אחד מהדברים החשובים ביותר בחג הפסח הוא שולחן חג מלא. עבור המשפחות קשות היום שלא יכולות להרשות לעצמם שולחן חג שכזה, יזם ארגון עובדי קק"ל פעילות התנדבותית הכוללת אריזת סלי מזון וחלוקתם למאות משפחות לקראת החג. עשרות עובדי קק"ל התכנסו בשבוע שעברה ליום מיוחד של אריזה, התנדבות ונתינה מכל הלב, ולאחריו יצאו לחלוקת הסלים בימים שלפני החג. מדובר בשיתוף פעולה בין חקלאים מכל האזור, אשר תרמו תוצרת טרייה לסלי המזון, קרן סיימונס שתרמה את הכסף לרכישת סלי המזון הקשה, וארגון עובדי קק"ל שהוציאו את הפרויקט לפועל.
5 צפייה בגלריה
ישראל גולדשטיין ועובדי קק"ל עם משפחתו של קדוש פרוספר ז"ל
ישראל גולדשטיין ועובדי קק"ל עם משפחתו של קדוש פרוספר ז"ל
ישראל גולדשטיין ועובדי קק"ל עם משפחתו של קדוש פרוספר ז"ל
(צילום: יוסי איפרגן)
השנה, היוזמה קיבלה משמעות הרבה יותר גדולה - הפרויקט נערך להנצחת זכרו של פרוספר קדוש ז"ל, רכז הרשויות המקומיות במרחב דרום בקק"ל, אשר היה ממובילי היוזמה ונפטר לפני מספר חודשים אחרי מאבק במחלת הסרטן. קדוש היה הראשון לגייס לטובת הפרויקט חקלאים מכל האזור, שתרמו מאות טונות של תוצרת עבור סלי ירקות ופירות. אל יום האריזה הצטרפו בני משפחתו, אשר התרגשו לראות את רוח הנתינה של אביהם, אשר ממשיכה גם היום.
שלומי קדוש, בנו של פרוספר ז"ל, מספר כי "בתור ילד, אלו הערכים שחונכנו עליהם-היינו אוספים מוצרים, אורזים אריזות מזון ושולחים לכל מי שרק צריך. ידענו כמה אבא היה בן אדם של חסד, אבל במהלך השבעה נחשפנו יותר ויותר לגודלה ולעוצמה שלו, כשאנחנו שומעים עוד ועוד סיפורים שאת חלקם הכרנו ואת חלקם שמענו בפעם הראשונה. פרוספר מעולם לא ויתר על הזדמנות לתרום לאחר".
ישראל גולדשטיין יו"ר ארגון העובדים של קק"ל מוסיף כי "גם בימיו האחרונים, פרוספר פנה לחקלאים כדי להשיג תרומות למשפחות נזקקות. הוא האמין בפרויקט בכל ליבו והוביל אותו מתוך אהבה גדולה. איבדנו איש משכמו ומעלה. בתור ארגון עובדים ששואף להיות מעורב חברתית בעשייה, בהתנדבות ובתרומה, אנחנו גאים להמשיך את מפעל החיים של פרוספר".
5 צפייה בגלריה
(צילום: יוסי איפרגן)

חוויה מרגשת למשפחה

אל יום האריזה הוזמנו בני המשפחה של קדוש, שם לקחו חלק בפעילות וזכו לפגוש את חבריו לעבודה של פרוספר ז"ל. לדברי גולדשטיין, "אנחנו ממשיכים עם המשפחה של פרוספר כחלק מהעשייה. אנחנו שואפים להנציח אנשים טובים. אם יש לי אפשרות להשפיע, לעזור למשפחה לזכור ולהמשיך את דרכו, אני שמח על ההזדמנות".
לדברי שלומי בנו, "הגענו ליום מרגש עם רגשות מעורבים – מצד אחד תחושת האבל עוד טרייה, ומצד שני ארגון העובדים ממשיך, יחד איתנו, במסורת הנתינה ולעילוי נשמתו של פרוספר. זה מרגש מאוד. ארגון העובדים של קק"ל הרים את הכפפה, ואנחנו מתייצבים, באים לעזור באהבה".
עוד מספר שלומי כי "בכל חג אבא שלנו היה לוקח אונו לארוז סלי מזון ולחלק לאנשים קשיי יום. הוא קודם דאג לתת לאחר, ואז למשפחה שלו. בכל חג - מזון לפסח, משלוחי מנות לפורים, חגיגות בר מצווה, אם הוא ידע שחסר למישהו, הוא דאג לו. גם בתקופה האחרונה, כשהיה חולה, הוא הקפיד לקחת חלק פעיל, והכל מתוך צניעות רבה, בלי עניין בפרסום".
5 צפייה בגלריה
(צילום: יוסי איפרגן)
במבט קדימה, שלומי אומר כי "זו ההזדמנות להתאחד לכבוד החג, דווקא בתקופה שכזו. צריך להראות כמה אנחנו כולנו אחים ועוזרים אחד למען השני. בסופו של דבר, כשבאים לתרום ולעזור, לא מסתכלים לאן שייך כל אחד. עושים מהלב, בדיוק כמו שאבא שלנו היה. כולם היו שווים בעיניו. הכי חשוב שיהיה לאנשים אוכל על שולחן החג".

העובדים לא מוכנים לוותר על ההתנדבות והנתינה

גולדשטיין מספר כי "מדובר במיזם שהתחיל לאחר החלטה על שינוי התרבות לארגון עובדים חברתי. כבר 6-7 שנים שאנחנו עושים פרויקטים כאלו, ובשנים האחרונות זה תופס תאוצה. ליום האריזה הגיעו למעלה מ-70 עובדים, מכל קצוות הארץ ומכל המגזרים. זה עושה לי טוב לנשמה. אין שכר לנתינה".
אהרון בר, מנהל אגף פדגוגיה וגזבר ארגון העובדים הארצי של קק"ל, אומר כי "אחד הנושאים שמלווים אותנו בארגון הוא סולידריות חברתית, אכפתיות לחברה, לאוכלוסיות החלשות, לתת להן אפשרות לחגוג את החג באופן מיטבי. אני רואה את החשיבות בעבודה המשותפת, יחד עם העובדים, החקלאים וקרן סיימונס. מרגש לראות את העובדים יוצאים מהמשרדים, אורזים יחד, יש אווירה של נתינה לאחר".
5 צפייה בגלריה
ישראל גולדשטיין, יו"ר ארגון העובדים הארצי עם עובדי קק"ל
ישראל גולדשטיין, יו"ר ארגון העובדים הארצי עם עובדי קק"ל
ישראל גולדשטיין, יו"ר ארגון העובדים הארצי עם עובדי קק"ל
(צילום: יוסי איפרגן)
עוד מספר בר כי "פרוספר ז"ל היה גורם דומיננטי ביוזמות החברתיות, ולאחר פטירתו, אנחנו רואים בפעילות בתור ציווי מוסרי להנציח את שמו דרך החלוקה למשפחות קשות יום".
חיים אלקיים, יו"ר ועד עובדים מחוז ירושלים של קק"ל, מוסיף כי "היתה חוויה מעולה לראות את כל העובדים נרתמים, הביקוש מצד העובדים היה גדול ממה שהיינו צריכים. ההשתתפות וההתגייסות שלהם מדהימות אותי כל פעם מחדש. לצערי, אנחנו מקבלים בכל שנה יותר פניות, מהרווחה, מאנשים שמכירים משפחות קשות יום. חלוקת הסלים היא משימה לא פשוטה - מצד אחד יש סיפוק גדול, ומצד שני רגשות מעורבים כאשר רואים את המצב של הבתים והמשפחות שאין להן איך לעשות את החג. הלוואי שלא היה צורך במיזם כזה ושלא היה חסר לאף אחד לעשות את החג כמו שצריך".
עבור גולדשטיין, אחד הדברים המרגשים ביותר הוא "לראות את העובדים נותנים מעצמם ככה. אני מאחל לכל ארגון וגוף בישראל את העובדים שלנו. כולם באים עם לב ענק ונשמה גדולה. החלוקה נעשתה ביישובים מרוחקים, בניינים גבוהים בלי מעלית - ואת הכל הם עשו בחיוך ואהבה. כבוד הוא לי לעמוד בראש ארגון שכזה".
5 צפייה בגלריה
(צילום: יוסי איפרגן)
בסופו של דבר, "אנחנו בקרן קימת פועלים למען ישראל, ולכן גם ארגון העובדים צריך להיות כזה, על אחת כמה וכמה. חשוב לפתוח את הראש ולצאת מתוך פעילות פנים ארגונית, לפנות כלפי חוץ לחברה הישראלית. בשנים האחרונות אנחנו מחלקים סלי מזון פעמיים בשנה, עוזרים לחיילים בודדים, ילדים בסיכון, ביקרנו בבית החולים דנה, תרמנו מחשבים ניידים ועוד".
לסיום ולקראת החג, גולדשטיין מאחל "לכל עם ישראל אחדות והירתמות לקראת החג. אנחנו עם אחד, ואני מאחל שלא תהיה משפחה בישראל שלא יהיה להם איך לעשות את החג".
פורסם לראשונה: 13:09, 02.04.23