החופש הגדול כבר כאן ולילדים יש המון זמן פנוי שהם עומדים להעביר מול המסך. המטרה של ההורים היא למצוא עבור הילדים פעילות שתהיה כמה שיותר בעלת ערך - כדי לא להפוך עוד קיץ לבזבוז זמן. מעבר לקייטנות, לחופשות ולאטרקציות המשפחתיות המתוכננות למהלך החופש הגדול, השאיפה של ההורים היא להושיב את הילדים מול המסך לחוויה חיובית וחינוכית.
בעוד שהשוק מוצף בפתרונות שונים, ניקלודיאון הוציאו מותג חדש ומצוין שנקרא Nick Academy. מדובר באפליקציה שמציעה לראשונה עולם חינוכי ועשיר לילדים בלבד. האפליקציה מכילה שלל משחקים ופעילויות בתחומי התכנות והמדעים, בהובלת הדמויות האהובות מהתוכנית 'הרעשנים'. אז למה לא להפוך את זמן המסך, שגם ככה סביר שיקרה, לחוויה מהנה של משחק ולימוד?
2 צפייה בגלריה
ניק אקדמי
ניק אקדמי
ניק אקדמי
(צילום: Nick Academy)

המשחקים שתמצאו באפליקציה הלימודית Nick Academy

הפלטפורמה המשחקית של ניקלודיאון כוללת ארבעה עולמות תוכן: קוד, חשבון, מדעים וחלל. בכל עולם תוכן נמצאות פעילויות מגוונות ומשחקים חינוכיים. בנוסף, האפליקציה כוללת משחקי הרפתקאות בעולם של 'הרעשנים', בהם הילדים יצטרכו לעזור לדמויות הסדרה לפתור תעלומות ואתגרים.
זאת אפליקציה לימודית עם משחקים, אתגרים והרפתקאות – בפיקוח ההורים. במילים אחרות, מאפיין חשוב באפליקציה הוא האפשרות של ההורים לראות את תהליך הלמידה של הילדים באפליקציה דרך אתר ייעודי, כך שההורים יכולים לראות מה הילדים למדו, איך ובאיזה היקף.
אפליקציית Nick Academy משלבת במשחק גם פיצ'רים המעודדים ערכים חשובים כמו אינדיבידואליות לצד קבלת השונה עם ממשק בחירת האווטאר לילדים, המכיל בתוכו אפשרויות בחירה שכוללות דמויות מתרבויות ולאומים שונים, וגם דמויות בעלות מוגבלות פיזית, על מנת לאפשר לכל ילד וילדה להרגיש מיוצגים בדרך שהם הכי מזדהים איתה.

תוסף משמעותי שמקדם יצירתיות: מתחם "הרפתקאות"

לצד הקורסים המשחקיים המוצעים באפליקציה, תוסף מעניין הוא עולם ההרפתקאות, שניקלודיאון בחרה להכניס לחוויית הלימוד. מדובר במתחם באפליקציה שמדמה חדר בריחה דיגיטלי. במתחם הילדים יכולים ליישם את המידע הלימודי שנצבר עד כה בקורסים וכך לפתור חידות שונות – באופן שתורם לפיתוח מיומנויות מגוונות ומהותיות לילדים, כמו יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה, התמודדות עם הבלתי צפוי והכי חשוב – העלאת תחושת הישגיות וביטחון עצמי.
לא צריך מומחיות מיוחדת במחשבים או ידע מוקדם בשפות תכנות - עבור כל ילדה וילד שאוהבים להתנסות במשחקים האהובים עליהם ורוצים להבין קצת יותר לעומק את העולם הטכנולוגי, האפליקציה החינוכית של Nick Academy היא החוויה המושלמת.
2 צפייה בגלריה
ניק אקדמי
ניק אקדמי
(צילום: Nick Academy)
השילוב של תוכן לימודי איכותי ונגיש לילדים לצד חווית משתמש ייחודית ומסקרנת מצליחים להשאיר את הילדים מרוכזים מול המשחק הלימודי, משחק שמעניק להם כלים חיוניים שיסייעו להם בחיי היום יום בבית הספר ומחוצה לו והתמודדות עם מיומנויות שדורש העולם המודרני.

שיתוף פעולה עם גופים חינוכיים

הקורסים באפליקציה המשחקית של ניקלודיאון גובשו על פי תכנית החינוך והלימוד Compass של ארגון ה-OECD, אשר מגדירה את הידע, המיומנויות, הגישה והערכים שתלמידות ותלמידים צריכים כדי לממש את הפוטנציאל שלהן ושלהם. האפליקציה והמשחקים פותחו בשיתוף פעולה עם מכון דוידסון מבית מכון ויצמן, Code Monkey, קרן רמון וגופים מדעיים וחינוכיים אחרים, כדי ליצור תמהיל אופטימלי שמשלב כיף לידע.
רוני סמילנסקי, ראש תחום המוצר של אפליקציית Nick Academy, מספרת על הקווים המנחים בעת פיתוח האפליקציה: "בשונה ממוצרים לימודיים אחרים, לא ראינו צורך להפריד בין הנאה לבין חינוך. בנינו מוצר שהערך המרכזי בו הוא כיף ומשחקיות ודרך הכלי הזה שילבנו תכנים לימודיים איכותיים. האפליקציה מעודדת סקרנות ולמידה מתוך הנחת היסוד שאומרת שכשהילד/ה נהנה/ת, תהליך הלמידה הופך יותר אפקטיבי ונשאר לאורך זמן. מרגישים את זה במבחן התוצאה, הילדים נהנים מהמשחק עצמו ומהפלטפורמה ומכך לומדים ורוכשים כלים חשובים לחיים".
ניקלודיאון היא אחת מחברות התוכן המובילות בעולם לילדים ונוער, וידועה כמי שמחזיקה תו תקן מאוד גבוה לאיכות תכני הבידור שלה. בזכות שיתוף הפעולה עם מוסדות חינוך, ההקפדה על איכות התוכן מגיעה גם לתכנים הלימודיים של ניק אקדמי.
בשביל הילדים זה כיף, עבור ההורים מדובר בידע ויכולות חיוניים לעתיד - להורדת האפליקציה Nick Academy>>