנולוגיית הבינה המלאכותית פותחת צוהר לעולם שלם של אפשרויות לתכנון החופשה בקלות. רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל הכולל אפליקציה ייעודית תאפשר לכם לרתום את יכולות הטכנולוגיה גם במהלך החופשה, כדי לדאוג לעצמכם וליקרים לכם.
מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.
החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.