המפתח לחוסן פיננסי עתידי עבור ילדינו הוא פשוט: להתחיל לחסוך כבר עכשיו! ככל שתתחילו לחסוך מוקדם יותר, כך תוכלו ליהנות מהצטברות הריבית לאורך השנים.
תכנית 'חיסכון לכל ילד' מטעם המדינה היא תכנית נהדרת אך היא עתידה להעניק סכום יחסית מוגבל לצרכים הצפויים של ילדינו. לכן, חשוב שלא תפספסו פתרון שרבים עדיין לא מכירים – וחבל: קופת גמל להשקעה אשר מציעה מגוון של יתרונות לחיסכון גמיש ונזיל שעושה את השינוי הגדול.
3 צפייה בגלריה
(צילום: עדי אורני)

החל מ-100 ₪ בחודש, נזילות והיצע של מגוון מסלולים

בנוסף לחיסכון בתכנית 'חיסכון לכל ילד' של הביטוח הלאומי, להורים של ימינו יש כלי איכותי ונוח להשקעה אקטיבית בחלומות העתידיים של ילדיהם: קופת גמל להשקעה.
לדוגמא, בבית ההשקעות אלטשולר שחם, קיימת קופת גמל להשקעה בשם 'אלטשולר שחם חיסכון פלוס'. חיסכון זה מאפשר להורים להפקיד סכום של החל מ-100 ₪ בחודש בהוראת קבע, ו/ או הפקדות חד פעמיות מתי שנוח, בהתאם ליכולת. למשל, ניתן להפקיד את הכסף שהתקבל ממתנות חגיגת בר-בת מצווה, או ללמד את הנערים והנערות שעובדים בחופש איך לחסוך את הכספים שהרוויחו ולהפקידם לחיסכון. ניתן למעשה להפקיד בכל שנה סה"כ עד לסכום מצטבר של כ-72,000₪**.
מדובר באפיק חיסכון נזיל שמאפשר למשוך את הכספים במהלך תקופת החיסכון לכל מטרה ובכל זמן*** וכן מאפשר לבחור מסלולי השקעה לפי רמת הסיכון המתאימה לכם בהתאם למטרת החיסכון או לטווח החיסכון הרצוי. הכספים שאתם חוסכים מושקעים בשוק ההון בצורה מקצועית על ידי מנהלי השקעות. חלק מהגמישות המקסימלית מתבטאת גם באפשרות לעבור בין המסלולים ולצפות בנתוני החיסכון בצורה קלה ופשוטה באמצעות אתר האינטרנט.
ענת כנפו, מנכ"ל אלטשולר שחם גמל ופנסיה: "נראה כי הציבור יכול להרוויח רבות מהיתרונות של מוצר קופת הגמל להשקעה - חיסכון פלוס. מדובר באחד ממוצרי ההשקעה הטובים והגמישים הקיימים היום. למעשה, כל אחת ואחד יכולים להפקיד כל סכום שנוח להם, עד לתקרה השנתית, וליהנות מהתשואה על ההשקעה, כאשר במקביל אין הגבלה על שינוי סכומי ההפקדה, משיכת הכספים או העברתם בין מסלולים ורמות סיכון שונות בתקופת החיסכון. מדובר ביתרון אדיר".
3 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock)

למה חיסכון לכל ילד לא מספיק ואיך קופת גמל להשקעה כמו 'אלטשולר שחם חיסכון פלוס' יכולה לשנות את התמונה?

חיסכון לכל ילד הוא נקודת התחלה מעולה - אך מדובר בסכום בסיסי. נכון למועד זה, תכנית חיסכון לכל ילד כוללת הפקדה של 52 ש"ח מטעם הביטוח הלאומי לכל ילד, מידי חודש, וההורים יכולים להכפיל את החיסכון באמצעות השלמה של 52 ₪ נוספים בכל חודש על חשבון קצבת הילדים המתקבלת מהמדינה, עד לסכום מצטבר של 104 ₪ לכל ילד.
אין ספק כי מדובר בחיסכון משמעותי אשר יהפוך לזמין עבור הילד עם הגיעו לגיל 18 (או 21, לבחירת הילדים).
יחד עם זאת, החסרונות בתכנית חיסכון לכל ילד הם חוסר הנזילות במשך השנים, וההיקף המוגבל אליו מגיע החיסכון. על רקע העלייה המתמדת ביוקר המחייה והעובדה שהילדים ישתמשו בחיסכון בעוד שנים רבות, לא בטוח שהסכום המצטבר ב-'חיסכון לכל ילד' יספיק כדי להגשים את חלום התואר האקדמי או מטרות גדולות אחרות.
לצורך הדוגמא, אם תשקיעו בקופת גמל להשקעה 'אלטשולר שחם חיסכון פלוס' רק 300 ₪ בחודש למשך 20 שנים עם תשואה משוערת של 4% בשנה לאחר הורדת דמי ניהול*, תוכלו לחסוך עבור הילד כ-98,000 ₪ בתום התקופה****. מצידו השני של המטבע, ככל שתתחילו מאוחר יותר, כך יהיה לכם קשה יותר לצבור סכומים משמעותיים עבור הילדים שלכם. לכן לא כדאי לפספס את אפיק החיסכון וההשקעה שמשלים את 'חיסכון לכל ילד' ומאפשר לכם להתחיל לחסוך בנוחות ואפילו בסכומים קטנים כבר היום.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock)

איך פותחים כבר עכשיו 'אלטשולר שחם חיסכון פלוס' לילדים, בתהליך דיגיטלי פשוט?

פתיחה של קופת גמל להשקעה כמו 'אלטשולר שחם חיסכון פלוס' היא משימה קלה ופשוטה. גם סבא וסבתא יכולים לפתוח קופה על שם הנכד או הנכדה ולהשאיר את עצמם (או למנות את ההורים) בתור מורשים לפעול בחשבון. עם הגעתם של הנכדים לגיל 18, הם רשאים לבצע פעולות בחשבון בעצמם.
ההצטרפות לקופת גמל להשקעה 'אלטשולר שחם חיסכון פלוס' מבוצעת בתהליך דיגיטלי פשוט וקל - תוך מספר דקות, או דרך בעל רישיון פנסיוני כמו סוכן הביטוח שלכם, כך תוכלו לדעת שאתם דואגים לילדים שלכם ועוזרים להם להגשים חלומות עתידיים, כבר עכשיו.
הערות משפטיות:
*אין באמור תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או יעוץ מס המותאמים לצורכי הלקוח ו/או התחייבות להשגת תשואות.
** כפוף להוראות ההסדר התחיקתי, תקנון קופת הגמל ולתקרת ההפקדה השנתית (נכון לשנת 2022 עומדת על סך 72,616.50 ₪ לאדם בכל חשבונותיו).
*** משיכה תתבצע בתוך 4 ימי עסקים ממועד קבלת בקשה מלאה ותקינה. ככל שהמועד נופל על אחד משלושת ימי העסקים הראשונים בחודש, הפעולה תתבצע ביום העסקים הרביעי באותו החודש. במהלך המשיכה ינוכה מס על הרווחים בשיעור 25% על הרווח הריאלי.
****הסימולציה מחושבת לפי הנחת תשואה שנתית ממוצעת (לא מובטחת) של 4% בניכוי דמי ניהול שנתיים בגובה 0.99% מהצבירה. רווחי ההשקעה והתמורה אינם מובטחים וקיימת אפשרות לתשואה שלילית. הנחת התשואה עשויה להשתנות ואין בה כדי לחייב את החברה להשגת תשואה עודפת.

Google Ads - Global site tag