מחקר של חברת הייעוץ העולמית מקינזי מצא שכ- 40% מעובדי ההייטק שוקלים לעזוב את מקום עבודתם הנוכחי במהלך 6-3 החודשים הקרובים, גם אם לא ימצאו עבודה אחרת. נתון זה מעורר פליאה, לאור התנאים המפליגים שמגזר זה יודע לספק לרבות סביבת עבודה מודרנית ומתגמלת, אירועים נוצצים וארוחות בעבודה המוגשות על ידי מיטב השפים. בסקר מקומות העבודה הגדול מסוגו שערכה חברת לינקדין בפברואר 2019 נמצא כי 94% מהעובדים יבחרו להישאר במשרה שלהם רק במידה והיא תצליח לספק להם מסלולי למידה אישיים והתפתחות קריירה מהותיים.
טיקטוק, פלטפורמת הבידור והתוכן הצומחת והטרנדית ביותר בעולם שהצליחה להעפיל בכל מדד אפשרי למקום הראשון ואף לעקוף ענקיות טכנולוגיות עולמיות - על פי נתונים עדכניים מחברת קלאוד פלייר, טיקטוק הפכה לאתר האינטרנט הפופולרי ביותר בעולם לפני חברות כמו גוגל ואמזון. החברה כאמור הקימה בשנה האחרונה את הפעילות העסקית שלה בישראל, צעד משמעותי של החברה העולמית והבעת אמון משמעותית בטאלנט הישראלי שידוע בכישוריו וביכולותיו למרחקים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock )
טיקטוק פועלת בתעשיית המדיה וסוד ההצלחה שלה, על אף התחרות העזה מפלטפורמות דומות טמון בהשקעה ומרחב הפעולה שהיא מעניקה לעובדים. תהליך הגיוס שלה ממוקד באיתור אנשים סופר יצירתיים, עצמאיים שמונעים מרצון עז להשפיע ולתרום מכישוריהם, אחרי הכול, איפה עוד אפשר לשלב עיסוק בעולמות הבידור עם אסטרטגיה, טכנולוגיה מתקדמת, פרסום ועבודה עם אנשים שהם באמת יוצאי דופן והכל תוך כדי מוטת השפעה ברמה העולמית על מעל מיליארד חברי קהילה ברחבי העולם?

אז איזה תפקידים ניתן למצוא בטיקטוק ישראל?

מנהלי לקוחות (Client Solution Manager) בטיקטוק, לדוגמה אחראים גם לקשר עם המפרסמים וגם ליצירת פתרונות מותאמים בפלטפורמה לצרכים שלהם. זהו תפקיד ייחודי שמשלב ודורש יצירתיות גבוהה, חדשנות ויחסי אנוש וכן כולל עבודה יומיומית עם כל המחלקות השונות בטיקטוק ישראל כמובן אך גם בעולם כולו.
3 צפייה בגלריה
עובדים בסטארט-אפ
עובדים בסטארט-אפ
(צילום: shutterstock)
דוגמה נוספת היא תפקיד של מנהל שותפויות (Partnership Manager), שמתמקד בזיהוי מפרסמים וסוכנויות פרסום המתאימים לשיתוף פעולה אסטרטגי עם טיקטוק. התפקיד הוא בעצם סוג של שילוב של פרסומאי, אסטרטג ואיש מכירות וכל זה בסביבה שקובעת את הטרנדים הכי משפיעים בעולם כיום כמעט בכל תחום אפשרי – באופנה, במוזיקה, בספורט באוכל והרשימה עוד ארוכה.
לא רק אנשי פרסום ומכירות ימצאו עניין ואתגר בטיקטוק, שמציעה מגוון תפקידים טכנולוגיים מעניינים, כמו למשל Solutions Engineer, שיכול לייצר מוצרים חדשים ומרגשים; Measurement Partner למי שמתרגש מאד מדאטה ומהיכולת לייצר תובנות עמוקות מנתונים; או Technical Product Specialist, שעוזר להפוך רעיונות יצירתיים לבעלי ערך ללקוחות ולחברה.
מעבר לתפקידים השונים, העובדים בטיקטוק נהנים מכל היתרונות של חברה פרטית וגלובלית, שעדיין מתנהלת כמו סטארטאפ דינמי וצומח שמתנהל בקצב גבוה עם תהודה עולמית לכל צעד של החברה. העובדים זוכים בכל רגע לגעת בכל עולמות התוכן בעולם ולעצב את הדרך בה מיליארדים של אנשים צורכים וחווים תוכן.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock)

מה מרגישים עובדי הייטק בישראל?

כששואלים עובדים בתעשיית ההייטק רבים מהם מרגישים כמו ברגים קטנים במערכת גדולה. הם אומרים שאולי יש להם ברז בירה ושולחן סנוקר במשרד, אבל לאחר תקופה שפוגשים את הפינוקים מידי יום הם כבר הופכים להיות מובנים מאליהם והעובדים נותרים ללא עניין או סיפוק אישי, ולכן למרות התנאים מעוררי הקנאה לפעמים, שיעורי העזיבה בחברות הייטק גבוהים מאוד, וזאת משום שרוב החברות חוזרות על אותן טעויות - ומשקיעות בעיקר בניראות ומיתוג מעסיק ופחות ביצירת מהות ותוכנית פיתוח אישי לעובדים הקיימים, השקעה שלעיתים רבות מצריכה פיתוח ותירגול של היכולת לקיים שיח אמיתי בגובה העיניים עם העובד בנוגע לרצונותיו והיכולת של הארגון לייצר תוכניות פיתוח לטווח הארוך אז לעבודה הבאה שלכם חשוב שתבחרו גם במקום עבודה עם מהות, שנותן המון מקום ויכולת לביטוי היצירתיות שלכם כעובדים, וגם מקום עבודה עם עניין והשפעה עולמית.