(קרדיט: באדיבות ברמן)
טרנד המזון ללא גלוטן (החלבון שנמצא בחיטה, בשיפון ובשעורה), נמצא בתאוצה עולמית עם יותר ויותר אנשים העוברים לתזונה דלת גלוטן. בישראל מובלת צריכת מזון זה ברובה על ידי חולי הצליאק ובמחקר של מכבי שירותי בריאות שפורסם בשנה שעברה נמצא כי חלה עלייה משמעותית של אבחון מקרים חדשים של מחלת הצליאק בישראל. על פי תוצאות המחקר, עיקר העלייה הינה בילדים ובני נוער עד גיל 18 וביתר שאת בקרב ילדים עד גיל עשר. המחקר בדק את כלל הנתונים של מבוטחי מכבי ומהתוצאות עלה כי בין השנים 2007 ל-2015 מקרי המחלה כמעט שולשו בילדים לעומת מבוגרים: מ-40 מקרים ל-100 אלף איש ל-110 מקרים.
אבל למעשה לא רק חולי צליאק צורכים מוצרים ללא גלוטן אלא גם אנשים המעדיפים דיאטה הדלה בחלבון זה – אנשים שמרגישים שהם לא יכולים לעכל גלוטן משום שאכילת דגנים גורמת להם לתחושות נפיחות לא נעימות. צרכנים אלו אף מציינים כי לעיתים קרובות הם מפחיתים במשקל כאשר הם מפסיקים לאכול גלוטן. סגמנט נוסף לרוכשי המזון ללא גלוטן הם שומרי הכשרות בארץ ובעולם שבמשך שבוע אחד בשנה, שבוע הפסח, הופכים מוצרים אלו, למוצרי המזון העיקריים שלהם.

הצרכנים בישראל השתמשו, אהבו והעניקו BRAVO למוצרי ברמן ללא גלוטן

BRAVO הוא ההמלצה האמיתית של הצרכנים בישראל. התואר הוענק למוצריה ללא גלוטן של מאפיית ברמן לאחר מחקר צרכנים רחב היקף, שנערך בחודש פברואר על ידי מכון המחקר הבינלאומי "קנטאר" בקרב יותר מ-3,000 צרכניות וצרכנים ישראלים. חוויית המחקר נערך בקרב מי שרכשו בעבר את המוצרים והם נשאלו שתי שאלות: האם הייתם שבעי רצון מהמוצר והאם הייתם ממליצים עליו לחברים ולמשפחה. תואר "BRAVO – המלצת הצרכנים 2022" הוענק למוצרי ברמן ללא גלוטן משום שיותר מ-75% מהישראלים שרכשו אותם היו שבעי רצון, ומבין כל המוצרים שנבדקו, ציונם הממוצע (אחוז שביעות רצון + אחוז המלצה) היה הגבוה ביותר.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

טריות, פריכות, וטעם כמעט זהה ללחם רגיל

אריזות של לחם ולחמניות טריים ללא גלוטן מתוצרת ברמן מהווים פתרון טרי לחולי צליאק והלחמניות גם כשרות לפסח. המוצרים מגיעים באריזות ששומרות על טריות של 90 יום (כשהן סגורות) ו-3-4 ימים לאחר פתיחתן. הלקוחות מעידים כי הלחמים והלחמניות טעימים כמו המוצרים הזהים עם גלוטן ואריזתם שומרת על פריכות וטריות לאורך זמן. הלחם מגיע בפרוסות מרובעות כך שהוא מעולה במיוחד לטוסטים ולפרנץ' טוסט. יתרונם הגדול של מוצרי ברמן הוא כאמור בטריות שכן נכון להיום מרבית מוצרי הסגמנט הם קפואים וחייבים להישמר במקפיא, בעוד שאת הלחם והלחמניות של ברמן לא צריך לשמור במקפיא. היכן משיגים? בשופרסל, ברמי לוי שיווק השקמה וברשתות שיווק אחרות במדפי הלחמים והלחמניות ללא גלוטן.

מגוון מוצרים רחב במיוחד

מאפה ללא גלוטן – כריך מפנק ללא גלוטן ממנו ניתן ליהנות גם במהלך ימי חג הפסח.
לחם פרוס מיוחד ללא גלוטן - לחם פרוס בשילוב עמילנים ליצירת פרוסה יציבה ומושלמת. כ-48 קלוריות לפרוסה בממוצע.
לחמניות בסגנון כפרי ללא גלוטן - מיני באגטים רכים ואווריריים, לכריכים טעימים במיוחד. כ-137 קלוריות ללחמנייה.
לחמניות לבנות ללא גלוטן - לחמניות מיני באגט לבנות שיעשו לכם את הסנדוויץ׳. כ-134 קלוריות ללחמנייה.
לחם פרוס בסגנון כפרי ללא גלוטן - פרוסות לחם רכות ואווריריות שיתאימו לכל כריך. כ-50 קלוריות לפרוסה בממוצע.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
פריך תירס - קרקר תירס פריך ללא גלוטן. עשוי מסולת תירס במליחות מעודנת. 19 קלוריות ליחידה.
פריך פשתן - קרקר תירס פריך בתוספת פשתן ללא גלוטן. עשיר בסיסים תזונתיים, ללא תוספת סוכר וללא שומן טראנס. 20 קלוריות ליחידה.
פריך קינואה - קרקר תירס פריך בתוספת קינואה ללא גלוטן. עשיר בסיבים תזונתיים וללא תוספת סוכר וללא שומן טראנס. 17 קלוריות ליחידה.

מסורת אפייה של קרוב ל-150 שנה

מאפיית ברמן, שנוסדה בשנת 1875 בירושלים, היא מהמאפיות הגדולות והמובילות בישראל, ומספקת לחם ודברי מאפה למאות אלפי בתי אב ברחבי הארץ. ברמן משלבת מסורת אפייה ארוכת שנים יחד עם הקפדה על איכות, ומציעה מגוון עשיר של לחמים: לחמי בריאות ולחמים דלי קלוריות, חלות, פיתות, לחמניות ומגוון גדול של עוגות ועוגיות. המאפייה משתרעת על שטח של כ-10,000 מ"ר באזור התעשייה בגבעת שאול בירושלים, ומשתמשת בטכנולוגיות מתקדמות לייצור, אפייה, פריסה ואריזה. במאפייה קווי ייצור אוטומטיים וממוחשבים, שתפוקת כל אחד מהם עומדת על כ-3,000 כיכרות לחם בשעה, ללא מגע יד אדם לאורך כל שלבי העיבוד.

כ-3000 לקוחות מקרית שמונה ועד אילת

קבוצת י. את א. ברמן מונה כ-1,000 עובדים. לברמן קונדיטוריה המייצרת ומספקת מגוון מוצרים ללקוחות החברה ולשתי חנויות המפעל, מערך ייצור של פירורים ובלילות וטכנולוגיה מתקדמת וחדשנית הכוללת קווי ייצור אוטומטיים וממוחשבים ללא מגע ידי אדם החל מהקמח, ההזנה והמינון של חומרי העזר, הלישה, העיבוד, העיצוב, התפיחה האפיה, הצינון, הפריסה, האריזה ועד להעמסה. לחברה צי של 135 משאיות ומערך הפצה בפרישה ארצית, הפועל ביעילות ובעמידה בלוחות זמנים קפדניים מול כ – 3,000 לקוחות החברה מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום.