בשנים האחרונות התאפיינה חיפה בהגירה שלילית. הסיבה לכך היא שעיקר הבנייה בעיר הייתה באזורים יקרים ולא נגישים למשפחות ולזוגות צעירים, וזאת לצד היקף בנייה מצומצם מאוד. מה שנותר הוא שוק הדירות מיד שנייה, ותושבים רבים בחרו לעבור ליישובים ושכונות בהיקפה של העיר - הקריות, עכו, טירת הכרמל, נשר ועוד.
אלא שבתקופה האחרונה פעילות התחדשות עירונית, הכוללת פרויקטים חדשים של מגדלי מגורים בעיקר במבואות הדרומיים של חיפה, מאפשרת לאותן משפחות וזוגות צעירים להישאר בעיר ומושכת אליה גם תושבים מיישובים אחרים, קרובים ורחוקים.
המיזם הגדול והמשמעותי ביותר של התחדשות עירונית במסלול פינוי־בינוי, שעתיד לשנות את קו הרקיע של העיר, הוא "עיר הים" של חברת אזורים – 12 מגדלי מגורים בני 24 קומות כל אחד, שייבנו במספר שלבים ויניבו בסופו של התהליך מעל 1,200 דירות חדשות, לצד מתחמי מסחר, פנאי ושירותים.
2 צפייה בגלריה
(הדמיה: 3DVISION)
הפרויקט, מהגדולים מסוגו בארץ, ממוקם במבואותיה הדרומיים של חיפה, כמה מאות מטרים מקו החוף. מדובר במיקום אסטרטגי במיוחד, וזאת בשל כמה טעמים: נוף ישיר ופתוח לים, קירבה לכל צירי התנועה הראשיים – כביש החוף, מנהרות הכרמל ועוד, מרחק קצר של כ־1.5 עד 2 ק"מ מפארק מת"מ, שבו מרוכזות חברות הטכנולוגיה הגדולות והמשמעותיות ביותר, דוגמת גוגל, מייקרוסופט ועוד, וכן איצטדיון הכדורגל ע"ש סמי עופר ותחנת הרכבת. וכך, ניתן להגיע בקלות ובמהירות מ"עיר הים" למת"מ בנסיעה קצרצרה ברכב, ברכיבה על אופניים או אפילו ברגל.

מגני ילדים ועד view park

בשלב הראשון ייבנו במסגרת הפרויקט שלושה מגדלים, שיכללו 368 יחידות דיור, וזאת מתוך 12 מתוכננים בסך הכול ב"עיר הים".
הפרויקט נהנה ממפרט טכני עשיר ואיכותי, והדירות המוצעות הן בנות 3, 4 ו־5 חדרים, לצד מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים. בהמשך יצטרפו גם שטחי מסחר עם בתי קפה, סופרמרקט, מגוון חנויות, לצד גני ילדים שמתוכננים לקום בתוך הבניינים, וכן שטחים ירוקים נרחבים לרווחת התושבים והציבור הרחב.
כל בניין יכלול מועדון דיירים לצורכי מסיבות, חגים ואירועים קהילתיים, ארבע מעליות, לובי מעוצב ומרשים, חניה תת־קרקעית, מחסן פרטי לכל יחידת דיור ועוד.
הדירות עצמן ייהנו ממרפסות שמש, רובן המכריע עם נוף ישיר לים, ויכללו כמובן ממ"דים. היחידות השונות ירוצפו באריחי גרניט פורצלן 80X80 ס"מ עם אפשרות ללמינציה בחדרי ההורים, מיזוג אוויר מיני מרכזי ובדירות מעל 100 מ"ר – מערכת מיזוג אוויר מלאה. זאת לצד מטבח איכותי עם מנגנון טריקה שקטה, משטחי עבודה מאבן קיסר, הכנה למדיח כלים ועוד פינוקים.
את "עיר הים" תכנן משרד גיורא גור אדריכלים, מהגדולים בארץ ובצפון בפרט, שעיצב מגדלים אלגנטיים ומרשימים בשילוב שטחים ציבוריים מושקעים וירוקים.
2 צפייה בגלריה
"היום לראות את הים מהחלון או המרפסת הופך למוצר ששמור לדירות יוקרה בלבד". הדמיית חלק מההמגדלים ב"עיר הים" - 3DVISION
"היום לראות את הים מהחלון או המרפסת הופך למוצר ששמור לדירות יוקרה בלבד". הדמיית חלק מההמגדלים ב"עיר הים" - 3DVISION
"היום לראות את הים מהחלון או המרפסת הופך למוצר ששמור לדירות יוקרה בלבד". הדמיית חלק מההמגדלים ב"עיר הים" - 3DVISION
הפרויקט, הנבנה על צלע הכרמל, משתמש באדריכלות באופן חכם במפגש של הבניין עם צלע ההר לטובת View Park – מתחם לרווחת הדיירים שמחבר את שטחי החוץ המשותפים של שלושת הבניינים הראשונים לכדי פארק רחב ידיים, הגבוה מגובה הים, וכולל מדשאות ומתקני כושר ומשחק לבני כל הגילים, והכול מול נוף מרהיב ופתוח לים.
שלושת המגדלים הראשונים כבר נמצאים בשיווק, לאחר שקיבלו אישורי חפירה ודיפון. היתר הבנייה צפוי בזמן הקרוב, והעבודות ההקמה כבר החלו.

"בינינו לבין הים אין ולא תהיה בנייה"

קרבתו של פרויקט המגורים "עיר הים" למוקדי התעסוקה במתחם תעשיות ההייטק פארק מת"מ (מרכז תעשיות מדע) היא יתרון מובהק ומהווה גורם משיכה רב עוצמה בקרב רוכשים וגם משקיעים. בחברה מספרים, כי כבר עם תחילת השיווק נמכרו עשרות דירות בתוך זמן קצר, הודות לסמיכות לאזור התעסוקה המתקדם, שהוא המוביל בצפון ואזור חיפה, וכמובן – בזכות הנוף הפתוח לים ואיכות החיים שהמיקום מציע.
"פרויקט בסדר גודל שכזה הוא אירוע משמעותי מאוד לעיר חיפה, אבל ללא כל ספק המשאב אשר ימשוך את הרוכשים ובעיקר את המשקיעים, הוא הנוף הפתוח והישיר לים", כך פותח ומסביר גיל גורביץ', סמנכ"ל השיווק בחברת אזורים. לדבריו, "היום לראות נוף של ים מהחלון או מהמרפסת, בטח באזור המרכז, אבל לא רק, הופך למוצר ששמור יותר לדירות יוקרה בלבד. זה תמיד יהיה הסמן הימני של רמת המחירים, ואכן שכונות עם נוף פתוח לים כמעט שלא ניתן למצוא.
"באזור שבו אנחנו בונים בחיפה, הנוף פתוח לגמרי לים כמעט מכל דירה. ולכן המסר המרכזי הוא: חיפה של היום היא חיפה של הים.
"חבר'ה מהמרכז שמבינים את היתרון המוגבל והנדיר הזה, בוחרים ב'עיר הים' בעקבות הנוף וגם מוכנים לשלם על כך פרמיה".

אזורים: "לא הרבה חברות יודעות להרים פרויקטים בהיקפים כאלה"

מי שעובר בצומת "עלית" ברמת גן, מקום מושבו של מפעל השוקולד המיתולוגי, ודאי מבחין ב־2 המגדלים העצומים ההולכים ונשלמים, שישרטטו את שער הכניסה החדש לעיר מכיוון תל אביב. זהו הפרויקט "Exchange" רמת גן, אחד ממיזמי הענק שמקימה אזורים – מחברות הנדל"ן הגדולות והמובילות בישראל, והוא לגמרי לא לבד.
מאז הוקמה ב־1964, התפתחה אזורים לחברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה בתל אביב, המחזיקה בנכסי נדל"ן בישראל ומחוץ לה. שנים של ניסיון מקצועי, יצירתיות, איכות בלתי מתפשרת ותרבות של מצוינות בשילוב עוצמה כלכלית הופכים אותה לחוד החנית של שוק הנדל"ן המקומי על מגוון ענפיו.
מלבד ייזום פרויקטים למגורים ולתעסוקה, באזורים פועלת חטיבה ייעודית להתחדשות עירונית, המתמחה בהקמת מתחמי מגורים גדולים, כמו זה המוקם בחיפה. לאור התמקדותה בהיבטים חברתיים ובצורכי הדיירים, ממוקמת אזורים בראש טבלת מדדי ההתחדשות העירונית של ישראל ומקדמת תכנון לכ־20 אלף דירות חדשות, כשבין המיזמים הגדולים הנוספים ניתן למנות את "Moment" בבת ים, "שער העיר" בגבעת שמואל, "N סוקולוב" בנתניה, שכונת ויצמן בהרצליה ועוד.
מתוך התפיסה שחיי קהילה עשירים, המשלבים פנאי ובילוי, יוצרים סביבת מגורים איכותית, זרוע הנדל"ן המניב של אזורים אמונה על פרויקטים של עירוב שימושים הכוללים שטחי המסחר ליד הבית.
גם ענף הדיור להשכרה לטווח ארוך זוכה לתשומת לב מיוחד עם קרן הריט אזורים LIVING - הפעילות מתמקדת בייזום ובהקמה של מתחמי מגורים להשכרה בהיקף של מאות יחידות דיור באזורי הביקוש, בין היתר באור יהודה, אשדוד, ראשון לציון ועוד. בכך מתאפשרת יעילות תפעולית בהקמה, ניהול ואחזקת הדירות.
"אזורים בונה כיום כ־4,000 יחידות דיור בישראל. לא הרבה חברות יודעות להרים פרויקטים בהיקפים כאלה ולייצר פרויקט הוליסטי, שיש בו גם דירות איכותיות וגם שטחים ציבוריים עם דאגה לקהילה ולרווחת התושבים כמו בפרויקט בנווה דוד", מסכם גיל גורביץ', סמנכ"ל השיווק.